FANDOM

Pióro przyjęcia (ang. Quill of Acceptance)magiczne pióro, które było umiejscowione w Wieży pióra i książki w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Pióro przyjęcia zapisywało w Księdze dopuszczenia nazwiska wszystkich nowo narodzonych czarodziejów, do których w wieku jedenastu lat przyjdą listy z Hogwartu.

HistoriaEdytuj

Pióro zostało stworzone przez założycieli Hogwartu i umieszczone przez nich w wieży. Nie wiadomo jakich zaklęć użyto do wytworzenia tego przedmiotu. Pióro pochodziło od lelka wróżebnika, tkwiło ono natomiast w srebrnym kałamarzu. Wydaje się, że pióro może pisać nawet jeśli nie jest zamoczone wcześniej w tuszu. Chociaż niektórzy czarodzieje mogli znać tajemnicę pióra, nie zdradzają jej. Albus Dumbledore stwierdził, że wyjawienie tajemnicy doprowadzi do konieczności żmudnego wyjaśniania wściekłym rodzicom, czemu ich dziecko nie zostało przyjęte do szkoły.

DziałanieEdytuj

Pióro rejestrowało każdy, nawet bardzo mały przebłysk magicznej mocy, którą władało dziecko. Jednak, jeśli pióro chciało zapisać imię i nazwisko przyszłego ucznia, do którego mocy nie miało stuprocentowej pewności, księga zamykała się. System ten miał uniemożliwić charłakom naukę w Hogwarcie (czasami w młodości charłaki mogą emitować słabą mocą od swoich rodziców).

WystępowanieEdytuj