FANDOM

Padma Patil (ur. 1980 r.) — czarownica półkrwi lub czystej krwi, hinduskiego pochodzenia, będąca na jednym roku z Harrym Potterem w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Uczęszczała do Ravenclawu. Była członkinią Gwardii Dumbledore'a. Walczyła w Bitwie o Hogwart.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Padma Patil urodziła się między wrześniem 1979 a sierpniem 1980 w domu czarodziejów półkrwi lub czystej krwi.

W wieku 11 lat dokonała koniecznych zakupów szkolnych. Najbardziej prawdopodobne jest, że zrobiła je na ulicy Pokątnej.

Pierwszy rok Edytuj

Kulka001

W 1991 roku Padma zaczęła uczęszczać do Hogwartu. Została tam przydzielona do Ravenclawu, zaś jej siostra bliźniaczka trafiła do Gryffindoru. Dzieliła dormitoriumMandy Brocklehurst, Lisą Turpin, Morag MacDougal i Sue Li.

Czwarty rok Edytuj

Padma Patil: „Czy to Hermiona Granger z Wiktorem Krumem?
Ron Weasley: „Nie. To nie może być ona.
— Padma Patil rozmawia z Ronem Weasleyem po przyjeździe Hermiony Granger na Bal Bożonarodzeniowy[źródło]

Na czwartym roku Padmy w Hogwarcie rozgrywa się Turniej Trójmagiczny, podczas którego rywalizują ze sobą uczniowie trzech szkół. Zamiast trzech zawodników Czara Ognia wybrała czterech. Czwartym zawodnikiem oraz drugim reprezentantem Hogwartu został Harry Potter.

Bal Bożonarodzeniowy Edytuj

BAL;)

Tradycją Turnieju Trójmagicznego był Bal Bożonarodzeniowy, na który Padma wybrała się z Ronem Weasleyem za namową Parvati, którą o pomoc w znalezieniu partnerki dla przyjaciela poprosił Harry.

250px-Padma

Padma nie była zadowolona, że towarzyszy Ronowi, bo chłopak nie chciał z nią tańczyć. Ignorował ją z powodu zazdrości o Hermionę, bawiącą się na balu w towarzystwie Wiktora Kruma. Padma i jej siostra były ignorowane przez swoich partnerów, więc porzuciły ich i tańczyły z uczniami z Akademii Magii Beauxbatons. Padma bardziej zainteresowała się Ronem, kiedy stał się jednym z zakładników w drugim zadaniu turnieju.

Piąty rok Edytuj

800px-Dumbledore's Army

W 1995 Padma została prefektem swojego domu razem z Anthonym Goldsteinem. Podczas tego roku do Hogwartu przybyła Dolores Umbridge, pracownica Ministerstwa Magii, która została nauczycielem OPCM, a następnie Wielkim Inkwizytorem Hogwartu. Na jej zajęciach uczniowie uczyli się tylko teorii i nie rzucali zaklęć w praktyce, co oburzyło Padmę oraz resztę uczniów i doprowadziło do buntu.

225px-Patil twins OOTP

Padma wzięła udział w pierwszym spotkaniu Gwardii Dumbledore'a, które odbyło się w Gospodzie pod Świńskim Łbem oraz podpisała magiczny regulamin i tym samym zobowiązała się do zachowania tajemnicy o tej tajnej grupie. Uczestniczyła w wielu spotkaniach GD oraz nauczyła się nowych czarów takich jak wyczarowywanie Patronusa.

Szósty rok Edytuj

W 1996 roku Padma i Parvati miały kłopot z powrotem do Hogwartu, gdyż ich rodzice przeczuwali, że ich córki mogą zostać tam skrzywdzone. Podczas ataku śmierciożerców Gwardia Dumbledore'a została wezwana do pomocy, jednak ani Padma, ani Parvati nie zachowały fałszywych galeonów, więc nie wiedziały o wezwaniu.

W związku ze śmiercią Albusa Dumbledore'a rodzice Padmy postanowili, że zabiorą ją i jej siostrę z Hogwartu. Padma nie mogła uczestniczyć w pogrzebie dyrektora, gdyż opuściła szkołę jeszcze przed śniadaniem.

Siódmy rok Edytuj

W 1998 Hogwart był pod kontrolą Lorda Voldemorta i jego zwolenników, którzy brutalnie karali studentów i uczyli Czarnej magii, zamiast obrony przed nią. Czując potrzebę buntu, tak jak w przypadku rządów Dolores Umbridge, Padma i jej siostra dołączyły do reaktywowanej Gwardii Dumbledore'a. Padma i Parvati musiały wrócić do Hogwartu wbrew woli ich rodziców, ponieważ podczas rządów Voldemorta obowiązywało prawo, nakazujące studentom czystej krwi (którymi prawdopodobnie są bliźniaczki Patil) uczęszczać do szkoły magii.

Bitwa o Hogwart Edytuj

Katie Cho

W maju Harry Potter, Hermiona Granger i Ron Weasley przybyli do Hogwartu, aby znaleźć i zniszczyć pozostałe horkruksy. Gwardia Dumbledore'a była wówczas silniejsza niż kiedykolwiek. Voldemort jednak dowiedział się o Harrym i kazał swoim zwolennikom znaleźć go. Studenci odmówili wydania Pottera bez walki, co rozpoczęło Bitwę o Hogwart. Padma walczyła razem z Parvati i Deanem Thomasem.

Padma przeżyła wojnę, a następnie widziano ją, gdy rozmawiała z Cho Chang, Katie Bell i Leanne.

Dalsze życie Edytuj

Nie wiadomo nic o jej życiu po ukończeniu szkoły. Możliwe, że była wśród członków Gwardii Dumbledore'a, którzy przyjechali na finał 427. Mistrzostw Świata w Quidditchu.

W alternatywnej rzeczywistości Edytuj

Po tym jak Albus i Scorpius zmienili przeszłość, sprawiając, że Cedrik Diggory przegrał I zadanie Turnieju Trójmagicznego, Ron zamiast z Hermioną, ożenił się z Padmą. Gdy uczniowie naprawiają swój zły uczynek, Patil przestaje być żoną Weasleya.

Relacje Edytuj

Parvati Patil Edytuj

Relacje sióstr były dobre, jednak mogły się trochę rozluźnić, gdy dziewczyny zostały przydzielone do różnych domów w Hogwarcie.

Ron Weasley Edytuj

Relacje Padmy i Rona były neutralne. Ron nie interesował się Padmą na Balu Bożonarodzeniowym.

Sybilla Trelawney Edytuj

Padma-Patil-and-Sybilla-Trelawney-gryffindor-28515258-543-337
Relacje Padmy i Sybilli Trelawney były bardzo dobre. Padma lubiła jej lekcje. Wraz z Trelawney urządziła Lavender Brown cichy pogrzeb.

Seamus Finnigan Edytuj

Relacje Padmy z Seamusem Finniganem nie są opisane, ale wiadomo, że nazwał on bliźniaczki „najładniejszymi dziewczynami na jego roku”.

Dean Thomas Edytuj

Jej relacje z Deanem Thomasem nie są opisane. Wiadomo jednak, że dziewczyna walczyła razem z nim w Bitwie o Hogwart.

Wygląd Edytuj

Padmabal

Padma i Parvati zostały uznane przez Seamusa Finnigana w 1994 roku za „najładniejsze dziewczyny na jego roku”. Padma jest bardzo atrakcyjną dziewczyną z długimi, czarnymi włosami i ciemnymi oczami. Bliźniaczki Patil mają urodę typowo hinduską. Prawdopodobnie starały się ubierać i czesać identycznie.

Umiejętności Edytuj

  • Obrona przed Czarną Magią: dzięki uczęszczaniu na spotkania GD Padma nauczyła się doskonale bronić przed tym rodzajem magii i dzięki temu przetrwała wojnę. Prawdopodobnie dostała wysoki stopień z SUMów.
  • Eliksiry: prawdopodobnie Padma zdała SUM z eliksirów, dostając „P” lub „W”.
  • Pojedynki: Padma miała doświadczenie w pojedynkach (przeżyła Wojnę o Hogwart i należała do GD).

Etymologia Edytuj

Imię Padma (nadawane zarówno dziewczynkom, jak i chłopcom) znaczy w języku hindi „kwiat lotosu”, a nazwisko Patil, popularne w Indiach, oznacza przywódcę.

Za kulisami Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Możliwe, że przyjaźniła się z Cho Chang i Mariettą Edgecombe, mimo że był między nimi rok różnicy.
  • Na początku bliźniaczki Patil miały się nazywać Madhari Patel i Mati Patel.
  • Panią prezydent Indii w latach 2009–12 była Pratibha Devisingh Patil.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Nie została zamordowana w czasie rządów Snape'a i Carrowów, którzy tępili mugolaków
  2. LEGO Harry Potter: Lata 1-4
  3. Wywiad z aktorką

Członkowie Gwardii Dumbledore'a

Głowa gwardii Harry Potter
Członkowie Hanna Abbott · Katie Bell · Susan Bones · Terry Boot · Lavender Brown · Luca Caruso · Cho Chang · Michael Corner · Colin Creevey · Dennis Creevey · Marietta Edgecombe · Justin Finch-Fletchley · Seamus Finnigan · Anthony Goldstein · Hermiona Granger · Angelina Johnson · Lee Jordan · Neville Longbottom · Luna Lovegood · Ernest Macmillan · Padma Patil · Parvati Patil · Harry Potter · Zachariasz Smith · Alicja Spinnet · Dean Thomas · Alice Tolipan · Fred Weasley · George Weasley · Ginny Weasley · Ron Weasley · Nigel Wolpert