FANDOM

Była to (...) Krukonka z długimi, kręcącymi się włosami, którą (...) zapytał o drogę do pokoju wspólnego Ślizgonów
— Narrator

Penelopa Clearwater (ur. 1976 r.) — czarownica mugolskiego pochodzenia lub półkrwi[1]; prefekt Ravenclawu. Była dziewczyną Percy'ego Weasleya

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Penelopa Clearwater urodziła się w 1976 roku w Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej. 

W wieku jedenastu lat dostała list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie informujący o przyjęciu jej do placówki. W celu edukacji kupiła lub odziedziczyła różdżkę. Możliwe, że dokonała zakupu w sklepie Ollivanderów na ulicy Pokątnej w magicznej części Londynu.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

Pierwsze lata szkolne Edytuj

1987 rozpoczęła naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Pierwszego września tego roku odbyła się Ceremonia przydziału, podczas której Penelopa została przydzielona do Ravenclawu.

W pewnym okresie nauki w Hogwarcie, przed 1992 rokiem została prefektem i poznała Percy'ego Weasleya, z którym zaczęła chodzić.

1992 - 1993 Edytuj

W 1992 roku Penelopa rozpoczęła swój przedostatni, szósty rok nauki w Hogwarcie. Harry Potter i Ronald Weasley, przemienieni pod wpływem Eliksiru Wielosokowego w Vincenta Crabbe'a i Gregory'ego Goyla, szukając drogi do pokoju wspólnego Ślizgonów, poprosili o pomoc Penelopę. Oburzona dziewczyna wyjaśniła im, że jest uczennicą Ravenclawu.

W drugim półroczu Penelopa została spetryfikowana przez bazyliszka i trafiła do skrzydła szpitalnego. Możliwe, że dziewczyna dołączyłaby do ofiar śmiertelnych potwora, gdyby nie Hermiona Granger, która poradziła jej sprawdzanie korytarzy za pomocą lusterka. Pod koniec roku szkolnego została wyleczona przez wywar z mandragory.

Petrified-Penelope

Spetryfikowana Penelopa

1993 - 1994 Edytuj

Na swoim siódmym roku w Hogwarcie, w 1993 roku, Penelopa, jako wielka fanka Quidditcha poprosiła Harry'ego o możliwość potrzymania w ręce Błyskawicy. Założyła się także z Percym o wynik meczu: Ravenclaw kontra Gryffindor.

Wygląd Edytuj

Penelopa Clearwater była ładną dziewczyną o długich, kręconych, blond włosach i zielonych oczach.

Ciekawostki Edytuj

Pénélope Deauclaire
  • Penelopa została zaatakowana przez bazyliszka, którego zadaniem było mordowanie "szlam", jednakże w 1998 roku Hermiona podaje się za nią, mówiąc jednoczesne, że jest półkrwi czarownicą. Gdyby Penelopa rzeczywiście była osobą pochodzenia mugolskiego, to jej nazwisko prawdopodobnie znajdowałoby się na liście "szlam", tak więc zaatakowanie jej przez bazyliszka mogło być przypadkowe.
  • W adaptacji filmowej pierwszej części serii pt. Harry Potter i Kamień Filozoficzny Penelopa jest widziana w tle, po Ceremonii Przydziału. Spaceruje po korytarzach Hogwartu.
  • W Kamieniu Filozoficznym oraz Lego Harry Potter: Lata 1-4 Penelopa widoczna jest w brązowych włosach, w drugiej adaptacji i książce są one blond.

Etymologia Edytuj

  • Nazwisko Clearwater dosłownie znaczy „Czysta woda” z ang. Clearczysta i Waterwoda.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Po tym jak Colin Creevey, Justyn Finch–Fletchley, Hermiona Granger i Penelopa Clearwater zostali spetryfikowani przez bazyliszka Kornelusz Knot wspomniał o „czterech napaściach na urodzonych z mugoli”, co sugerowałoby, że dziewczyna była mugolaczką. Z drugiej strony, Hermiona podała się za Penelopę po tym jak została złapana przez szmalcowników, twierdząc, że jest czarownicą półkrwi, a szmalcownicy nie znaleźli nazwiska Krukonki na liście poszukiwanych mugolaków.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Penelopa Clearwater

  • Status krwi Penolopy

    10 wiadomości
    • 37.7.251.255 napisał(-a):Nie  całkiem przypadek. Hermiona odkryła czym jest sprawca petryfikacji i poradziła napotkanym osobom, aby drog...