Fandom

Harry Potter Wiki

Pogrzeb Aragoga

7128stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij
Moje kochane Harry, Ron i Hermiono,
Aragogowi zmarło się tej nocy. Harry i Ron, wy go poznaliście i wiecie, co to był za gość. Hermiono, wiem, że ty też byś go polubiła. Dużo by dla mnie znaczyło, jak byście wieczorkiem wpadli na pogrzeb. Tak sobie umyśliłem, że zrobię to jak zacznie się ściemniać, bo to jego pora dnia, najlepij ją lubił. Wiem, że tak późno nie powinniście wychodzić, ale możecie użyć pelerynki. Bym nie prosił, ale sam to nie wytrzymam.
Hagrid
— List Hagrida do trio[1]

Pogrzeb Aragoga (ang. Funeral of Aragog) — wydarzenie, które miało miejsce 21 kwietnia 1997 roku przy grządkach dyniowych, tuż za chatką Rubeusa Hagrida. Był to pogrzeb upamiętniający długie życie akromantuli gajowego, Aragoga.

Historia Edytuj

Przed pogrzebem Edytuj

Aragog był pod opieką Rubeusa Hagrida od ponad pięćdziesięciu lat, lecz zachorował latem 1996 roku. Pomimo pomocy Hagrida, w ciągu najbliższych kilku miesięcy stan jego zdrowia wciąż się pogarszał.

Halfblood-03189.jpg

Wreszcie dnia 20 kwietnia 1997 roku, starszy akromantula zmarł. Hagrid stwierdził, że jego wieloletni przyjaciel zasługuje na oficjalny pogrzeb. Zabrał jego ciało z Zakazanego Lasu, po czym wysłał zaproszenie na pogrzeb do Harry'ego Pottera, Rona Weasleya i Hermiony Granger. Ron nie przyszedł ze względu na ostatnie spotkanie z Aragogiem, przez które ledwie uszedł z życiem, nie wspominając już o jego arachnofobii (lęk przed pająkami). Hermiona doszła do wniosku, że spędzenie nocy poza szkołą nie jest warte narażenia się na karę. Harry za to, choć niechętnie, zgodził się na uczestniczenie w tak ważnym dla Rubeusa wydarzeniu.

Felix Felicis Edytuj

Halfblood-03045.jpg

Harry wziął małą dawkę eliksiru szczęścia – Felix Felicis, w próbie uzyskania istotnego wspomnienia profesora Horacego Slughorna. Po zażyciu eliksiru Harry poczuł zdecydowaną chęć odwiedzenia Hagrida i pomocy mu w pochówku zmarłego przyjaciela. Ufając Felix Felicis, Harry opuścił zamek i udał się do chaty Hagrida, napotykając Slughorna w pobliskiej szklarni. Harry przekonał profesora do udziału w pochówku, zachęciła go także możliwość uzyskania cennego jadu akromantuli.

Pogrzeb Edytuj

Harry Potter Aragog's Funeral.gif
Żegnaj, Aragogu, królu pajęczaków, którego długiej i wiernej przyjaźni nigdy nie zapomną ci, co cię znali! Choć twoje ciało ulegnie rozkładowi, twój duch będzie się unosił nad cichymi, omotanymi pajęczą siecią zakątkami twojego leśnego domu. Niech ród twoich wielookich potomków przetrwa na wieki, w twoi przyjaciele rodzaju ludzkiego doznają pocieszenia po bolesnej stracie, która ich dotknęła
Horacy Slughorn wygłaszający mowę[1]

Slughorn przybył do chatki Hagrida krótko po Harrym, przynosząc ze sobą kilka butelek wina. Ruszyli do grządek dyniowych, gdzie Hagrid położył ciało Aragoga – obok dużego, świeżo wykopanego grobu. Po dyskretnym uzyskaniu jadu Aragoga, Slughorn wygłosił poruszającą przemowę na cześć zmarłego pająka. Hagrid wzruszył się i opisał ją jako „cudowną”. Rubeus przeniósł następnie ciało akromantuli do wykopanego dołku.

Następstwa Edytuj

Horace memories-HBP.jpg

Po powrocie do chaty, Slughorn i Hagrid pozwolili sobie na kilka butelek wina. Po tym, jak Hagrid upił się do nieprzytomności, Harry postanowił skorzystać z okazji i przekonał Slughorna, aby ten oddał mu wspomnienie na temat horkruksów. Zrobił to, ponieważ Dumbledore powierzył mu takie zadanie podczas ich prywatnych lekcji. Stan, w jakim znalazł się Horacy i sympatia do matki Harry'ego pozwoliła w końcu Potterowi uzyskać to wspomnienie.

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki