Fandom

Harry Potter Wiki

Padma Patil

7061stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze7 Udostępnij

Padma Patil (ur. 1980 r.) — czarownica półkrwi lub czystej krwi, hinduskiego pochodzenia, będąca na jednym roku z Harrym Potterem w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Uczęszczała do Ravenclawu. Była członkinią Gwardii Dumbledore'a. Walczyła w Bitwie o Hogwart.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Padma Patil urodziła się między wrześniem 1979 a sierpniem 1980 w domu czarodziejów półkrwi lub czystej krwi.  W wieku 11 lat dokonała koniecznych zakupów szkolnych. Najbardziej prawdopodobne jest, że zrobiła je na ulicy Pokątnej.

Pierwszy rokEdytuj

W 1991 roku Padma zaczęła uczęszczać do Hogwartu. Została tam przydzielona do Ravenclawu, zaś jej siostra bliźniaczka trafiła do Gryffindoru. Dzieliła dormitoriumMandy Brocklehurst, Lisą Turpin, Morag MacDougal i Sue Li.

Kulka001.jpg

Czwarty rokEdytuj

Padma Patil: „Czy to Hermiona Granger z Wiktorem Krumem?
Ron Weasley: „Nie. To nie może być ona.
— Padma Patil rozmawia z Ronem Weasleyem po przyjeździe Hermiony Granger na Bal Bożonarodzeniowy[źródło]

Na czwartym roku Padmy w Hogwarcie rozgrywa się Turniej Trójmagiczny, podczas którego rywalizują ze sobą uczniowie trzech szkół. Zamiast trzech zawodników Czara Ognia wybrała czterech. Czwartym zawodnikiem oraz drugim reprezentantem Hogwartu został Harry Potter.

BAL;).jpg

Bal BożonarodzeniowyEdytuj

Tradycją Turnieju Trójmagicznego był Bal Bożonarodzeniowy, na który Padma wybrała się z Ronem Weasleyem za namową Parvati, którą o pomoc w znalezieniu partnerki dla przyjaciela poprosił Harry.

250px-Padma.jpg
Padma nie była zadowolona, że towarzyszy Ronowi, bo chłopak nie chciał z nią tańczyć. Ignorował ją z powodu zazdrości O Hermionę, bawiącą się na balu w towarzystwie Wiktora Kruma. Padma i jej siostra były ignorowane przez swoich partnerów, więc porzuciły ich i tańczyły z uczniami z Akademi Magii Beauxbatons. Padma bardziej zainteresowała się Ronem, kiedy stał się jednym z zakładników w drugim zadaniu turnieju.
800px-Dumbledore's Army.jpg

Piąty rokEdytuj

W 1995 Padma została prefektem swojego domu razem z Anthonym Goldsteinem. Podczas tego roku do Hogwartu przybyła Dolores Umbridge, pracownica Ministerstwa Magii, która została nauczycielem OPCM, a następnie Wielkim Inkwizytorem Hogwartu. Na jej zajęciach uczniowie uczyli się tylko teorii i nie rzucali zaklęć w praktyce, co oburzyło Padmę oraz resztę uczniów i doprowadziło do buntu.

Padma wzięła udział w pierwszym spotkaniu Gwardii Dumbledore'a, które odbyło się w Gospodzie pod Świńskim Łbem oraz podpisała magiczny regulamin i tym samym zobowiązała się do zachowania tajemnicy o tej tajnej grupie. Uczestniczyła w wielu spotkaniach GD oraz nauczyła się nowych czarów takich jak wyczarowywanie Patronusa.

225px-Patil twins OOTP.jpg

Szósty rokEdytuj

W 1996 roku Padma i Parvati miały kłopot z powrotem do Hogwartu, gdyż ich rodzice przeczuwali, że ich córki mogą zostać tam skrzywdzone. Podczas ataku śmierciożerców Gwardia Dumbledore'a została wezwana do pomocy, jednak ani Padma, ani Parvati nie zachowały fałszywych galeonów, więc nie wiedziały o wezwaniu.
W związku ze śmiercią Albusa Dumbledore'a rodzice Padmy postanowili, że zabiorą ją i jej siostrę z Hogwartu. Padma nie mogła uczestniczyć w pogrzebie dyrektora, gdyż opuściła szkołę już przed śniadaniem.

Siódmy rokEdytuj

W 1998 Hogwart był pod kontrolą Lorda Voldemorta i jego zwolenników, którzy brutalnie karali studentów i uczyli Czarnej magii, zamiast obrony przed nią. Czując potrzebę buntu, tak jak w przypadku rządów Dolores Umbridge, Padma i jej siostra dołączyły do reaktywowanej Gwardii Dumbledore'a. Padma i Parvati musiały wrócić do Hogwartu wbrew woli ich rodziców, ponieważ podczas rządów Voldemorta obowiązywało prawo, nakazujące studentom czystej krwi (którymi prawdopodobnie są bliźniaczki Patil) uczęszczać do szkoły magii.

Katie Cho.jpg

Wojna o HogwartEdytuj

W maju Harry Potter, Hermiona Granger i Ron Weasley przybyli do Hogwartu, aby znaleźć i zniszczyć pozostałe horkruksy. Gwardia Dumbledore'a była wówczas silniejsza niż kiedykolwiek. Voldemort jednak dowiedział się o Harrym i kazał swoim zwolennikom znaleźć go. Studenci odmówili „oddania” Pottera bez walki, co rozpoczęło drugą wojnę o Hogwart. Padma walczyła razem z Parvati i Deanem Thomasem.

Padma przeżyła wojnę, a następnie widziano ją, gdy rozmawiała z Cho Chang, Katie Bell, Leanne. Nie wiadomo nic o jej życiu po ukończeniu szkoły.
Padma-Patil-and-Sybilla-Trelawney-gryffindor-28515258-543-337.jpg

RelacjeEdytuj

Parvati PatilEdytuj

Relacje sióstr były dobre, jednak mogły się trochę rozluźnić, gdy dziewczyny zostały przydzielone do różnych domów w Hogwarcie.

Ron WeasleyEdytuj

Relacje Padmy i Rona były neutralne. Ron nie interesował się Padmą na Balu Bożonarodzeniowym.

Sybilla TrelawneyEdytuj

Relacje Padmy i Sybilli Trelawney były bardzo dobre. Padma lubiła jej lekcje. Wraz z Trelawney urządziła Lavender Brown cichy pogrzeb.

Seamus FinniganEdytuj

Relacje Padmy z Seamusem Finniganem nie są opisane, ale wiadomo, że nazwał on bliźniaczki „najładniejszymi dziewczynami na jego roku”.

Dean ThomasEdytuj

Jej relacje z Deanem Thomasem nie są opisane. Wiadomo jednak, że dziewczyna walczyła razem z nim w Bitwie o Hogwart.

WyglądEdytuj

Padmabal.jpg

Padma i Parvati zostały uznane przez Seamusa Finnigana w 1994 roku za „najładniejsze dziewczyny na jego roku”. Padma jest bardzo atrakcyjną dziewczyną z długimi, czarnymi włosami i ciemnymi oczami. Bliźniaczki Patil mają urodę typowo hinduską. Prawdopodobnie starały się ubierać i czesać identycznie.

UmiejętnościEdytuj

  • Obrona przed Czarną Magią: dzięki uczęszczaniu na spotkania GD Padma nauczyła się doskonale bronić przed tym rodzajem magii i dzięki temu przetrwała wojnę. Prawdopodobnie dostała wysoki stopień z SUMów.
  • Eliksiry: prawdopodobnie Padma zdała SUM z eliksirów, dostając „P” lub „W”.
  • Pojedynki: Padma miała doświadczenie w pojedynkach (przeżyła Wojnę o Hogwart i należała do GD).

EtymologiaEdytuj

Imię Padma (nadawane zarówno dziewczynkom, jak i chłopcom) znaczy w języku hindi „kwiat lotosu”, a nazwisko Patil, popularne w Indiach, oznacza przywódcę.

CiekawostkiEdytuj

WystępowanieEdytuj

Przypisy

  1. Nie została zamordowana w czasie rządów Snape'a i Carrowów, którzy tępili mugolaków
  2. LEGO Harry Potter: Lata 1-4

Członkowie Gwardii Dumbledore'a

Głowa gwardii Harry Potter
Członkowie Hanna Abbott · Katie Bell · Susan Bones · Terry Boot · Lavender Brown · Luca Caruso · Cho Chang · Michael Corner · Colin Creevey · Dennis Creevey · Marietta Edgecombe · Justin Finch-Fletchley · Seamus Finnigan · Anthony Goldstein · Hermiona Granger · Angelina Johnson · Lee Jordan · Neville Longbottom · Luna Lovegood · Ernest Macmillan · Padma Patil · Parvati Patil · Harry Potter · Zachariasz Smith · Alicja Spinnet · Dean Thomas · Alice Tolipan · Fred Weasley · George Weasley · Ginny Weasley · Ron Weasley · Nigel Wolpert

Więcej w Fandom

Losowa wiki