Fandom

Harry Potter Wiki

Petunia Dursley

7128stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze18 Udostępnij

Petunia Dursley (zd. Evans) — mugolka, starsza córka Pana i Pani Evans, a także ciotka Harry’ego Pottera. W młodości zerwała kontakt ze swoją jedyną siostrą, odcinając się jednocześnie od świata czarodziejów.

Poślubiła mugola, Vernona Dursleya, z którym miała syna, Dudleya. Pomimo swojej niechęci do świata czarodziejskiego, po śmierci jej szwagra i siostry zaopiekowała się jedynym siostrzeńcem. Gdy Harry dostał w wieku 11 lat list z Hogwartu, była bardzo zła, ponieważ wyszła na jaw prawda, którą ukrywała przed nim przez całe jego dotychczasowe życie.

W 1997 roku opuściła dom przy Privet Drive 4 uciekając przed Lordem Voldemortem oraz jego poplecznikami.

Po Drugiej Wojnie Czarodziejów miała kilkoro wnucząt.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Areilla Paradise.jpg

Młoda Petunia

Pochodzi z rodziny mugoli, lecz jej siostra, Lily Evans, była bardzo utalentowaną czarownicą. Petunia nie utrzymywała kontaktów z nią i uważała ją za dziwaczkę. W dzieciństwie była prawdopodobnie zazdrosna o czarodziejskie moce Lily. Była też przekonana, że rodzice kochają bardziej Lily niż ją.

Petunia zazdrościła siostrze w młodości jej niezwykłych umiejętności i wyjazdu do Hogwartu. Sama bardzo chciała jej towarzyszyć, prosząc o zgodę samego Dumbledore'a, który jednak musiał jej odmówić. Petunia bardzo to przeżyła i przyjęła postawę obronną w postaci nienawiści do całego świata czarodziejów, co odbijało się na Harrym.

Założenie rodzinyEdytuj

Petunia and Vernon Dursley.jpg

Petunia u siebie

Jej męża Vernona Dursleya poznała w pracy w biurze. Trafiła tam po zakończeniu kursu pisania na maszynie, na którego zapisała się wyjeżdżając z Cokeworth rozgoryczona, że jej rodzina bardziej ceni i kocha jej siostrę, Lily. Vernon wydawał się idealnym mężczyzną, ideałem męskości. Był uparty, materialistyczny i bardzo niemagiczny. Miał idealnie poprawny samochód. Odwzajemnił uczucie Petunii i w końcu oświadczył się jej na kolanach. Zabierał ją ponadto na wiele nudnych randek.

Petunia wyznała prawdę na temat swojej siostry narzeczonemu podczas jednej z randek z widokiem na frytkarnię. Powiedziała wszystko Lily – o tym że jest czarownicą. Pierwsze spotkanie pary narzeczonych oraz Lily i jej chłopaka Jamesa zakończyło się źle. James popełnił błąd żartując sobie z Vernona. Ten spytał się jakim samochodem przyjechał James, a ten opisał mu jego wyścigową miotłę. Vernon stwierdził, że czarodzieje utrzymują się na zasiłku dla bezrobotnych. Na to James opowiedział mu o fortunie w Banku Gringotta. Vernon się zdenerwował i razem z Petunią wyszedł z restauracji. James zapowiedział zalanej łzami Lily, że przeprosi Dursleya. Tak się jednak nie stało. Petunia nie chciała Lily na druhnę na ślubie. Vernon nie odzywał się do Jamesa, ale powiedział o nim w zasięgu jego słuchu tak: jakiś amatorski magik. Po ślubie Petunia stała się coraz podobniejsza do Vernona. Kochała swój schludny dom przy Privet Drive 4. Nie musiała już słuchać o jakiś zaklęciach i quidditchu. Razem z Vernonem podjęła decyzję, że nie pojawią się na ślubie Lily i Jamesa. Ostatni list od Potterów zapowiadał nadejście syna, Harry'ego. Petunia wyrzuciła list do kosza. Urodziła mężowi syna Dudleya, którego razem rozpieszczali.

Przygarnięcie siostrzeńcaEdytuj

Els-Dursley-2 reference.jpg

Tak jak reszta Dursleyów, brzydzi się wszystkiego, co magiczne. Nigdy nie była zbyt miła dla Harry’ego, ale w przeciwieństwie do Vernona i Dudleya, zdarzyło się jej kilka razy okazać serce. Zajmując się Harrym przypieczętowała zaklęcie rzucone przez Albusa Dumbledore'a, dzięki któremu Harry był w jej domu chroniony przed Voldemortem.

Petunia nie odwiedzała siostry przez lata, na co dzień uważała, że jest jedynaczką i tak przedstawiała się światu. Jednakże, pewnego dnia Petunia ujrzała siostrzeńca na wycieraczce przed drzwiami.

W 1981r. Albus Dumbledore podrzucił dziecko wraz z listem, w którym wyjaśniał, że Potterowie zostali zabici przez wielkiego czarnoksiężnika Lorda Voldemorta. Petunia i Vernon przyjęli Harry'ego, ale nie uświadomili go, że jego rodzice byli czarodziejami i zostali zabici. Powiedzieli mu, że zginęli w wypadku samochodowym.

Życie z HarrymEdytuj

Kiedy Vernon próbował wyrzucić Harry'ego z domu w wakacje w 1995 roku, Petunia otrzymała wyjcaPamiętaj o moim ostatnim, Petunio!, co wpłynęło na pozostanie Harry'ego przy Privet Drive 4. Pod koniec roku wyszło na jaw, że korespondowała z Dumbledore'em. Ciotka Petunia wiedziała o magii więcej niż się można było spodziewać; wiedziała o dementorach i o Azkabanie, w jej oczach pojawił się strach, gdy Harry powiedział, że Voldemort powrócił.

Sp23z44D-aA.jpg

Petunia w 1991 roku

W 1991 roku widzimy jak zachowuje się w stosunku do Harry'ego. Była dla niego wredna, kazała wykonywać wszystkie obowiązki domowe. Gdy dowiedziała że Harry jedzie do Hogwartu razem z mężem próbowali temu zapobiec.

Ig MIY32paU.jpg

Petunia, Dudley i Harry czekał na Masonów

Podczas wizyty państwa Masonów w 1992 była bardzo dumna że może ich gościć w swoim domu. To doniosłe wydarzenie zakłócił jednak skrzat domowy – Zgredek, który zrzucił na podłogę w kuchni leguminę, używając do tego celu Zaklęcia Swobodnego Zwisu. Doprowadziło to do interwencji Ministerstwa Magii, które przy pomocy sowy wysłało Harry'emu list, który na nieszczęście został zrzucony wprost na głowę pani Mason i oburzone małżeństwo wyszło. Petunia i Vernon myśląc że to Harry odpowiada za incydent, zamknęli go w pokoju montując kraty w jego oknie, aby nie mógł udać się do Hogwartu. W tym okresie Petunia podawała jedzenie Harry'emu przez klapkę w drzwiach.

Podczas wakacji Harry'ego w 1995 opiekowała się synem, który według niej, został zaatakowany przez dementorów z winy siostrzeńca.

3u3P9Ou.jpg

Petunia w 1997 roku

Za namową Harry'ego uciekła z domu wraz z rodziną w 1997 roku, aby uniknąć napaści ze strony Voldemorta i śmierciożerców.

W Przeklętym Dziecku Edytuj

Petunia zmarła jakiś czas przed 2020 rokiem. W jej starych rzeczach Harry znalazł kocyk, w którym został przeniesiony na Privet Drive 4 tej nocy, kiedy zginęli jego rodzice. Petunia zachowała sobie ten przedmiot na pamiątkę, a Harry myślał, że ów kocyk zaginął. Może to świadczyć o tym, że w głębi serca kochała swoją siostrę (choć była zazdrosna o jej talent magiczny) i zachowała jedyną rzecz z nią związaną.

Petunia występowała także w pierwszej scenie aktu II w śnie Harry'ego, w którym krzyczała na niego w młodości za jego bezużyteczność i niechlujstwo, po tym jak zmoczył w nocy łóżko.

WyglądEdytuj

(...) Pani Dursley była drobną blondynką i miała szyję dwukrotnie dłuższą od normalnej, co bardzo jej pomagało w życiu, ponieważ większość dnia spędzała na podglądaniu sąsiadów...
— Narrator[źródło]

Jest kościstą blondynką o jasnych oczach, z twarzą konia i bardzo długą szyją, która pomaga jej w podglądaniu sąsiadów. Obsesyjnie plotkuje na temat gwiazd.

OsobowośćEdytuj

Petunia była wścibską i wrogą kobietą, która podobnie jak jej mąż miała obsesję na punkcie wszystkiego co „normalne”. Obawiała się wszystkiego co magiczne, ponieważ tego nie rozumiała. Była ślepo zapatrzona w swojego syna, Dudleya, którego uważała za idealnego syna.

Podobnie jak reszta rodziny, Dursley była zazdrosna o tych, którzy posiadali jakieś szczególne talenty, czy też uzdolnienia. Często zastraszała i zaniedbywała Harry’ego przez większą część jego dzieciństwa, kiedy też nie dawała mu odczuć żadnego współczucia. Istnieją wzmianki mówiące o tym, że Petunia była nieprzyjemna i snobistyczna już jako mało dziewczynka, wykazując to lekceważeniem Severusa Snape'a ze względu na jego niski status materialny.

W serii jest przedstawiona ona również jako osoba posiadająca obsesję na punkcie czystości i porządku, który utrzymywała w domu do tego stopnia, że codziennie przed snem czyściła blat kuchenny do nieskazitelnej czystości. Nie lubiła zwierząt, co jest bardzo widoczne w czasie odwiedzin jej szwagierki, która przywiozła swojego psa oraz gdy duża liczba sów przyniosła listy do Harry’ego Pottera.

RelacjeEdytuj

Vernon DursleyEdytuj

Tumblr l6lscaI9lm1qzetxfo1 500.jpg

Petunia bała się, jak Vernon, który potrafił zwymyślać człowieka za ubranie brązowych butów do czarnego garnituru, przyjmie prawdę o jej siostrze. Zalana łzami wyznała prawdę podczas jednej z randek.

Tumblr mhchlaNejl1ruz9hgo1 500.jpg

Petunia nie mogła znieść faktu, że jej rodzice bardziej kochali jej siostrę, która miała magiczne zdolności. Rozgoryczona opuściła Cokeworth i po zakończeniu kursu pisania na maszynie w Londynie, rozpoczęła pracę w biurze. Tam poznała Vernona Dursleya, który od razu ją zainteresował – nie miał nic wspólnego z magią, był młodym mężczyzną z przyszłością (Vernon pracował wtedy jako młodszy kierownik) i posiadał samochód. Vernon także był zainteresowany Petunią. Zabrał ją na wiele nudnych randek, na jednej z nich Petunia opowiedziała mu prawdę o swojej siostrze. Vernon był zszokowany, ale oświadczył, że to nie wina Petunii. Któregoś dnia ukląkł w domu swoich rodziców i poprosił Petunię o rękę.

James PotterEdytuj

Będąc już narzeczeństwem, Petunia i Vernon spotkali się w mugolskiej restauracji z młodszą siostrą Lily oraz jej chłopakiem, Jamesem Potterem. Pary od początku nie mogły dojść do porozumienia. James był rozbawiony oficjalnym zachowaniem Vernona, a kiedy tamten zapytał jakim modelem samochodu jeździ, James opisał mu dokładnie swoją miotłę wyścigową. Wówczas Vernon Dursley stwierdził, że oboje, James i Lily, muszą utrzymywać się z zasiłków dla bezrobotnych, na co James zainterweniował informacją o swoich pieniądzach znajdujących się w Banku Gringotta. Spotkanie zakończyło się gwałtownym wyjściem Vernona i jego narzeczonej. Lily rozpłakała się, a James obiecał, że następnym razem postara się zrobić na partnerze Petunii lepsze wrażenie. Jednak do następnego spotkania nigdy nie doszło.

Lily PotterEdytuj

Hp1.jpg

Petunia i Vernon odrzucili zaproszenie na ślub od Lily i Jamesa. Gdy przyszło do ślubu Petunii, tamta nawet nie pomyślała o kontaktowaniu się z siostrą. Kilka lat później Lily wysłała list do Petunii, w którym poinformowała ją o narodzinach syna, Harry'ego. Petunia wzgardziła wiadomością i wyrzuciła list.

Harry PotterEdytuj

Cupboard.jpg

Jej relacje z Harrym nie były najlepsze. Wykorzystywała go do prac domowych, na przykład: mycie naczyń, przynoszenie listów, robienie kaw, herbat, śniadań itp. Nienawidziła Harry'ego, ponieważ był on synem jej zmarłej siostry, Lily, która była czarownicą. Nie chciała, by Harry wiedział kim jest. Kiedy w ostatniej części Dursleyowie są ewakuowani przez Zakon Feniksa, Petunia odwróciła się do Harry'ego, chcąc życzyć mu powodzenia, lecz nie potrafiła tego zrobić.  

WystępowanieEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki