Fandom

Harry Potter Wiki

Peleryna−niewidka

Przekierowano z Peleryna-niewidka

6968stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze11 Share

Peleryna−niewidka (ang. Cloak of Invisibility) — magiczny płaszcz, umożliwiający znikanie osoby, która się nią okryje.  

Peleryny−niewidki tkane są z sierści demimoza, magicznego stworzenia, które potrafi stawać się niewidzialnym; mogą również być zwykłymi płaszczami, nasyconymi zaklęciami zwodzącymi lub oślepiającymi. Wraz z upływem czasu takie peleryny-niewidki tracą swoje cudowne właściwości.

Jedyną peleryną, która przez lata zachowała własności i czyniła właściciela całkowicie niewidzialnym, jest płaszcz Ignotusa Peverella – jedno z trzech Insygniów Śmierci.

HistoriaEdytuj

Ignotus Peverell wraz z dwoma braćmi, czarodziejami, przeprawiał się przez głęboką i rwącą rzekę. Wyczarowawszy most, bez problemu przechodzili na drugą stronę. W połowie drogi zatrzymała ich Śmierć – niezadowolona z faktu, że została oszukana i mająca nadzieję na rychłe zabranie braci.

Ignotus, mając możliwość zażądania nagrody za przechytrzenie Śmierci, poprosił o coś, co pozwoliłoby mu odejść bezpiecznie i nie być przez nią ściganym. Śmierć niechętnie oddała mu swoją Pelerynę-Niewidkę.

Po tamtych wydarzeniach, Ignotus dożył podeszłego wieku. Jako starzec zdjął Pelerynę i przekazał ją synowi. „A wówczas pozdrowił Śmierć jak starego przyjaciela i poszedł za nią z ochotą, i razem, jako równi sobie, odeszli z tego świata”.

250px-Cloak Sign svg.png

Peleryna Niewidka (niebieski kolor)

Ignotusowa Peleryna-Niewidka była przekazywana z pokolenia na pokolenie. Ród Peverellów wygasł w linii męskiej, ale potomkowie wciąż żyli, nosząc inne nazwisko.

Potomkami Ignotusa Peverella są Harry i James Potter.

Wiadomo, że tuż przed śmiercią James dał Pelerynę Albusowi Dumbledore'owi, by ten, jako Poszukiwacz Insygniów, mógł ją przebadać.

Harry, prawowity właściciel Peleryny, otrzymał ją w Boże Narodzenie 1991 roku.

WyglądEdytuj

  • O wyglądzie Peleryny-Niewidki niewiele jest wspomniane. Wiemy, że jest srebrna, zwiewna i lekka jak powietrze oraz dość duża (w czasach pierwszych lat nauki Harry Potter, Ron Weasley i Hermiona Granger bez problemów się pod nią mieścili).
  • Peleryna-Niewidka nie traci z wiekiem swych właściwości, nie mętnieje i nie płowieje; tego, kto ją nosi, czyni całkowicie niewidzialnym, „Dając mu stałe i nieprzenikalne ukrycie, bez względu na to, jakie zaklęcia się na nią rzuci”.

CiekawostkiEdytuj

WystępowanieEdytuj

Przypisy

Więcej w Fandom

Losowa wiki