Fandom

Harry Potter Wiki

Piwo kremowe

6972strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze17 Udostępnij

Piwo kremowe (ang. Butterbeer) — podawany na zimno i na ciepło pienisty napój wprawiający w wesoły humor i rozgrzewający, dozwolony nawet dla nieletnich, sprzedawany w gospodach i pubach w Hogsmeade. Jest ulubionym napojem uczniów Hogwartu.

Najczęściej spożywa się go przez nich w Pubie pod Trzema Miotłami. Piwo kremowe w tej miejscowości wydawane jest również w Gospodzie pod Świńskim Łbem, (w postaci butelek wypełnionych owym trunkiem) ale to raczej rzadki zwyczaj ze względu na bardzo małą liczbę klientów. Na ulicy Pokątnej piwo można dostać w Dziurawym Kotle.

Piwo kremowe kosztowało w Gospodzie pod Świńskim Łbem dwa sykle. Nie wiadomo, czy była to cena uniwersalna, czy zależała od miejsca kupna.

Pomimo że mogą ten napój pić już trzecioklasiści (czyli trzynastolatkowie), w piwie kremowym jest zawarta mała ilość alkoholu, jednakże mogą się nim upić jedynie skrzaty, dla których jest niezwykle mocne.

Przepis na piwo kremoweEdytuj

Składniki na jedną porcję:

  • 250ml mleka
  • 5 krówek
  • troszkę wody
  • cynamon - pół płaskiej łyżeczki (lub więcej jak kto woli)
    Piffko.png

    Piwo na Pottermore

  • cukier wanilinowy - pół płaskiej łyżeczki

Sposób przygotowania:

  1. Do garnka wlej trochę wody i włącz gaz.
  2. Dodaj krówki i mieszaj, aż się rozpuszczą i stworzą jednolitą masę.
  3. Powoli dolej mleko cały czas mieszając.
  4. Kiedy będzie jednolita masa dodaj cukier wanilinowy i cynamon (można dodać trochę imbiru).

   UWAGA!!! Piwo ma być na gazie aż będzie ciepłe - nie wolno doprowadzić do wrzenia, bo będzie gorzej smakować.

WystępowanieEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki