Wikia

Harry Potter Wiki

Parvati Patil

Komentarze3
4035stron na
tej wiki
Parvati Patil
Patil 2
Informacje biograficzne
Data urodzenia 1979 lub 1980
Data śmierci nie wiadomo czy przeżyła bitwę o Hogwart
Status krwi czysta lub półkrwi
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor oczu brązowe
Kolor włosów czarne
Rodzina
Rodzina Padma Patil (siostra bliźniaczka)
Zdolności magiczne
Bogin mumia
Pozostałe informacje
Przynależność Gryffindor
Gwardia Dumbledore'a
Aktorka Sitara Shah HP3

Shefali Chowdhury HP4, HP5

Parvati Patil (ur. 1980 r.) — czarownica półkrwi lub czystej krwi o hinduskim pochodzeniu, uczęszczała do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, została przydzielona do Gryffindoru. Parvati Patil miała bliźniaczą siostrę, Padmę. W szkole przyjaźniła się z Lavender Brown. Należała do Gwardii Dumbledore'a.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Parvati Patil urodziła się między wrześniem 1979 a sierpniem 1980 roku w rodzinie półkrwi lub czystej krwi czarodziejów. Po jej wyglądzie można stwierdzić, że miała hinduskie korzenie.

W wieku 11 lat Parvati dokonała koniecznych zakupów szkolnych najprawdopodobniej na Ulicy Pokątnej. Przed przyjazdem do Hogwartu poznała Pansy Parkinson.

Pierwszy rokEdytuj

W 1991 roku Parvati Patil dotarła do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Podczas Ceremonii przydziału została przydzielona do Gryffindoru, podczas, gdy jej bliźniacza siostra, Padma trafiła do Ravenclawu. Parvati dzieliła dormitorium z Hermioną Granger, Lavender Brown oraz Fay Dunbar.

Bardzo niewiele wiadomo o życiu Parvati na pierwszym roku w Hogwarcie.

Draco Malfoy: "Widzieliście jego twarz? Jak kawał białej plasteliny!"
Parvati Patil: "Zamknij się, Malfoy"
Pansy Parkinson: "Co, bronisz Longbottoma? Nigdy bym nie pomyślała, Parvati, że lubisz takie małe, rozmazane maluchy"
[src]

Podczas lekcji latania z Madame Hooch Neville Longbottom podczas kontuzji wywołanej upadkiem z miotły zgubił swoją przypominajkę. Draco Malfoy podniósł przedmiot i zanim go wyrzucił Parvati krzyknęła, aby zostawił własność Longbottoma. Pansy Parkinson zaczęła wtedy kpić z Gryfonki oburzona faktem, że lubi takich rozmazanych maluchów

(...) podsłuchali jak Parvati Patil opowiada swojej przyjaciółce Lavender, że Hermiona ryczy w łazience i nie chce nikogo widzieć

—Narrator[źródło]

31 października 1991 roku Parvati Patil opowiadała swojej najlepszej przyjaciółce, Lavender Brown o tym, że Hermiona płacze w łazience dziewczyn i nie chce, aby nikt się do niej zbliżał. 

Trzeci rokEdytuj

Patil 1

Parvati na trzecim roku

We wrześniu 1993 roku Parvati zaczęła swój trzeci rok szkolny. Wtedy też zaczęła chodzić na wróżbiarstwo, przedmiot, który w krótkim czasie stał się jej pasją. Razem z Lavender Brown uwielbiała Sybillę Trelawney i święcie wierzyła w jej niepoprawne często wróżby. Ponadto Parvati sama badała swoją przyszłość metodami, krórymi nauczyła się na lekcji. Dyskutowała z Trelawney o jej niepokojących snach lub niekorzystnym układzie planet. Trelawney przepowiedziała Parvati, żeby przestrzegała się rudych mężczyzn. Dziewczyna później nieufnie patrzyła na swojego kolegę z klasy, Rona Weasleya

W tym roku szkolnym nauczycielem obrony przed czarną magią w Hogwarcie był Remus Lupin. Podczas lekcji każdy musiał pokonać bogina za pomocą zaklęcia Riddikulus. Boginem Parvati była mumia.

Czwarty rokEdytuj

358439-parvati patil large

Parvati na balu

W 1994 roku, w czasie Turnieju Trójmagicznego odbył się bal bożonarodzeniowy, na który Parvati wybrała się w towarzystwie Harry'ego Pottera, z czego była bardzo dumna. Jednak jej partner nie okazywał żadnego zainteresowania jej osobą (tylko Cho Chang, dlatego też Parvati zgodziła się spędzić większość nocy z pewnym chłopakiem z Beauxbatons).

Parvati Patil była zadowolona z nowego nauczyciela opieki nad magicznymi stworzeniami Wilhelminy Grubbly-Plank. Patil uważała, że Grubbly-Plank jest bardziej wykwalifikowanym nauczycielem.

Piąty rokEdytuj

225px-Patil twins OOTP

Parvati z siostrą podczas spotkania GD

Rok później Parvati Patil oraz jej bliźniacza siostra Padma zapisały się do Gwardii Dumbledore'a, by nauczyć się praktycznej obrony przed czarną magią, której nie oferowały oficjalne lekcje z Dolores Umbridge. Podczas ostatniego roku nauki w Hogwarcie rodzice Parvati postanowili zabrać ją i jej siostrę ze szkoły, obawiając się o bezpieczeństwo swoich córek. Ostatecznie siostrom udało się przekonać rodziców, by nie odsyłali ich do domu.

W grze komputerowejEdytuj

W grze Parvati i Padma z pomocą Harry'ego Pottera niszczyły głośniki rozmieszczone w Hogwarcie przez które były nadawane oficjalne przekazy Umbridge. Specjalny eliksir przekręcał słowa Dolores i zmieniał ich znaczenie.

Szósty rokEdytuj

W tym roku przyjaciółka Parvati, Lavender zaczęła chodzić z Ronem Weasleyem. Na początku Parvati popierała miłość Lavender i jeszcze zanim zaczęły się randki plotkowała i chichotała z nią na temat Rona. Później Patil zaczęła czuć zakłopotanie, kiedy Brown ciągle tylko całowała się i przytulała z Ronem. Możliwe, że dziewczynie zaczęło brakować przyjaciółki całkowicie oddanej nowemu chłopakowi.

Siódmy rokEdytuj

Parvati Patil powróciła do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie na swój siódmy rok. Rok 1997 był trudnym czasem. Ministerstwo Magii zostało opanowane przez Lorda Voldemorta, a Śmierciożercy opanowali nawet Hogwart. Patil nie zamierzała biernie patrzeć jak mugolacy są tępieni, a Śmierciożercy popełniają okropne czyny. Razem z wieloma innymi Gryfonami, Krukonami oraz Puchonami zapisała się do nowo odrodzonej Gwardii Dumbledore'a

Walczyła w Bitwie o Hogwart, czyli w ostatecznym starciu między Lordem Voldemortem a Harrym Potterem. Walczyła z Traversem. Nie wiadomo czy przeżyła bitwę.

Wygląd zewnęrznyEdytuj

Parvati-patil
W 1994 roku Parvati oraz Padma Patil zostały opisane przez Deana Thomasa jako dwie najlepsze dziewczyny na roku. Obie mają długie, czarne włosy. Parvati zwykle zaplata je w warkocz. Nosiły srebrne naszyjniki z literą P. Jej uroda jest typowo hinduska.

OsobowośćEdytuj

Parvati Patil razem ze swoją najlepszą przyjaciółką Lavender uwielbia plotkować, modnie się ubierać, chichotać oraz obgadywać i śmiać się z innych. Można więc powiedzieć, że była dosyć próżna. Była jednak lojalna wobec swoich przyjaciół, kiedy jej potrzebowali. Broniła Neville'a Longbottoma przed Draconem Malfoyem podczas, gdy pierwszy odszedł do skrzydła szpitalnego w 1991 roku po upadku z miotły, a drugi wziął przypominajkę poszkodowanego. Pocieszała Sybillę Trelawney po tym jak Dolores Umbridge zwolniła ją ze stanowiska profesora wróżbiarstwa. Odwagę potrzebną Gryfonom pokazała podczas bitwy o Hogwart.

Magiczne zdolności i umiejętnościEdytuj

  • wróżbiarstwo - ulubiona dziedzina magii Parvati, z której osiągała najlepsze wyniki.
  • obrona przed czarną magią - zdobyła z niego SUMa i dalej kontynuowała w klasie szóstej oraz siódmej
  • transmutacja - zdobyła z niego SUMa i dalej kontynuowała w klasie szóstej i siódmej
  • pojedynkowie się - musiała być z tego całkiem dobra skoro walczyła z Śmierciożercami podczas bitwy o Hogwart w 1998 roku.

RelacjeEdytuj

Padma PatilEdytuj

Parvati prawdopodobnie miała bardzo dobry kontakt z bliźniaczą siostrą, jednak trafiły do dwóch różnych domów w Hogwarcie, co skutkowało tym, że widywały się rzadziej i ich relacja mogła się rozluźnić.

BrownL

Lavender BrownEdytuj

Lavender Brown była najlepszą przyjaciółką Parvati - dzieliły ze sobą zainteresowania i lubiły spędzać ze sobą czas wolny. W ciągu siedmiu lat nauki nikt nie zanotował, by dziewczęta kiedykolwiek się pokłóciły.Oby dwie uwielbiały wróżbiarstwo.

Hermiona GrangerEdytuj

Chociaż Parvati i Hermiona na pewno nie darzyły się dużą sympatią to nie można powiedzieć, że były sobie wrogie. Granger miala zupełnie inne zainteresowania niż wróżbiarstwo i plotki. Kiedy Hermiona w 1993 roku wybiegła z klasy wróżbiarstwa niesiona gniewem, Parvati była oburzona jej zachowaniem. Hermiona i Parvati dzieliły ze sobą pokój wspólny Gryffindoru. 

Seamus FinniganEdytuj

Nie wiadomo nic na temat relacji między Parvati a Seamusem Finniganem, aczkolwiek chłopiec uznał bliźniaczki Patil za najładniejsze dziewczyny na swoim roku.

Sybilla TrelawneyEdytuj

Parvati i profesor Trelawney łączyły przyjazne stosunki. Zarówno Parvati jak i Lavender wierzyły w wiarygodność wróżb Trelawney. Darzyły ją wielkim szacunkiem oraz pocieszały w trudnych chwilach.

Harry PotterEdytuj

Harry i parvati

Parvati lubiła Harry'ego Pottera, jednak ich relacja znacznie oziębiła się po balu bożonarodzeniowym, na którym chociaż przyszli jako para, Harry całkowicie ignorował swoją partnerkę.

EtymologiaEdytuj

Parvati jest hinduską boginią, natomiast Patil oznacza przywódcę.

CiekawostkiEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki