FANDOM

Pan Longbottom (ur. przed 1947 r., zm. między 1980 a 1995 r.; ang. Neville Longbottom's grandfather) — czarodziej czystej krwi, mąż Augusty, ojciec Franka i dziadek Neville'a Longbottoma.

Biografia Edytuj

Pan Longbottom urodził się na terenie Wielkiej Brytanii lub Irlandii w I połowie XIX wieku lub wcześniej. Miał przynajmniej dwójkę rodzeństwa[3]. Prawdopodobnie uczęszczał do Hogwartu i być może został przydzielony do Gryffindoru[4].

W pewnym momencie swojego życia ożenił się z Augustą, czarownicą czystej krwi. Para miała syna Franka. W sierpniu 1980 roku pan Longbottom doczekał się narodzin jedynego wnuka, Neville'a.

Pan Longbottom zmarł między 1980 a 1995 rokiem. Jego śmierci przyglądał się Neville, przez co w późniejszym życiu mógł widzieć testrale.

Za kulisami Edytuj

  • Jest możliwość, że był synem Harfanga Longbottoma.
  • W 1947 roku w ramach żartu włożył do torebki swojej żony Augusty zębatego myszoskoczka. Od tamtej pory kobieta nosiła ze sobą pułapkę na myszy, w obawie przed gryzoniem[5].

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. W Torebce Królowej Neville powiedział, że jego dziadek włożył Auguście zębatego myszoskoczka do torebki. Jeżeli naprawdę to zrobił, musiał urodzić się przed 1947 rokiem.
  2. Jego wnuk Neville widział jego śmierć, dzięki czemu w 1995 roku mógł widzieć Testrale.
  3. Writing by J.K. Rowling: "The Quill of Acceptance and The Book of Admittance" na Pottermore.
  4. Horacy Slughorn powiedział, że członkowie rodziny zazwyczaj trafiali do tego samego domu. Gryfonem był Neville, wnuk pana Longbottoma.
  5. Torebka Królowej