Wikia

Harry Potter Wiki

Opieka nad magicznymi stworzeniami

Komentarz1
4235stron na
tej wiki
Opieka

lekcja opieki nad magicznymi stworzeniami

Opieka nad magicznymi stworzeniami – przedmiot w Hogwarcie który poznajemy w trzeciej części pt. Harry Potter i więzień Azkabanu, kiedy to Harry i jego koledzy z roku mają możliwość wybrania sobie dodatkowych zajęć na jakie mogą uczęszczać. Poznaje się na nim różne magiczne stworzenia.

HistoriaEdytuj

1993 - 1994Edytuj

Do 1993 nauczał go profesor Keetlemburg jednak przeszedł na emeryture, a stanowisko przejął gajowy i strażnik kluczy w Hogwarcie - Rubeus Hagrid.

Podczas pierwszej lekcji pokazał uczniom hipogryfy co zakończyło się tragedią. Hipogryf Hardodziob zaatakował Dracona Malfoya, a ten trafił do skrzydła szpitalnego. Ministerstwo Magii skazało hipogryfa na śmierć, lecz ten uciekł wraz z Syriuszem Blackiem. Od wypadku Malfoya Hagrid nauczał o nudnych stworzeniach - gumochłonach, aby nikomu nie stała się krzywda na jego zajęciach.

1994 - 1995Edytuj

W czwartym roku Harry'ego Hagrid pokazuje im sklątki tylnowybuchowe, którymi zajmowali się przez prawie cały semestr. Kiedy dorosły i zaczęły się nawzajem zabijać postanowił zrobić konkurs z niuchaczami. Ten który za pomocą niuchacza wyciągnie z ziemi najwięcej złota dostanie nagrodę w postaci tabliczki czekolady. Wygrał Ronald Weasley. Kiedy Wilhelmina Grubbly-Plank zastępowała Hagrida uczyli się o jednorożcach. Później gajowy wziął z niej przykład i uczniowie opiekowali się malutkimi samcami tych zwierząt.

OpisEdytuj

Podczas nieobecności Hagrida jego miejsce zajmowała Wilhelmina Grubbly-Plank. Według uczniów profesor Grubbly-Plank nauczała lepiej od Hagrida, lecz Harry, Ron i Hermiona nie podzielali ich zdania. Na lekcjach prowadzonych przez Hagrida pojawiają się istoty takie jak:

Na lekcjach uczono jak zajmować się magicznymi stworzeniami, jak należy je karmić i jak się nimi opiekować. 

Więcej od Wikii

Losowa wiki