FANDOM

Pierścień Kadmusa Peverella — jeden z siedmiu horkruksów Voldemorta. W pierścieniu ukryty został jeden z legendarnych Insygniów ŚmierciKamień Wskrzeszenia.

Pierścień ten przekazywany był z pokolenia na pokolenie. Z biegiem lat trafił do rodziny Gaunt. Ostatnim mężczyzną z tego rodu był Morfin. Voldemort zmodyfikował mu pamięć, zabrał pierścień i uczynił go swoim horkruksem, a następnie ukrył w domu Gauntów. Dumbledore zabrał horkruksa z tego domu i zniszczył go mieczem Gryffindora nasączonym jadem bazyliszka.

Początek Edytuj

I Śmierć podniosła gładki kamień z brzegu rzeki, dała mu go i powiedziała, że ów kamień ma moc sprowadzenia umarłego zza grobu.
— „Opowieść o Trzech Braciach” ze zbioru Baśnie barda Beedle'a.

Historia pierścienia zaczyna się i kończy na czarnym kamieniu. Zwykły kamień stał się Kamieniem Wskrzeszenia, jednym z Insygniów Śmierci z bardzo znanej legendy. „Opowieść o Trzech Braciach” mówi, jakoby średni z braci – Kadmus Peverell – poprosił śmierć, aby dała mu kamień, który ma moc przywracania zmarłych zza grobu. Okazało się, że Kamień nie działa tak, jak się tego spodziewał i doprowadzony do obłędu i rozpaczy średni brat odebrał sobie życie. Nie wiadomo kiedy i kto umieścił Kamień w pierścieniu, jednak możliwe, że był to ktoś w jakiejś mierze spokrewniony z Kadmusem. Być może ktoś z rodu Gauntów, którzy byli jego następnymi właścicielami.

Zniszczona ręka Albus Dumbledore'a Edytuj

Albus Dumbledore wyniszczył sobie rękę, zakładając ten pierścień na palec.

W młodości interesował się Insygniami Śmierci, więc z łatwością rozpoznał Kamień Wskrzeszenia w pierścieniu. Założył go na palec wierząc, że znowu zobaczy zmarłą matkę, ojca i siostrę. Kadmus setki lat wcześniej miał nadzieję, że zobaczy swoją ukochaną, ale ona była tylko smutną marą, więc ten się załamał i zabił.

Dalsze dzieje Edytuj

Pierścionek

Pierścień na Pottermore

Albus Dumbledore włożył Kamień Wskrzeszenia do złotego znicza, a pierścień zostawił w szufladzie szafki w gabinecie dyrektora (swoim gabinecie). Znicz przepisał w testamencie Harry'emu Potterowi. Harry przywołał nim Syriusza, Remusa i swoich rodziców. Oni go podtrzymali na duchu, gdy ten szedł do Zakazanego Lasu. Porzucił go tam i nie chciał go szukać. Zabity Dyrektor szkoły powiedział, że dobrze zrobił.

Ciekawostki Edytuj

  • Replikę pierścienia można kupić w internecie. Koszt to ok. 220 złotych.
  • Pierścień jest jedynym horkruksem, który jest jednocześnie insygnium.
  • W książce pierścień jest opisany jako brzydki i niezdarnie zrobiony, w filmie jest bardzo dopracowany i efektywny.
  • Kolekcjonerskie repliki Pierścienia Marvolo Gaunta są produkowane przez Noble Collection.
  • Mimo że pierścień został zniszczony jako horkruks, zachował swą moc jako Kamień Wskrzeszenia.

Występowanie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki