FANDOM

Pani Crouch (ang. Mrs Crouch; zm. w 1982 r.) — czarownica czystej krwi. W czasie swojego życia poślubiła Bartemiusza Croucha, z którym miała syna Bartemiusza Croucha Juniora. Gdy jej jedyne dziecko trafiło do Azkabanu za bycie śmierciożercą, zamieniła się z nim, by mógł być wolny, a ona została w więzieniu, aż zmarła jakiś czas później.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Pani Crouch urodziła się w rodzinie czarodziejów czystej krwi, w nieznanym czasie poślubiła czarodzieja imieniem Bartemiusz. Para miała syna, który dostał na imię tak samo jak ojciec.

Aresztowanie syna Edytuj

W 1981 roku jej syn został aresztowany i oskarżony o torturowanie Franka i Alicji Longbottomów. Wkrótce później odbyła się rozprawa w Wizengamot, podczas której Barty Junior został osądzony, wraz z trzema innymi śmierciożercami. Proces był prowadzony przez Bartemiusza Croucha Sr, a Pani Crouch uczestniczyła w nim stojąc tuż za mężem. Gdy wszystkich oskarżonych skazano na dożywocie w Azkabanie, a Pan Crouch przy wszystkich wyparł się własnego syna, kobieta straciła przytomność, ale jej mąż nawet tego nie zauważył[1].

Ratowanie syna i śmierć Edytuj

Pani Crouch podupadła na zdrowiu ciągle przejmując się synem, który znajdował się w Azkabanie. W ostatnich tygodniach jej życia udało jej się namówić męża, aby mogła podmienić się z synem. Plan został zrealizowany – Crouch był wysoko postawionym urzędnikiem Ministerstwa i mógł spokojnie odwiedzić syna. Młody Bartemiusz i jego matka wypili Eliksir Wielosokowy, a wtedy pani Crouch została. Piła regularnie eliksir starając się zachować jak największą dyskrecję. Zmarła niedługo później, została pochowana przez dementorów na cmentarzu pod Azkabanem pod nazwiskiem jej syna[2].

Występowanie Edytuj

Przypisy