Fandom

Harry Potter Wiki

Opieka nad magicznymi stworzeniami

6972strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij

Opieka.jpg

Lekcja opieki nad magicznymi stworzeniami

Opieka nad magicznymi stworzeniami (ang. Care of Magical Creatures) — przedmiot szkolny nauczany w Hogwarcie. Poznaje się na nim różne magiczne stworzenia.

HistoriaEdytuj

1993−1994Edytuj

Do 1993 nauczał go profesor Kettleburn, jednak przeszedł na emeryturę, a stanowisko przejął gajowy i strażnik kluczy w Hogwarcie − Rubeus Hagrid.

Podczas pierwszej lekcji pokazał uczniom hipogryfy co zakończyło się tragedią. Hipogryf  Hardodziob zaatakował Dracona Malfoya, a ten trafił do skrzydła szpitalnego. Ministerstwo Magii skazało hipogryfa na śmierć, lecz ten uciekł wraz z Syriuszem Blackiem. Od wypadku Malfoya Hagrid nauczał o nudnych stworzeniach − gumochłonach, aby nikomu nie stała się krzywda na jego zajęciach.

1994−1995Edytuj

W czwartym roku Harry'ego Hagrid pokazuje im sklątki tylnowybuchowe, którymi zajmowali się przez prawie cały semestr. Kiedy dorosły i zaczęły się nawzajem zabijać, postanowił zrobić konkurs z niuchaczami. Ten który za pomocą niuchacza wyciągnie z ziemi najwięcej złota dostanie nagrodę w postaci tabliczki czekolady. Wygrał Ronald Weasley. Kiedy Wilhelmina Grubbly-Plank zastępowała Hagrida uczyli się o jednorożcach. Później gajowy wziął z niej przykład i uczniowie opiekowali się malutkimi samcami tych zwierząt.

OpisEdytuj

Podczas nieobecności Hagrida jego miejsce zajmowała Wilhelmina Grubbly-Plank. Według uczniów profesor Grubbly-Plank nauczała lepiej od Hagrida, lecz Harry, Ron i Hermiona nie podzielali ich zdania. Na lekcjach prowadzonych przez Hagrida pojawiają się istoty takie jak:

Na lekcjach uczono jak zajmować się magicznymi stworzeniami, jak należy je karmić i jak się nimi opiekować. 

Przedmioty w Hogwarcie

Obrona przed czarną magią · Eliksiry · Transmutacja · Historia magii · Wróżbiarstwo · Zielarstwo · Runy · Numerologia · Mugoloznawstwo · Opieka nad magicznymi stworzeniami · Zaklęcia i uroki · Astronomia · Latanie · Ksylomancja

Więcej w Fandom

Losowa wiki