Wikia

Harry Potter Wiki

Order Merlina

Komentarze0
4638stron na
tej wiki
Merlin

Merlin

Order Merlina — najwyższe odznaczenie czarodziejskie. Jest przyznawane za różne osiągnięcia. Nazwa pochodzi od imienia Merlina będącego najsłynniejszym brytyjskim czarodziejem wszech czasów. Order dzieli się na trzy klasy. Order stanowi ładny złoty medal na zielonej (Pierwsza Klasa), purpurowej (Druga Klasa) lub białej wstążce (Trzecia Klasa).

Order Pierwszej Klasy jest przyznawany za magiczne „czyny wymagające wybitnej odwagi lub dystynkcji”, Drugiej Klasy jest przyznawany za „ponadprzeciętne osiągnięcia lub wysiłki wychodzące ponad normę”, a Trzeciej Klasy jest przyznawany tym, którzy „mają swój wkład do naszego zasobu wiedzy lub rozrywki”.

HistoriaEdytuj

Order Merlina został ustanowiony przez Merlina w średniowieczu jako organizacja, której celem jest promowanie praw mających na celu ochronę i będące korzystnymi dla mugoli[1]. Order jest przyznawany przez Wizengamot, który działa zarówno jako parlament jak i sąd od XV wieku[2].

Laureaci Orderu MerlinaEdytuj

I klasaEdytuj

II klasaEdytuj

III klasaEdytuj

Klasa nieznanaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Gdy odkryto prawdę o Peterze Pettigrew i o Gilderoyu Lockharcie, odebrano im Ordery Merlina.
  • Order Merlina można porównać do mugolskiej Nagrody Nobla.
  • Remus Lupin był pierwszym wilkołakiem, który został wyróżniony Orderem Merlina.
  • Według legendy, zielona wstążka, na której wisi Order Pierwszej Klasy, ma odzwierciedlać dom w Hogwarcie, do którego należał Merlin.

Przypisy

Więcej od Wikii

Losowa wiki