Fandom

Harry Potter Wiki

Peron 9¾

7071stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij

Peron numer 9¾ (ang. Platform Nine and Three-Quarters) — magiczny peron w Londynie. Odjeżdża z niego między innymi Ekspres Hogwart, wiozący uczniów do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie.

Położenie oraz wejścieEdytuj

1001.JPG

Peron znajduje się na stacji kolejowej King's Cross. Aby wejść na peron należy przejść przez barierkę oddzielającą peron 9 oraz peron 10. Peron nie jest dostępny dla mugol, jednak jeśli rodzice są mugolami, a ich dziecko jest czarodziejem, mogą wejść na peron.

HistoriaEdytuj

Wczesna historiaEdytuj

Na pomysł umieszczenie magicznego peronu na mugolskiej stacji wpadła Evangeline Orpington, Minister Magii w latach 1949-1955. Takie działanie wzbudziło wiele wątpliwości Ministerstwa i czarodziejów, którzy obawiali się, że peron ze świata magii zostanie szybko zauważony przez mugoli. Na szczęście, mimo obaw, pomysł okazał się trafiony i ułatwił uczniom i nie tylko dojazd do szkoły[1].

1971Edytuj

1 września tego roku matka Severusa Snape'a odprowadziła syna na pociąg do szkoły. Tego samego dnia swój pierwszy rok w Hogwarcie rozpoczyna Lily Evans, a więc i ona w towarzystwie rodziców i siostry dociera na magiczny peron.

1991Edytuj

Harry Potter 1 września 1991 roku dociera na stację King's Cross, nie wie jednak, w jaki sposób dostać się na peron numer 9¾. Z pomocą przychodzi mu Molly Weasley, która odprowadza na pociąg swoje dzieci. Wyjaśnia Harry'emu, jak przejść przez barierkę. W tych okolicznościach właśnie Harry poznaje Weasleyów. Na magicznym peronie spotyka też Neville'a żalącego się babci, że zgubił swoją ropuchę Teodorę.

1992Edytuj

Peron2.gif
W czerwcu 1992 uczniowie Hogwartu powracają do domów na wakacje tą samą drogą, jaką dotarli do szkoły. We wrześniu zaś ponownie udają się na peron, aby zdążyć na pociąg. Harry tym razem na stację dociera wraz z Weasleyami ich magicznym samochodem. Podczas gdy pozostałym udaje się przejść przez barierkę na peron 9¾, Harry i Ron zderzają się ze ścianą. Okazuje się, że magiczne przejście zostało zablokowane (dopiero później na jaw wychodzi, że za sprawą Zgredka).

1993Edytuj

W tym roku Harry ponownie udaje się na peron wraz z Weasleyami. Nieco wcześniej Artur Weasley ostrzega Harry'ego przed Syriuszem Blackiem.

1994Edytuj

W czerwcu 1994 uczniowie wracają do domów na wakacje. Harry'ego odbierają Dursleyowie. Potter informuje ich o swoim ojcu chrzestnym, aby wzbudzić w nich strach i wymusić lepsze traktowanie. We wrześniu natomiast Harry i Weasleyowie docierają na dworzec mugolską taksówką. Na peronie rodzice Rona wzbudzają w uczniach ciekawość mówiąc, że w szkole czeka na nich w tym roku dużo ekscytujących przeżyć.

1995Edytuj

W czerwcu 1995 Harry, zanim jeszcze wszyscy wysiedli z pociągu, dał Fredowi i George'owi nagrodę pieniężną za wygraną w Turnieju Trójmagicznym. We wrześniu tego roku Harry'ego odprowadzali na dworzec nie tylko Weasleyowie, ale i wielu innych czarodziejów, co miało zwiększyć jego ochronę. Wśród nich był też Syriusz pod postacią psa.

1996Edytuj

W czerwcu po przyjeździe na peron Harry'ego powitali Weasleyowie, ale także Alastor Moody, Remus Lupin i Nimfadora Tonks. Grupa czarodziejów powiedziała Dursleyom, że ma na nich oko. We wrześniu zaś Harry został odprowadzony na dworzec przez aurorów. Przed wejściem do pociągu udało mu się jednak zamienić słowo z Arturem Weasleyem o swoich podejrzeniach, że Draco może być śmierciożercą.

2017Edytuj

Peron3.gif
Wiele lat później, Harry wraz z żoną Ginny i córką Lilly, odprowadza na pociąg swoich synów (Albusa oraz Jamesa). Na peronie spotyka Rona i Hermionę z dziećmi (synem Hugo i córką Rose), a także Dracona z żoną Astorią oraz synem Scorpiusem. Na peronie Harry przeprowadza z synem szczerą rozmowę dotyczącą przydziału do domów.

CiekawostkiEdytuj

  • Zdarzały się drobne problemy w latach następujących po budowie peronu: czarownice i czarodzieje upuszczali walizki pełne gryzących ksiąg czarów, albo śledziony traszek, a wszystko to wprost na wypolerowaną posadzkę stacji; czasem ktoś przechodził przez barierkę trochę zbyt zauważalnie, dlatego zazwyczaj na początku i na końcu każdego semestru w pobliżu przebywa kilku pracowników Ministerstwa Magii odzianych w mugolskie ubrania, aby w przypadku niewygodnych wspomnień mugoli, mogli je odpowiednio zmodyfikować[1].
  • J.K. Rowling wyznała, że King's Cross, który jest jedną z głównych stacji kolejowych w Londynie, ma dla mnie osobiste znaczenie; moi rodzice poznali się w pociągu do Szkocji, który odjeżdżał właśnie ze stacji King's Cross.
    450px-Harry Potter Platform Kings Cross thumb.jpg
    Z tego powodu, a także dlatego, że ma bardzo sugestywną i symboliczną nazwę oraz, że jest to w zasadzie właściwa stacja, aby wyjechać na urlop jeśli wybierałbyś się do Kaledonii, nigdy nie doznałam nawet najmniejszego niezdecydowania w kwestii lokacji portalu lub środka transportu, który zabrałby Harry'ego do Hogwartu
    [2].
  • Na stacji King's Cross naprawdę można ujrzeć Peron 9¾ wraz z wsuniętym do połowy wózkiem.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Pottermore
  2. Pottermore – przemyślenia autorki

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Peron 9¾

  • peron 9 3/4

    7 wiadomości
    • Vernon nie chciał mieć styczności z czymkolwiek magicznym dlatego nie przeszedł. Rodzice mugoli raczej nie puszczali by swoich 11 letn...
    • Bardzo możliwe :)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki