Wikia

Harry Potter Wiki

Pióro przyjęcia

Komentarze0
4244strony na
tej wiki
Pióro 1

Pióro przyjęcia (ang. Quill of Acceptance)magiczne pióro, które było umiejscowione w Wieży pióra i książki w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Pióro przyjęcia zapisywało w Księdze dopuszczenia nazwiska wszystkich nowo narodzonych czarodziejów, do których w wieku jedenastu lat przyjdą listy z Hogwartu.

Pióro zostało stworzone przez założycieli Hogwartu i umieszczone przez nich w wieży. Nie wiadomo jakich zaklęć użyto do tworzenia tego przedmiotu. Pióro pochodzi od lelka wróżebnika, tkwi ono w srebrnym kałamarzu. Wydaje się, że pióro może pisać nawet jeśli nie jest zamoczone wcześniej w tuszu. Chociaż niektórzy czarodzieje mogą znać tajemnicę pióra, nie zdradzają jej. Albus Dumbledore stwierdził, że wyjawienie tajemnice doprowadzi do konieczności żmudnego wyjaśniania wściekłym rodzicom, czemu ich dziecko nie zostało przyjęte do szkoły.

Pióro rejestruje każdy, nawet bardzo mały przebłysk magicznej mocy, którą włada dziecko. Jednak, jeśli pióro chciałoby zapisać imię i nazwisko przyszłego ucznia, do którego mocy nie ma stuprocentowej pewności księga zamknie się. System ten ma zapewnić, że żaden charłak nigdy nie dostąpi nauki w Hogwarcie (czasami w młodości charłaki mogą emitować słabą mocą od swoich rodziców).

WystępowanieEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki