Fandom

Harry Potter Wiki

Gospoda pod Świńskim Łbem

Przekierowano z Pod świńskim Łbem

7060stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Gospoda pod Świńskim Łbem (ang. The Hog's Head) — gospoda znajdująca się w wiosce Hogsmeade. Barmanem w niej jest brat Albusa Dumbledore'aAberforth Dumbledore. Cieszy się ona niezbyt dobrą sławą, ponieważ przyciąga dosyć specyficzną i tajemniczą klientelę. W związku z tym nie jest głównym celem wycieczek uczniów Hogwartu.

Lokalizacja Edytuj

Gospoda znajduje się przy końcu jednej z bocznych uliczek Hogsmeade.

Wygląd Edytuj

Była to mała obskurna gospoda, nad której drzwiami wisiał zdecydowanie zniszczony pod wpływem czasu szyld, który skrzypiał przeraźliwie, gdy wiał wiatr. Z przerdzewiałej ramy zerkał na przechodniów malunek odciętego łba świni, z którego na białe płótno ściekała krew. Wnętrze gospody znacznie różniło się od Trzech Mioteł.

Aberforth 2.jpg

Aberforth we wnętrzu Gospody Pod Świńskim Łbem

Składało się z jednego małego i obskurnego pomieszczenia. Było tam bardzo mroczno, ponieważ okna w wykuszach jedynie w nikłym stopniu przepuszczały światło. Porozstawiane na grubo ciosanych stołach ogarki oraz znajdujący się w rogu kominek, również nie sprawiały, że gospoda stawała się przytulniejsza. Podłoga była zabrudzona do tego poziomu, że jedynie dogłębna analiza pozwalała dostrzec, że w rzeczywistości została zbudowana z kamienia. Również zapach nie zachęcał do wejścia, ponieważ zalatywało tam starym capem. Za kontuarem stał barman, który przy pomocy brudnej ścierki czyścił szklanki. Pod kontuarem znajdowały się natomiast artykuły oferowane przez gospodę, natomiast na nim stała stara drewniana kasa.

Ariana Dumbledore Hog's Head.jpg

Portret Ariany Dumbledore

Mijając szynkwas dochodziło się do drzwi, za którymi znajdowały się drewniane schody w strasznym stanie, po których wchodziło się wprost do salonu Aberfortha Dumbledore'a. Jak wszystko w Gospodzie pod Świńskim Łbem, tak również i salon nie był okazem czystości. Podłoga była przykryta wyświechtanym dywanem. W pokoju znajdowały się też stół i krzesła w kiepskim stanie. Najważniejszym jednak punktem salonu był kominek. Na nim stało jedno z lusterek dwukierunkowych, a nad nim wisiał wielki obraz przedstawiający jasnowłosą dziewczynę, która miała puste spojrzenie. Była to zmarła siostra Aberfortha – Ariana. Jej portret był zaczarowanym wejściem do tunelu łączącego Gospodę Pod Świńskim Łbem z Pokojem Życzeń w Hogwarcie.

Historia Edytuj

Jak podają niektóre źródła historyczne, Gospoda Pod Świńskim Łbem mogła istnieć już w XVII w. Zgodnie z Informacjami zawartymi w Historycznych miejscowościach magicznych, to najprawdopodobniej tam mieściła się siedziba główna buntu goblinów w 1612 roku.

Wydarzenia powiązane Edytuj

Pierwsza Przepowiednia Sybilli Trelawney Edytuj

403px-Hogshead.png

Gospoda Pod Świńskim Łbem

W Gospodzie Pod Świńskim Łbem Albus Dumbledore umówił się na spotkanie z Sybillą Trelawney, która starała się o pracę na stanowisku nauczyciela wróżbiarstwa. Początkowo Dumbledore'owi wydawało się, że nie jest ona utalentowana w tym kierunku, jednak podczas rozmowy Sybilla wypowiedziała przepowiednię, która zapowiadała nadejście na świat chłopca, który będzie miał moc pokonania Czarnego Pana. Pierwszą część przepowiedni podsłuchał Severus Snape, który stał pod drzwiami. Dalszej części nie udało mu się usłyszeć, ponieważ został wyrzucony przez barmana. Po tym wydarzeniu Dumbledore pomimo swojej początkowej niechęci decyduje się zatrudnić Sybillę Trelawney.

Zdobycie smoczego jaja przez Hagrida Edytuj

W 1992 roku w Gospodzie Pod Świńskim Łbem Rubeus Hagrid spotkał nieznajomego w płaszczu z kapturem, pod którym najprawdopodobniej ukrywał się Quirrell. Hagrid opowiedział mu, że jest gajowym w Hogwarcie i o swoim marzeniu o posiadaniu smoka. Jako że znajdowali, się w gospodzie o podłej reputacji, pełnej różnych dziwaków, Hagrida nie zdziwiło, gdy nieznajomy powiedział, że ma jajo norweskiego smoka kolczastego i zaproponował, by o nie zagrali. Wykazał też zainteresowanie innymi niebezpiecznymi stworzeniami, którymi musiał zajmować się Hagrid. Zastanawiał się, czy Hagrid poradzi sobie ze smokiem. Nieznajomemu udało się wyciągnąć informację, na której zależało mu najbardziej, a mianowicie jak bezpiecznie przejść obok trójgłowego psa, nazwanego przez Hagrida Puszkiem.

Powstanie Gwardii Dumbledore'a Edytuj

Indeks-0.jpg

Spotkanie organizacyjne Gwardii Dumbledora

W czasie kiedy nauczycielem Obrony Przed Czarną Magią była Dolores Umbridge, za namową Hermiony Granger, Harry Potter postanowił dać uczniom Hogwartu szansę na nauczenie się zaklęć, które pozwolą im się obronić w razie ataku śmierciożerców. Na pierwsze spotkanie organizacyjne Hermiona zaprosiła wszystkich do Gospody Pod Świńskim Łbem. To właśnie wtedy Harry po raz pierwszy odwiedził to miejsce, w którym znajdowali się jedynie bardzo dziwni klienci. Na spotkanie przyszło bardzo dużo zainteresowanych osób. Wszyscy wykazali chęć nauki prawdziwej Obrony przed czarną magią, jednak bali się złożyć swoje podpisy na pergaminie, który później potwierdzał ich przynależność do grupy (późniejsza Gwardia Dumbledore'a). W związku z tym, że gospoda słynęła z tego, że pełno tam było niebezpiecznych typów, zostali oni podsłuchani, przez dwie osoby. Pierwszą był Mundungus Fletcher, (przebrany za wiedźmę w czarnej chuście), który zdobyte informacje przekazał członkom Zakonu Feniksa. Druga osoba była donosicielem Umbridge, która po otrzymaniu informacji skontaktowała się z Korneliuszem Knotem, co spowodowało wydanie Dekretu Edukacyjnego Numer Dwadzieścia Cztery. Pozwolił on Umbridge zdelegalizować wszystkie grupy min. trzyosobowe, które spotykają się regularnie.

Pościg za Harrym Potterem w Hogsmeade Edytuj

Zazzle (15).jpg

Neville w tunelu prowadzącym do Pokoju Życzeń

Podczas poszukiwań horkruksów, Harry Potter, Ron Weasley i Hermiona Granger aportowali się do Hogsmeade, które w tamtym czasie było obłożone Zaklęciem Miaukotu przez śmierciożerców. Gdy Harry broniąc się przed dementorami wyczarował patronusa – jelenie, a tym samym zdemaskował się, znalazł schronienie w Gospodzie Pod Świńskim Łbem, gdzie Aberforth wmówił śmierciożercom, że to on włączył Zaklęcie Miaukotu wypuszczając kota, a patronus, którego widzieli nie przyjął kształtu jelenia, a kozy. Aberforth ukrył Harry'ego, Rona i Hermionę na piętrze, gdzie nakarmił ich i przy pomocy obrazu swojej siostry umożliwił im dostanie się do Hogwartu. Później z Gospody Pod Świńskim Łbem do Hogwartu przeniknął również cały Zakon Feniksa.

Tajemniczy klienci Edytuj

Gospoda Pod Świńskim Łbem słynęła z doborowej klienteli. Można tam było spotkać zarówno dziwne jak niebezpieczne postacie. Pojawiły się tam następujące osoby:

  • Nieznajomy w płaszczu z kapturem, spod którego nie było widać twarzy, pod którym najprawdopodobniej ukrywał się Quirrell.
Przy kontuarze stał mężczyzna, który miał całą głowę owiniętą brudnymi bandażami, ze szparą na usta, przez którą wlewał w siebie szklanice jakiejś dymiącej substancji [...]
—Narrator

Przy jednym z okien siedziały dwie zakapturzone postacie, które można by uznać za dementorów, gdyby nie fakt, że rozmawiały z silnym akcentem z Yorkshire.
—Narrator

W mrocznym kącie obok kominka siedziała czarownica w grubej czarnej chuście opadającej jej aż do stóp. W okolicach głowy widać jej było tylko koniec nosa, sterczący pod czarną tkaniną.
—Narrator

Hogsmeade
Założyciel: Hengist z Woodcroft
Sklepy
Artykuły piśmiennicze Scribbulusa · Baby Witch · Czarodziejskie nakrycia głowy McHavelocka · Derwisz i Banges · Dogweed i Deathcap · Eliksiry J. Pippina · Herbaciarnia u pani Puddifoot · Kawiarnia Browarów i Gulaszy · Kociołki Ceridwen · McBloom & McMuck · Miodowe Królestwo · Pedrus Pridgeon · Pod Świńskim Łbem · Potrzeby sportowe Spintwitches · Pub pod Trzema Miotłami · Rosa Lee Teabag · Sklep Muzyczny Dominica Maestro · Sklep odzieżowy Gladraga · Sklep Ollivanderów · Sklep z piórami Scrivenshafta · Sklep Zonka · Tomes and Scrolls · The Magic Neep
Inne lokalizacje
Stacja Hogsmeade · Poczta Hogsmeade · Salon fryzjerski · Merge Publications · Biuro 323 · Wrzeszcząca Chata · Artykuły sanitarne Vladimira Plota · Czarodziejska Rozgłośnia Radiowa

Więcej w Fandom

Losowa wiki