Fandom

Harry Potter Wiki

Pierwsza Wojna Czarodziejów

7070stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Thedarkmark.gif

Pierwsza Wojna Czarodziejów (ang. First Wizarding War) — konflikt czarodziejów i śmierciożerców w latach 19431981. Oficjalnie rozpoczęła się w 1970 i trwała do 1981. Wojnę tę wywołał Lord Voldemort, znany wcześniej jako Tom Marvolo Riddle.

Historia Edytuj

Tom Marvolo Riddle, uzdolniony uczeń Hogwartu zmieniał się powoli w Lorda Voldemorta. Czarny Pan miał obsesję na punkcie czystości krwi, choć sam był pół–czarodziejem. Pierwszym aktem jego zła było zamordowanie ojca i dziadków ThomasaMary Riddle'ów w Little Hangleton. Choć z początku nie wiedziano, że zrobił to Tom, po pięćdziesięciu latach odkrył to Albus Dumbledore. Drugim aktem była śmierć Chefsiby Smith, bogatej, starszej pani, która posiadała amulet Slytherina i czarkę Helgi Hufflepuff. Zabrał je młody egzekutor długów, Tom Marvolo Riddle.

Około roku 1970 pojawili się poplecznicy Lorda Voldemorta zwani Śmierciożercami. Wraz z Voldemortem, który miał horkruksy, armia czarnoksiężników miała dostać się do Ministerstwa Magii i przejąć władzę nad światem czarodziejów. Ataki na mugoli, czarodziejów i "szlamy" spowodowały powstanie Zakonu Feniksa, ugrupowania czarodziejów pod wodzą Albusa Dumbledore'a, którzy mieli zniszczyć Voldemorta i jego armię. Mniej więcej w tym samym czasie Anglię zaatakowali dementorzy, którymi również dowodził Voldemort. Jednak na pomoc Dumbledore'owi przybyli aurorzy, którzy zabili wiele dementorów, a resztę wygnali w góry.

Voldemort arrives.gif

W 1981 roku śmierciożercy zaczęli znikać. Jednak nadal zabijali. Przykładem jest rodzina Longbottomów. Trochę czasu później Riddle postanowił zabić Jamesa i Lily Potterów, których syn miał zagrozić Voldemortowi (przepowiednia Sybilli Trelawney). Voldemort zabił oboje Potterów, lecz nie zdołał zamordować małego Harry'ego. Zaklęcie Avada Kedavra odbiło się od chłopca i ugodziło w Riddle'a. Po wojnie większość śmierciożerców zostało wysłanych do Azkabanu lub uniewinniali ich tak jak Severusa Snape'a czy Lucjusza Malfoya. Po 13 latach, na cmentarzu w Little Hangleton, tak to określił:

"Aach... straszliwy to był ból, moi przyjaciele, i nic nie mogło mnie przed nim uchronić. Zostałem wyrwany ze swego ciała, stałem się czymś mniej niż duch, czymś mniej niż najmarniejsze widmo, ale jednak żyłem".
—Lord Voldemort

Występowanie Edytuj

Wojny czarodziejów

Pierwsza wojna Morderstwo w Little Hangleton (1943) · Morderstwo Chefsiby Smith (1946) · Insurekcja śmierciożerców (ok. 1970) · Inwazja olbrzymów · Zniknięcie śmierciożerców (1980) · Morderstwo Potterów (1981) · Śmierć Voldemorta
Druga wojna Odrodzenie Voldemorta · Atak dementorów w Little Whinging (1995) · Bitwa w Departamencie Tajemnic (1996) · Ataki na mugoli · Pierwsza Bitwa o Hogwart · Bitwa nad Little Whinging (1997) · Bitwa o Hogwart (1998)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki