Fandom

Harry Potter Wiki

Pansy Parkinson

7128stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze40 Udostępnij

Pansy Parkinson (ur. 1980 r.) — czarownica czystej krwi, urodzona w 1980 roku, najprawdopodobniej na terenie Wielkiej Brytanii. Znana była ze swojej słabości do Draco Malfoya i z tego, że dokuczała ludziom, aby mu zaimponować. Uczęszczała do Hogwartu w latach 19911998, należała do Domu Węża. Nienawidziła Harry'ego, Hermiony i Rona (zwłaszcza Hermiony).

Biografia Edytuj

Pansy urodziła się w 1980 roku w rodzinie czarodziejów czystej krwi. Nie wiadomo jednak jak nazywali się rodzice Pansy ani czym się zajmowali.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

Początki Edytuj

Pansy and hermione.jpg

Hermiona Granger i Pansy Parkinson przed Ceremonią Przydziału.

W wieku jedenastu lat Pansy otrzymała list z Hogwartu, informujący o przyjęciu jej do szkoły. Pierwszego września udała się (najprawdopodobniej w towarzystwie rodziców) na King's Cross i wyruszyła w podróż do Szkoły Magii i Czarodziejstwa, aby rozpocząć naukę. W czasie ceremonii przydziału została przydzielona do Slytherinu. Dormitorium dzieliła z czystokrwistymi czarownicami – Milicentą Bulstrode, Dafne Greengrass, Tracey Davis oraz Sally Smith, z którymi szybko się zakolegowała. Także w ciągu pierwszych dni z Hogwarcie, Pansy poznała Dracona Malfoya i kilku jego kolegów (m.in. Blaise'a Zabiniego). Draco od razu przypadł Ślizgonce do gustu – imponował jej swoją postawą i charakterem. Aby mu się przypodobać, już na pierwszej lekcji latania na miotle zaczęła przekomarzać się z Parvati Patil, gdy ta broniła Neville'a Longbottoma, kiedy Draco zabrał mu Przypominajkę.

Drugi rok Edytuj

W 1992 roku została otwarta Komnata Tajemnic, z której wydostał się na wolność potwór Salazara Slytherina, Bazyliszek. Wtedy to zostało zaatakowanych wiele osób, które urodziły się w rodzinach mugolskich. Była wśród nich Hermiona Granger, której Pansy szczerze nie znosiła.

Trzeci rok Edytuj

Pansy3rok.jpg

Pansy rozmawiająca z Draconem Malfoyem

W 1993 roku teren naokoło szkoły był pełen dementorów, poszukujących Syriusza Blacka. Podczas jednej z ich inspekcji, Harry Potter zemdlał w obecności dementora. Pansy była jednym z uczniów Slytherinu, którzy przez resztę roku szkolnego z tego powodu nabijali się z Harry'ego. Podczas opieki nad magicznymi stworzeniami, Draco Malfoy został zaatakowany przez hipogryfa Hardodzioba, bo lekkomyślnie go obraził. Chciał przez to spowodować wyrzucenie Hagrida ze szkoły. Pansy bardzo niepokoiła się o kolegę i od razu po powrocie do szkoły poszła go odwiedzić w skrzydle szpitalnym. Potem często wypytywała Malfoya o samopoczucie i gładziła jego zranioną rękę. Plan Dracona nie do końca poszedł dobrze, ale ku uciesze Pansy i jej przyjaciół hipogryf miał być stracony.

Czwarty rok Edytuj

Ojo.jpg

Pansy podczas koncertu na Balu Bożonarodzeniowym, na który udała się z Draconem

Na czwartym roku edukacji Pansy, Hogwart był gospodarzem Turnieju Trójmagicznego. Było to wyjątkowe wydarzenie, które przyciągnęło sporą uwagę mediów, szczególnie, gdy okazało się, że będzie czterech zawodników, a jednym z nich jest Harry Potter. Pansy była wśród uczniów, którzy ochoczo udzielali dziennikarce Ricie Skeeter fałszywych informacji na temat Harry'ego Pottera, Rubeusa Hagrida i Hermiony Granger. Bardzo bawiły ją odznaki z napisem 'Potter cuchnie', które były przekazywane wokół przez jej kolegów Ślizgonów i śmiała się, gdy Draco przypadkowo trafił zaklęciem Hermionę (jej siekacze urosły do gigantycznych rozmiarów), gdy on i Harry zaczęli pojedynek w korytarzu szkolnym. Pansy towarzyszyła Draconowi na Balu Bożonarodzeniowym. Miała na sobie różową sukienkę z mnóstwem falbanek. Była bardzo zaskoczona widząc Hermionę Granger z Wiktorem Krumem. Również w tym roku, Pansy uczestniczyła w lekcjach opieki nad magicznymi stworzeniami. Na jednej lekcji Niuchacz chciał odgryźć jej nadgarstek, na którym miała błyszczący zegarek. Podczas zajęć o jednorożcach wyraźnie było widać, że Pansy ma do nich słabość (choć potem próbowała to ukryć).

Piąty rok Edytuj

Na swoim piątym roku, Pansy została wraz z Draconem prefektem Slytherinu. Była przez to ulubienicą wśród Ślizgonów. W tym roku szkolnym Ministerstwo mianowało Dolores Umbridge nauczycielką obrony przed czarną magią. Później Umbridge została dyrektorką i stworzyła grupę o nazwie Brygada Inkwizycyjna, której Pansy została członkiem. Podczas opieki nad magicznymi stworzeniami, Pansy i jej przyjaciele jak zwykle usiłowali uprzykrzyć życie Hagridowi. Gdy Umbridge przyszła na wizytację i wypytywała uczniów o jakość lekcji, Pansy powiedziała, że trudno zrozumieć „bełkot” nauczyciela, i że wszyscy nienawidzą jego lekcji. Podczas meczów quidditcha w tym roku, Pansy i inni Ślizgoni śpiewali piosenkę Weasley jest naszym królem. Później, kiedy zobaczyła, że Harry Potter i Cho Chang idą na randkę w Walentynki, Pansy powiedziała Cho, że coś się stało z jej gustem, bo uważała, że Cedrik był przynajmniej przystojny. Kiedy członkowie Gwardii Dumbledore'a próbowali uciec z Pokoju Życzeń, Pansy szukała dziewcząt z GD w toaletach damskich i znalazła listę członków Gwardii jako niepodważalny dowód winy. Podczas buntu uczniów po ucieczce Freda i George'a Weasleyów ktoś sprawił, że Pansy wyrosły jelenie rogi, przez co nie mogła pokazać się na lekcjach (ku uciesze Hermiony Granger).

Szósty rok Edytuj

Pansy1.jpg

W 1996 roku, w drodze do Hogwartu na jej szóstym roku, Pansy siedziała w tym samym przedziale pociągu z Draconem, Blaise'em Zabinim i innymi Ślizgonami. Naśmiewała się z wybranych przez Slughorna członków Klubu Ślimaka. Zaniepokoiło ją to, że Draco nie zamierzał powrócić w następnym roku do szkoły. Wraz z innymi Ślizgonami ucieszyła się, gdy Albus Dumbledore ogłosił, że Severus Snape będzie teraz nauczał obrony przed czarną magią. Później, gdy Harry ranił Dracona klątwą Sectumsempra, Pansy od razu odwiedziła go w skrzydle szpitalnym, a następnie biegała po korytarzach i oczerniała Harry'ego. Nie wiadomo, czy wzięła udział w pogrzebie Dumbledore'a.

Siódmy rok Edytuj

Podczas ostatniego roku Pansy, Lord Voldemort kontrolował
Parkinson7rok.png

Pansy podczas drogi do Hogwartu (1997)

szkołę za pośrednictwem Severusa Snape'a jako dyrektora oraz Amycusa i Alecto Carrow jako profesorów. Jako że Pansy była czarownicą czystej krwi umieszczoną w Slytherinie, najprawdopodobniej nie miała żadnych problemów z nowym dyrektorem i jego podwładnymi. W maju 1998 roku, Lord Voldemort pragnął, aby wydano mu Harry'ego Pottera. W zamian miał oszczędzić wszystkich rezydentów zamku. Pansy była jedyną osobą, która chciała wydać Pottera. Uczniowie Gryffindoru, Hufflepuffu oraz Ravenclaw nie zgodzili się na to, a profesor McGonagall kazała odejść wszystkim uczniom Slytherinu, począwszy od Pansy. Dziewczyna opuściła Hogwart z kolegami z domu i prawdopodobnie z obawy o swoje życie nie wzięła udziału w walce ani po stronie Voldemorta, ani Hogwartu.

Późniejsze życie Edytuj

Nie wiadomo, co działo się z Pansy po zakończeniu przez nią edukacji w Szkole Magii i Czarodziejstwa. Podobno wyjechała wówczas z kraju, ale nie są to potwierdzone informacje. W przeciwieństwie do wielu koleżanek i kolegów, Pansy nie wyszła za mąż za żadnego czarodzieja poznanego w czasie lat nauki. Spowodowane to było najprawdopodobniej faktem, że Pansy zakochana była w Draconie Malfoyu, który odtrącił jej uczucia i ożenił się z młodszą siostrą jej koleżanki z roku, Dafne Greengrass, Astorią.

Opis Edytuj

Wygląd Edytuj

Pansy-Parkinson-pansy-parkinson-13390137-472-716.jpg

Pansy podczas lekcji eliksirów.

Pansy miała dość niecodzienną urodę. Lekko skośne oczy, brązowe włosy i oczy w tym samym kolorze. Złośliwi nazywali Pansy „Mopsem” ze względu na jej spłaszczoną, „mopsowatą” twarz. Lekceważący uśmiech był nieodłącznym elementem wyglądu Parkinson.

Charakter Edytuj

Była bliską koleżanką Dracona Malfoya, Gregory'ego Goyle'a, Vincenta Crabbe'a i Blaise'a Zabiniego. Podobnie jak wielu jej kolegów i koleżanek ze Slytherinu, gardziła „szlamami”, czyli uczniami pochodzenia mugolskiego, szczególnie zaś dawała się we znaki Hermionie Granger, pod której adresem wygłaszała złośliwe uwagi, m.in. nazywając ją „Wiewiórką”, ze względu na wyjątkowo duże siekacze. Była niezwykle zazdrosna o Dracona Malfoya. Gdy rozmawiała z kolegami na temat wybranych do Klubu Ślimaka uczniach, wspomniawszy o powodzeniu Ginny Weasley wśród chłopców, uważnie obserwowała reakcję Dracona.

Relacje Edytuj

Draco Malfoy Edytuj

20875 148622535307914 2084880332 n.jpg

Pansy Parkinson od samego początku imponował Draco Malfoy – był chłopcem o zdolnościach przywódczych, więc bez problemu, w krótkim czasie otoczył się odpowiednimi osobami. Podczas gdy Draco zachowywał się przyjaźnie w stosunku do niej, Pansy była wniebowzięta – obiekt jej zainteresowań zwracał na nią uwagę.

W trzeciej klasie Pansy zaczęła myśleć o Draconie całkowicie poważnie, więc gdy w 1994 roku Draco zaprosił ją na bal Bożonarodzeniowy, dziewczyna była pewna, że sprawy idą po jej myśli. W piątej klasie obydwoje, Pansy i Draco zostali prefektami Slytherinu. Gdy powstała Brygada Inkwizycyjna, Pansy poszła w ślady Dracona i bez wahania do niej dołączyła.

Wszystko zaczęło się psuć w klasie szóstej, gdy Draco oznajmił, że nie zamierza kończyć Hogwartu. Zaalarmowana Pansy pocieszała się faktem, że to na jej kolanach leżał Draco, gdy Harry Potter ugodził Dracona zaklęciem sectumsempra. Pansy niemal nie odstępowała łóżka swojego przyjaciela. Jednak po Bitwie o Hogwart ku niezadowoleniu Pansy, Draco prawdopodobnie zaczął interesować się młodszą koleżanką, Astorią Greengrass, którą później poślubił. Nie wiadomo, czy Pansy i Draco utrzymywali ze sobą dalszy kontakt.

Hermiona Granger Edytuj

Ph.jpg

Pansy i Hermiona

Pansy poznała Hermionę Granger w dniu rozpoczęcia roku szkolnego 1991/2. Dziewczęta szły razem na ceremonię przydziału. Wówczas Hermiona opowiadała Pansy o suficie Wielkiej Sali. Była to jedyna koleżeńska rozmowa pomiędzy dziewczętami. Gdy Pansy dowiedziała się, że rodzice Gryfonki byli mugolami, zaczęła publicznie wyśmiewać Hermionę, kpiąc z jej pochodzenia oraz wyglądu. Granger znosiła obelgi Pansy, jednak szczerze jej nie lubiła. 

(...)ta głupia krowa Pansy Parkinson
Hermiona Granger[źródło]

Etymologia Edytuj

Pansy to imię oznaczające bratek. W wiktoriańskim języku kwiatów bratek ma wiele znaczeń, ale najbardziej trafne w stosunku do tej Ślizgonki zdają się być: „królujesz w moich myślach” i „udręka”, z racji tego, że była nieszczęśliwie zakochana w Draco Malfoyu. Parkinson natomiast kojarzy się ze zwyrodnieniową chorobą ośrodkowego układu nerwowego, należącą do chorób układu pozapiramidowego.

Ciekawostki Edytuj

Występowanie Edytuj

Śmierciożercy i ich poplecznicy

Przywódca Lord Voldemort
Stworzenia Nagini · Golgomat · Olbrzymy · Dementorzy

Członkowie Brygady Inkwizycyjnej

Głowa brygady Dolores Umbridge
Członkowie Milicenta BulstrodeVincent CrabbeArgus FilchDraco MalfoyGraham MontaguePansy ParkinsonDolores UmbridgeKasjusz Warrington

Więcej z Fandomu

Losowa wiki