FANDOM

Wiki Ta strona mówi o postaci, która wystąpiła tylko w filmie i grze, więc nie należy do oficjalnego kanonu o Harrym Potterze. Wiki

Percival Prattczarodziej nieznanego statusu krwi; poeta. Jego portret wisiał przy Wielkich Schodach w Hogwarcie w latach 90. XX wieku.

Biografia Edytuj

Jako portret Edytuj

Często opowiadał wierszyki i zagadki uczniom, którzy przechodzili obok. Aż do 1996 roku portret Pratta strzegł skrótu między Wielkimi Schodami, a hangarem na łodzie. Hasło tego skrótu to Hasło jest głupie[2]. Aby jednak zdobyć to hasło, trzeba trochę pobiegać po zamku w Hogwarcie. Najpierw do portretu Edwarda Rabnotta, później do Bazyla Fronsaca, następnie do pasterki, później do Google Stumpa, aż wreszcie ten doradził Giffarda Abbota, który zdradził ostatecznie hasło do portretu Pratta.

Za kulisami Edytuj

  • Pratt prawdopodobnie zmarł przed rokiem 1991, jako że wiele portretów wiszących w Hogwarcie przedstawia zmarłych.
  • Portret Percivala powstał na podstawie portretu z ok. 1620, przedstawiającego Johna Fletchera (1579–1625), namalowany przez nieznanego autora[3].

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Mały portret tego czarodzieja wisiał w wieży Gryffindoru w 1993 roku (Harry Potter i więzień Azkabanu (gra)).
  2. Harry Potter i Zakon Feniksa (gra), wersja na PS2
  3. National Portrait Gallery
  4. Widziany obok wejścia na Wielkie Schody.
  5. Widziany w Wieży Gryffindoru tuż pod obrazem żyrafy (siódme piętro przy Wielkich Schodach)