Wikia

Harry Potter Wiki

Opieka nad magicznymi stworzeniami

6850stron na
tej wiki
Komentarz1
Opieka.jpg

Lekcja opieki nad magicznymi stworzeniami

Opieka nad magicznymi stworzeniami (ang. Care of Magical Creatures) — przedmiot szkolny nauczany w Hogwarcie. Poznaje się na nim różne magiczne stworzenia.

HistoriaEdytuj

1993−1994Edytuj

Do 1993 nauczał go profesor Kettleburn, jednak przeszedł na emeryturę, a stanowisko przejął gajowy i strażnik kluczy w Hogwarcie − Rubeus Hagrid.

Podczas pierwszej lekcji pokazał uczniom hipogryfy co zakończyło się tragedią. Hipogryf  Hardodziob zaatakował Dracona Malfoya, a ten trafił do skrzydła szpitalnego. Ministerstwo Magii skazało hipogryfa na śmierć, lecz ten uciekł wraz z Syriuszem Blackiem. Od wypadku Malfoya Hagrid nauczał o nudnych stworzeniach − gumochłonach, aby nikomu nie stała się krzywda na jego zajęciach.

1994−1995Edytuj

W czwartym roku Harry'ego Hagrid pokazuje im sklątki tylnowybuchowe, którymi zajmowali się przez prawie cały semestr. Kiedy dorosły i zaczęły się nawzajem zabijać, postanowił zrobić konkurs z niuchaczami. Ten który za pomocą niuchacza wyciągnie z ziemi najwięcej złota dostanie nagrodę w postaci tabliczki czekolady. Wygrał Ronald Weasley. Kiedy Wilhelmina Grubbly-Plank zastępowała Hagrida uczyli się o jednorożcach. Później gajowy wziął z niej przykład i uczniowie opiekowali się malutkimi samcami tych zwierząt.

OpisEdytuj

Podczas nieobecności Hagrida jego miejsce zajmowała Wilhelmina Grubbly-Plank. Według uczniów profesor Grubbly-Plank nauczała lepiej od Hagrida, lecz Harry, Ron i Hermiona nie podzielali ich zdania. Na lekcjach prowadzonych przez Hagrida pojawiają się istoty takie jak:

Na lekcjach uczono jak zajmować się magicznymi stworzeniami, jak należy je karmić i jak się nimi opiekować. 

Przedmioty w Hogwarcie

Obrona przed czarną magią · Eliksiry · Transmutacja · Historia magii · Wróżbiarstwo · Zielarstwo · Runy · Numerologia · Mugoloznawstwo · Opieka nad magicznymi stworzeniami · Zaklęcia i uroki · Astronomia · Latanie · Ksylomancja

Więcej od Wikii

Losowa wiki