FANDOM

Była to (...) Krukonka z długimi, kręcącymi się włosami, którą (...) zapytał o drogę do pokoju wspólnego Ślizgonów
— Narrator

Penelopa Clearwater (ur. 1976 r.) — czarownica półkrwi; prefekt Ravenclawu. Była dziewczyną Percy'ego Weasleya

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Penelopa Clearwater urodziła się w 1976 roku jako czarownica półkrwi w Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej. 

W wieku jedenastu lat dostała list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie informujący o przyjęciu jej do placówki. W celu edukacji kupiła lub odziedziczyła różdżkę. Możliwe, że dokonała zakupu w sklepie Ollivanderów na ulicy Pokątnej w magicznej części Londynu.

Nauka w HogwarcieEdytuj

Pierwsze lataEdytuj

1987 rozpoczęła naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Pierwszego września tego roku odbyła się Ceremonia przydziału, podczas której Penelopa została przydzielona do Ravenclawu.

W pewnym okresie nauki w Hogwarcie, przed 1992 rokiem została prefektem i poznała Percy'ego Weasleya, z którym zaczęła chodzić.

1992 - 1993Edytuj

W 1992 roku Penelopa rozpoczęła swój przedostatni, szósty rok nauki w Hogwarcie. Harry Potter i Ronald Weasley, przemienieni pod wpływem Eliksiru Wielosokowego w Vincenta Crabbe'a i Gregory'ego Goyla, szukając drogi do pokoju wspólnego Ślizgonów, proszą o pomoc Penelopę. Oburzona dziewczyna wyjaśnia, że jest uczennicą Ravenclawu.

W drugim półroczu Penelopa została spetryfikowana przez bazyliszka i trafiła do skrzydła szpitalnego. Możliwe, że dziewczyna dołączyłaby do ofiar śmiertelnych potwora, gdyby nie Hermiona Granger, która poradziła jej sprawdzanie korytarzy za pomocą lusterka. Pod koniec roku szkolnego została wyleczona przez wywar z mandragory.

Petrified-Penelope

Spetryfikowana Penelopa

1993 - 1994Edytuj

Na swoim siódmym roku w Hogwarcie, w 1993 roku, Penelopa, jako wielka fanka Quidditcha poprosiła Harry'ego o możliwość potrzymania w ręce Błyskawicy. Założyła się także z Percym o wynik meczu: Ravenclaw kontra Gryffindor.

WyglądEdytuj

Penelopa Clearwater była ładną dziewczyną o długich, kręconych, blond włosach i zielonych oczach.

CiekawostkiEdytuj

Pénélope Deauclaire
  • Penelopa została zaatakowana przez bazyliszka, którego zadaniem było mordowanie "szlam", jednakże w 1998 roku Hermiona podaje się za nią, mówiąc jednoczesne, że jest półkrwi czarownicą. Gdyby Penelopa rzeczywiście była osobą pochodzenia mugolskiego, to jej nazwisko znajdowałoby się na liście "szlam", tak więc zaatakowanie ją przez bazyliszka było przypadkowe.
  • W adaptacji filmowej pierwszej części serii pt. Harry Potter i Kamień Filozoficzny Penelopa jest widziana w tle, po Ceremonii Przydziału. Spaceruje po korytarzach Hogwartu.
  • W Kamieniu Filozoficznym oraz Lego Harry Potter: Lata 1-4 Penelopa widoczna jest w brązowych włosach, w drugiej adaptacji i książce są one blond.

EtymologiaEdytuj

  • Nazwisko Clearwater dosłownie znaczy „Czysta woda” z ang. Clearczysta i Waterwoda.

WystępowanieEdytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Penelopa Clearwater

Więcej z Fandomu

Losowa wiki