Fandom

Harry Potter Wiki

Oliver Wood

7062strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze13 Udostępnij

Oliver Wood (ur. 1976 r.) — czarodziej nieznanego statusu krwi; W latach 1987–1994 był uczniem Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, gdzie został przydzielony do Gryffindoru. Grał w domowej reprezentacji w quidditchu na pozycji obrońcy, był kapitanem zespołu znanym ze swojej surowości, determinacji i dużej pracy w dążeniu do celu.

Po ukończeniu szkoły, nadal pozostał związany z quidditchem – został rezerwowym zawodnikiem Zjednoczonych z Puddlemere. W 1998 roku walczył w bitwie o Hogwart.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Oliver urodził się w rodzinie czarodziejów czystej krwi lub ewentualnie półkrwi gdzieś na Wyspach Brytyjskich. W młodości najprawdopodobniej zaczął fascynować się quidditchem. Mówił ze szkockim akcentem, więc najprawdopodobniej pochodził właśnie z tego regionu Wielkiej Brytanii.

1987–1991 Edytuj

W 1987 roku Oliver rozpoczął naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Podczas Ceremonii przydziału trafił do Gryffindoru. Dormitorium dzielił m.in. z Percym Weasleyem. Najpóźniej w roku szkolnym 1990/1991, a prawie na pewno wcześniej został obrońcą domowej reprezentacji w quidditchu. Podczas swojego pierwszego meczu po dwóch minutach został zwalony tłuczkiem z miotły. Po tygodniu obudził się w skrzydle szpitalnym. Oliver opowiedział tą historię zdenerwowanemu swoim pierwszym meczem Harry'emu Potterowi w 1991 rokiem. Oliver był naprawdę dobrym obrońcą, aż do siódmego roku pełnił tą funkcje w drużynie.

W 1990 roku, czyli na swoim czwartym roku Oliver został kapitanem drużyny Gryffindoru. Już wtedy popisywał się długimi i emocjonującymi przemówieniami – Fred i George rok później mówili, że je znali, ponieważ byli w drużynie rok wcześniej. Sezon 1990/1991 był okresem, kiedy Gryffindor został według Minerwy McGonagall zniszczony przez Slytherin, tak, że nie mogła spojrzeć w oczy Severusowi Snape'owi. Gryffindor miał jeszcze wtedy w składzie Charliego Weasleya, ale nie pomógł on znacząco w zdobyciu pucharu. Co prawda, Fred i George mówią, że stracili puchar, kiedy odszedł Charlie, ale musiał być to błąd autorki, bo Charlie odszedł w tym samym roku, w którym naukę rozpoczął Harry i Ron. Dodatkowo Gryfoni w 1991 roku nie zdobyli pucharu już od siedmiu lat.

Rok szkolny 1991/1992 Edytuj

Wood 100.jpg

Oliver tłumaczy Harry'emu zasady quidditcha

W 1991 Oliver rozpoczął piąty rok nauki w Hogwarcie. Nie mógł jednak znaleźć nikogo na pozycję szukającego, kto zastąpiłby Charliego Weasleya, który ukończył szkołę rok wcześniej. W porównaniu do wcześniejszego roku, oprócz Charliego odeszło jeszcze dwóch ścigających, przez co na jego miejsce wskoczyli debiutująca Katie Bell i Alicja Spinnet grająca wcześniej w rezerwie.

Z pomocą przy znalezieniu odpowiedniego szukającego przyszła Minerwa McGonagall, która chciała wreszcie pokonać Ślizgonów, co nie udawało się od wielu lat. Kiedy opiekunka Gryfonów zobaczyła jak Harry Potter chwyta w locie przypominajkę, mimo że nigdy wcześniej nie siedział na miotle, zdecydowała się przedstawić go Oliverowi. Wood przyjął bardzo entuzjastycznie Harry'ego i jego niespodziewanie odkryty talent. McGonagall i Oliver załatwili dla Harry'ego najlepszą w tamtych czasach miotłę, Nimbusa 2000. W pewien wtorek, po tym jak Harry dostał Nimbusa o godzinie siódmej odbył się jego pierwszy trening – na początku indywidualny. Potter, zanim przybył Oliver już latał na swojej miotle, a kiedy zobaczył go Wood – oczy mu zabłysnęły. Kapitan stwierdził, że chłopak ma talent i zaczął tłumaczyć mu zasady quidditcha, a za trzy tygodnie Harry miał zacząć treningi z drużyną. Za pierwszym razem Harry nie łapał znicza, ponieważ było już za ciemno – jednak trenował wraz z Woodem na piłkach golfowych, które wszystkie wyłapał. Oliver był zachwycony. Od stu lat pierwszoroczniak nie był w drużynie domowej, więc Oliver próbował zataić umiejętności Pottera i użyć ich jako tajna broń. Wood jednak nie oszczędzał Harry'ego ze względu na jego wiek; wyciskał z niego poty, jak z reszty drużyny[2].

Przed pierwszy meczem Wood zapewnił drużynę, że w tym roku z pewnością wygrają puchar. Mecz wygrali Gryfoni. Był to charakterystyczny mecz, ponieważ miotła Harry'ego oszalała i członkowie drużyny Gryffindoru bardziej skupili się na próbie ratowania chłopaka niż zdobywania punktów. Miotła była sterowana przez Kwiryniusza Quirrella i skończyło się to, dopiero kiedy Hermiona Granger przerwała jego kontakt wzrokowy pożarem w odpowiedniej części trybunów. Chłopak złapał wtedy znicza i ostatecznie mecz zakończył się wynikiem 170:60[3].

Wood 200.jpg

Oliver i Harry przed meczem

W ramach przygotowań do następnych meczy, Oliver urządzał bardzo ciężkie treningi, a według bliźniaków stał się fanatykiem. Wood był jednak bardzo zmotywowany, aby wyjść na czoło tabeli po raz pierwszy od siedmiu lat. W następnym meczu sędziować miał zamiast pani Hooch profesor Snape. Wood obawiał się niesprawiedliwości w sędziowaniu mistrza eliksirów i radził Harry'emu, aby ten złapał znicza jak najszybciej. Przestrzegał swoją drużynę, aby grali czysto. Obawy Wooda się potwierdziły. Snape dawał Puchonom, bo z nimi grali Gryfoni wiele słabo uargumentowanych rzutów wolnych. Harry złapał znicza w pierwszych pięciu minutach meczu, przez co zapewnił zwycięstwo swojej drużynie[4].

Dobra dyspozycja Gryfonów pozwoliła marzyć Oliverowi o zdobyciu w tym roku Pucharu Quidditcha. Niestety jednak nadzieje okazały się płonne. W czasie meczu Gryffindoru z Ravenclawem Harry leżał w skrzydle szpitalnym po walce z Voldemortem w ciele Quirrella. Wood nie miał rezerwowego i drużyna musiała grać w sześciu. Gryfoni przegrali ogromną liczbą punktów, największą od trzystu lat[5].

Rok szkolny 1992/1993 Edytuj

Wood 400.jpg

Wood patrzy na zgodę na wypróbowanie nowego szukającego

Oliver Wood spędził lato na przygotowanie nowego planu treningowego. W pewien sobotni ranek obudził całą drużynę bardzo wcześnie rano i przedstawił jej ów plan rozpisany na wielkim wykresie. Wood starał się przekazać nową taktykę drużynie jak najdokładniej, jednak zaspani członkowie zespołu, nawet nie słuchali kapitana. Kiedy już wreszcie wyszli, aby potrenować taktykę okazało się jednak, że na boisku byli Ślizgoni. Wzburzony Wood stwierdził, że zaklepał boisko na trening, ale Marcus Flint pokazał mu pisemną zgodę na sprawdzenie nowego szukającego, Dracona Malfoya. Flint pokazał drużynie Nimbusy 2001, którymi Lucjusz Malfoy obdarował drużynę, aby jego syn mógł grać w zespole. Następnie Wood był świadkiem przykrego incydentu, w którym Draco nazwał Hermionę szlamą, a Ron próbując wymierzyć Malfoyowi sprawiedliwość znokautował sam siebie swoją uszkodzoną różdżką[6].

Wood 300.jpg

Wood podczas meczu

Ślizgoni mają lepsze miotły – i trudno temu zaprzeczyć. Ale my mamy lepszych ludzi na naszych miotłach. Trenowaliśmy ostrzej, lataliśmy w każdą pogodę i sprawimy, że pożałują dnia, w którym ten wstrętny smark Malfoy wkupił się do ich drużyny
—Przemówienie Wooda przed meczem ze Slytherinem

Był bardzo zdeterminowany do zdobycia w tym roku szkolnym Pucharu Quidditcha zwłaszcza, że w ubiegłym bardzo mało brakowało. Gryfoni prowadzili regularne treningi przy każdej pogodzie. Pierwszy mecz, jak co roku miał się odbyć ze Slytherinem. Ślizgoni mieli lepsze miotły, jednak Wood wierzył, że Gryfoni trenowali ciężej, a więc mają szansę zwyciężyć, nawet z gorszym sprzętem. Oliver powiedział nawet do Harry'ego „złap znicza, lub zgiń próbując go złapać”. Tymczasem Potter był goniony przez dziwnie zaczarowanego tłuczka, a Ślizgoni robili z Gryfonów miazgę. Podczas przerwy zarządzonej przez Wooda, Harry zdecydował się dalej grać, a kapitan poparł go. Mimo trafienia przez tłuczka, chłopak złapał znicza i dał zwycięstwo drużynie. Podczas przerwy wynik ustalono na sześćdziesiąt punktów dla Slytherinu, a więc po złapaniu znicza, jeśli nie wpadł kolejny gol – było dziewięćdziesiąt punktów dla Gryfonów[7].

Gryfoni trenowali nadal ciężko i byli doskonale przygotowani do kolejnego meczu – z Puchonami. Niestety jednak, ze względu na ataki Bazyliszka w szkole, odwołano mecz i wstrzymano rozgrywki do czasu złapania sprawcy. Tak więc w sezonie 1992/1993 również nie udało się zdobyć Pucharu Quidditcha Gryfonom – ani innej drużynie, bo Pucharu nie przyznano.

Rok szkolny 1993/1994 Edytuj

Wood 500.jpg
Na Pucharze Quidditcha już od dwóch lat powinna być plakietka z nazwą naszej drużyny. Kiedy Harry do nas dołączył, byłem pewny, że mamy to jak w banku. Ale się nie udało i w tym roku stajemy przed ostatnią szansą...
—Oliver Wood we wrześniu 1993

W swoim ostatnim roku Oliver bardzo pragnął zdobyć Puchar Quidditcha. W pewien czwartek wezwał całą drużynę w niezmienionym od dwóch lat składzie i wygłosił mowę motywacyjną. Znał możliwości swojej drużyny, trenowali bardzo dużo tak jak w poprzednich latach: trzy razy w tygodniu[8].

Podczas pierwszego meczu w sezonie Gryfoni mieli zmierzyć się ze Ślizgonami. Ślizgonom udało się przełożyć mecz ze względu na kontuzję szukającego, Dracona Malfoya, który rzekomo został zraniony przez hipogryfa. Wood dowiedział się o tym od Flinta i był zły – wszystkie taktyki ćwiczyli przeciwko Ślizgonom, a Puchoni, z którymi przyszło im grać zamiast Ślizgonów mieli zupełnie inny styl gry. Kapitan przestrzegł zespół, aby nie bagatelizował przeciwnika, którego silnym punktem jest niesamowity szukający, Cedrik Diggory[9].

Gryffindor vs hufflepuff.jpg

Gryffindor vs Hufflepuff – fatalne warunki pogodowe

Mecz odbywał się w fatalnych warunkach, jednak to Gryfoni mieli przewagę punktową. Na przerwie zarządzonej, Wood oznajmił Harry'emu, że mają 50 punktów przewagi, ale musi szybko złapać znicza, bo będą grać w nocy. Harry Potter poleciał jednak za wysoko i został sparaliżowany przez dementorów, spadł z miotły i o mało nie zginął. Uratowało go zaklęcie Dumbledore'a. Cedrik Diggory złapał znicza. Kiedy Diggory dowiedział się o zajściu zaproponował rewanż, ale Wood zapewnił go, że złapał znicza uczciwie. Oliver Wood bardzo przeżył porażkę, bliźniaki powiedzieli do Harry'ego, że ich kapitan chyba chce się utopić pod prysznicem. Wood bardzo nakręcił się na to wydarzenie i nie mógł przyjąć do wiadomości porażki[10]. Nadzieja wstąpiła do niego dopiero, kiedy Krukoni zmietli na pył Puchonów.

Poważnym problemem stało się to, że Nimbus 2000 Harry'ego podczas upadku wpadł na Wierzbę Bijącą i zostały z niego tylko odłamki. Przez pewien czas Potter trenował na starym i wolnym Meteorze. Chłopak bardzo potrzebował nowej miotły. Na Boże Narodzenie 1993 roku do Harry'ego przyszła w prezencie Błyskawica, najnowsza i najlepsza miotła świata. Harry powiedział o tym Woodowi, ale stwierdził, że McGonagall wzięła mu ją i chcę ją rozebrać na części. Początkowo podniecony kapitan, pobladł i poszedł szybko porozmawiać z opiekunką domu[11].

Wood 600.jpg

Wood przed meczem

Przed meczem z Ravenclawem Wood zwiększył treningu do pięciu w tygodniu. Wcześniej, Krukoni zostali nieznacznie pokonani przez Ślizgonów, co Oliver uznał za dobrą wiadomość dla Gryfonów. Jednak, Oliver dostał naganę od McGonagall. Chłopak usłyszał, że bardziej zależy mu na zdobyciu pucharu i nad tym, żeby Harry złapał znicza niż na jego życiu i w głowie mu się poprzestawiało. Oliver twierdził, że najwyższy czas, aby zamówił nową miotłę, jednak chłopak zwlekał z tym[12].

Na treningu dzień przed meczem z Krukonami, Harry dostał z powrotem Błyskawicę. Cała drużyna, krzyknęła z zachwytu, kiedy Harry na swojej niewiarygodnie szybkiej i zwrotnej miotle złapał znicza, dziesięć sekund od wypuszczenia go przez Wooda. Oliver był w świetnym nastroju, martwił się jednak faktem, że Cho Chang, świetna szukająca Krukonów powróciła do zdrowia po kontuzji. Bezpośrednio przed meczem, kapitan stwierdził, że cała drużyna ma latać tak samo jak we wcześniejszym dniu, bo inaczej mogą pożegnać się z pucharem. Wood w trakcie meczu krzyczał do Harry'ego, że jeżeli będzie musiał zrzucić Cho z miotły, to ma to zrobić. Harry złapał wkrótce znicza i Gryffindor odniósł pewne zwycięstwo, a w pokoju wspólnym rozpoczęła się balanga[13].

Oliver nieustannie pouczał Harry'ego, żeby nie łapał znicza nim drużyna nie uzyska przewagi ponad pięćdziesięciopunktowej, ponieważ przed meczem Ślizgoni mieli nad Gryfonami 200 punktów przewagi. Przed finałem quidditcha w całej szkole zapanowała bardzo gorąca atmosfera – w pewnym momencie Wood nakazał nawet Gryfonom pilnowania Harry'ego, żeby nikt ze Slytherinu nie próbował wykluczyć go z gry. W rezultacie, Harry ciągle spóźniał się na lekcje otaczany przez tłum.

Przy stanie 20:0, Wood widowiskowo obronił strzał na bramkę Marcusa Flinta. Mecz był bardzo zacięty; w pewnym momencie pani Hooch ukarała obie drużyny rzutami wolnymi. Ku owacji Gryfonów, Oliver obronił rzut wolny, natomiast Gryfoni wykorzystali. Przy stanie 50:10, Wood został brutalnie sfaulowany przez Bole'a i Derricka, którzy uderzyli tłuczkami Wooda w polu bramkowym. Oba tłuczki uderzyły go w żołądek. Pani Hooch była bardzo zdenerwowana, ponieważ istnieje zasady, która mówi, że nie można atakować obrońcy, jeśli kafla nie ma w polu bramkowego i ukarała Ślizgonów kolejnym rzutem wolnym dla Gryfonów. Przy stanie 80:20, Harry złapał znicza, co przypieczętowało zwycięstwo Gryffindoru. Wood był bardzo szczęśliwy, radował się z resztą drużyny, wycierał sobie zapłakaną twarz flagą Gryffindoru, a potem uniósł upragniony Puchar Quidditcha[14].

Późniejsze życie Edytuj

Po ukończeniu nauki w Hogwarcie Oliver dostał się do rezerwowego składu Zjednoczonych z Puddlemere. Był obecny na Mistrzostwach Świata w Quidditchu w 1994 roku, gdzie przyjechał wraz z rodzicami. Wtedy spotkał Harry'ego i opowiedział mu o swojej karierze sportowej[15].

Wood 700.gif

Wood dowodzi oddziałem na miotłach; bitwa o Hogwart

2 maja 1998 roku Oliver brał udział w bitwie o Hogwart po stronie obrońców. Podczas przerwy w walkach Wood razem z Neville'em zbierał ciała poległych m.in. Colina Creeveya.

Wygląd Edytuj

131049074067127.png

Oliver był wysokim, szerokim w barach, krzepkim młodzieńcem. Jego zazwyczaj spokojne oczy błyskały entuzjazmem, gdy mowa była o Quidditchu. Wygląd aktora wcielającego się w rolę Olivera Wooda w filmie odbiegał od książkowego opisu.

Osobowość Edytuj

Wood został opisany jako doskonały zarządca drużyny. Był on wyjątkowo skupiony i zdeterminowany na stworzeniu najlepszego zespołu quidditcha w szkole. Jego ambicja i oddanie sportu mobilizowało – czy też zmuszało pozostałych członków drużyny do regularnych treningów o każdej porze oraz przy każdej pogodzie. Obsesja Wooda na punkcie wygranej Pucharu stawała się czasami szaleńcza. W 1992 roku powiedział Harry'emu, żeby złapał znicz, lub zginął próbując go złapać, co było nieproporcjonalnym stosunkiem realności do sportu. W 1993 roku bliźniacy, mając sporo racji twierdzili, że Wood zbyt mocno przeżywa klęskę z Puchonami. Wood nie potrafił przegrywać; okropnie znosił porażki. Oliver zżył się bardzo z quidditchem – wydaje się, że było to jego nie tylko główne zainteresowanie, ale także sens życia. Trenował ostro z drużyną trzy razy w tygodniu, intensywność zwiększał do pięciu przed ważnymi meczami. Spełnienie jego marzenia – zdobycie Pucharu urzeczywistniło się w 1994 roku, kiedy na siódmym roku.

W00d.jpg

Oliver był bardzo uprzejmym, solidnym i pracowitym chłopakiem podczas pobytu w Hogwarcie. Przypominał pod tym względem trochę swojego kolegę z roku, Percy'ego Weasleya. Spędzał mnóstwo na czasu na układanie planów treningowych, myślał bardzo wiele o drużynie. Był bardzo lojalny wobec Gryffindoru, uważał, że zdobycie pucharu jest sukcesem i chlubą dla całego domu, a nie tylko drużyny. Moralność sportowa Wooda może jednak budzić pewne wątpliwości. Fred powiedział zresztą w 1996 roku, że Wood gdyby wiedział, że ujdzie mu to na sucho, z pewnością zakatrupiłby kogoś z drużyny ślizgońskiej dla osłabienia ich szans na Puchar. W 1994 roku smucił się bardzo, że Cho Chang powróciła do zdrowia, ponieważ zagrażała zwycięstwie Gryffindoru. W 1993 r. Cedrik żądał rewanżu, po tym jak Harry spadł z miotły, jednak w tym wypadku Oliver musiał przyznać, że Diggory złapał uczciwie znicza. Można się tak zastanowić, czy Wood nie traktował graczy quidditcha dosyć obojętnie i chciwie. W 1993 roku McGonagall nakrzyczała na niego, że bardziej przejmuje się Pucharem niż bezpieczeństwem Harry'ego – i zapewne miała sporo racji.

Cztery lata po ukończeniu Hogwartu, Oliver nadal był lojalny i Gryffindorowi i wziął udział w bitwie o Hogwart, którą przetrwał. Walka ze Śmierciożercami bezsprzecznie wymagała dużej odwagi i gotowości do poświęcenie, którą wcześniej Oliver prezentował na boisko do quidditcha.

Ciekawostki Edytuj

  • W pierwszej części, gdy Harry został zabrany przez McGonagall, żeby razem z nią poszedł po Olivera, w książce był on na lekcji Zaklęć, a w Filmie na Obronie przed Czarną Magią

Za kulisami Edytuj

  • W filmowej adaptacji Harry Potter i Kamień Filozoficzny Oliver tłumaczył, że drużyna, której szukający złapie znicza wygrywa mecz. Jak wiadomo, nie jest to reguła, ale w amatorskim szkolnym quidditchu, reguła się prawie zawsze sprawdzała (chociaż w 1995 roku Ginny złapała znicza, a jednak wygrali Puchoni).
  • W rolę Olivera w filmach Harry Potter i Kamień Filozoficzny, Harry Potter i Komnata Tajemnic oraz Harry Potter i Insygnia Śmierci: część druga wcielił się Sean Biggerstaff. Nie pasuje on jednak do książkowego opisu Wooda jako chłopaka "tęgiego".
  • Co ciekawe, Wood nie występuje właściwie w ogóle w adaptacji trzeciej części, a w książce właśnie w tym tomie – quidditch i postać Wooda nabrała największego znaczenia w serii. Oliver jest ukazany tylko jako epizod, stoi odwrócony nad łóżkiem Katie Bell w skrzydle szpitalnym, po tym jak dziewczyna spadła z miotły w filmowej wersji meczu z Puchonami w 1993. W "więźniu Azkabanu" wycięty jest końcowy mecz ze Ślizgonami oraz moment zdobycia Pucharu Quidditcha przez Gryfonów.
  • W ostatniej filmowej części, Oliver wydaje się być dowódcą ataku z powietrza (z mioteł) na Śmierciożerców.
  • Oliver będący fanem quidditcha, wypożyczył ze szkolnej biblioteki książkę pt.: Quidditch przez wieki, którą oddał 9 kwietnia nieznanego roku.

Występowanie Edytuj

Przypisy

Poprzednik
Charlie Weasley
Kapitan Gryfonów quidditchu
1991–1994
Następca
Angelina Johnson
Poprzednik
nieznany
Obrońca Gryfonów w Quidditchu
do 1995
Następca
Ron Weasley

Pozycje w Quidditchu

Obrońcy Ralph HeidelbergerJonny NuhakaLev ZografDenison FrisbyBastien JanvierHermann WielBarry RyanTamotsu IwamotoDarren O'HareMartin HelstromOliver WoodSendelina de la FelinoMerwyn FinwickParkinGrenouilleKquewanda BaileyLenelle Paraison
Ścigający Debbie MuntzGianni FedeleRobert GreenKenneth HastingsMaria MonteithMatthew EchungaNiezidentyfikowany ścigający Nietoperzy z BallycastleFernando DiazAlejandra AlonsoGonçalo FloresAlexei LewskiBogomil LewskiKlara IwanowaWasilij DymitrowDragomir GorgovitchAvery HawksworthEdric VosperKeaton FlitneyHildegarde LafargeJózefina MaratMatylda MallardIgor BrandKursten BlijkKurt TodtGinny WeasleyWilda GriffithsMoranMulletTroyNoriyuki SatōRyotaro TanakaYoshihiro SuzukiAlasdair MaddockFabius WatkinsLorre GustafsonOlaf AndersenPeter HansenWładysław ZamojskiCatriona McCormackAna de LebronCarmen GarciaChavelle Arbelo CartayaJoscelind WadcockPietrowna PorskowaParkin (ścigający I)Parkin (ścigający II)Parkin (ścigający III)Gunhilda KneenRadulfOtmar FrickWilli WenzelQuentin KowalskiClairvius Hyppolite
Pałkarze Greg RuczinskiTroy DuvallKelly WhakkaarangapawarauKylie MeadowsFinbar QuigleyIwan WołkowPiotr WulkanowBoris WulkanowJoey JenkinsDawn WitheyIndira ChoudryKarl BroadmoorKevin BroadmoorAlain LacroixNinon SaucetElena EldritchKatrina von GlockenspielerKatrina von GlockenspielerGwenog JonesConnollyQuigleyMinaka TakahashiKeiko TakahashiAsgard PetterssonAsgeir KnutsenTiago MontoyaVasco SantiniParkin (pałkarz I)Parkin (pałkarz II)Ludo BagmanQuintia QaraseNarinder SinghUggaMercy OjukwuAliko OkoyeJean-Baptiste Bloncourt
Szukający Ariel SingletonMaximus Brankovitch IIIGregory CottonLucy KaroondaWiktor KrumGalvin GudgeonBlythe ParkinRoderick PlumptonCybèle PeltierKonrad WeissJózef WrońskiGlynnis GriffithsAidan LynchShizuka WatanabeEunice MurrayLennox CampbellTina LundstromBenjy WilliamsDougal McBrideIñigo FuenteParkinJoseph SnukaSamuel EquianoBruno BruunhartJacques MiskineDarius SmackhammerShanice HigginsSylvian Jolicoeur
Nieznane pozycje Arnold VoglerMillie GudabiGoodwin KneenDai LlewellynGwenog
Założyciel Albus Dumbledore
Oryginalny skład Aberforth DumbledoreAlastor MoodyAlicja LongbottomArabella FiggBenio FenwickCaradoc DearbornDedalus DiggleDorcas MeadowesEdgar BonesElphias DogeEmmelina VanceFabian PrewettFrank LongbottomGideon PrewettHestia Jones James PotterLily Potter • • Marlena McKinnonMinerwa McGonagallMundungus FletcherPeter PettigrewRemus LupinRubeus HagridSeverus SnapeSyriusz Black IIISturgis Podmore
Reaktywowany skład Aberforth DumbledoreAlastor MoodyArabella FiggArtur WeasleyBill WeasleyCharles WeasleyDedalus DiggleElphias DogeEmmelina VanceFleur DelacourFred WeasleyGeorge WeasleyHarry PotterHermiona GrangerHestia JonesKingsley ShackleboltMinerwa McGonagallMolly WeasleyMundungus FletcherNimfadora TonksRemus LupinRon WeasleyRubeus HagridSeverus SnapeSyriusz Black IIISturgis Podmore

Pozycje quidditcha w Hogwarcie

Kapitanowie Astrix A. · Filemina A. · Angelina B. · Oona B. · Concepta · David Hamblin · Natalie Holkham · Stephen Gould · Ashley Sanders · Hamish Frater · Richard Carter · James Potter · Charlie Weasley · Oliver Wood · Angelina Johnson · Harry Potter · Cedrik Diggory · Roger Davies · Winky Crockett · Neil Lament · Andrew Snowyowl · Jo King · Rufus Winickus · Jody Jacknife · Stuart Craggy · Steve Laughalot · Emma Vanity · Lucinda Talkalot · Marcus Flint · Graham Montague · Urquhart · Katie Rayknolls · Vicky Bishopper · Robin Higgy · Mark Sommertime · Russell Lucky · Dan Darker · Jess Lafington · Kris Kolumbiko · David Makehay · Mark Overcliff · Isobel McGonagall
Ścigający Alicja Spinnet · Angelina Johnson · Dean Thomas · Demelza Robins · Ginny Weasley · Katie Bell · Cadwallader · Heidi Macavoy · Malcolm Preece · Zachariasz Smith · Tamsin Applebee · Bradley · Chambers · Jeremy Stretton · Randolph Burrow · Roger Davies · Eekins · Jarrett · Marcus Flint · Adrian Pucey · Kasjusz Warrington · Graham Montague · Urquhart · Vaisey · Blaise Zabini · Niezidentyfikowany ścigający Gryffindoru I · Niezidentyfikowany ścigający Gryffindoru II · Niezidentyfikowany ścigający Gryffindoru III
Pałkarze Andrew Kirke · Fred Weasley · George Weasley · Jack Sloper · Jimmy Peakes · Ritchie Coote · Anthony Rickett · Maxine O'Flaherty · Michael McManus · Duncan Inglebee · Jason Samuels · Niezidentyfikowany pałkarz Slytherinu I · Niezidentyfikowany pałkarz Slytherinu II · Gregory Goyle · Lucjan Bole · Peregrine Derrick · Vincent Crabbe · Dobbin
Szukający James Potter · Charlie Weasley · Ginny Weasley · Harry Potter · Niezidentyfikowany szukający Gryffindoru · Niezidentyfikowany szukający Hufflepuffu · Cedric Diggory · Summerby · Niezidentyfikowany szukający Ravenclawu · Niezidentyfikowany zastępca szukającego Ravenclawu · Cho Chang · Gilderoy Lockhart · Draco Malfoy · Harper · Regulus Black · Terence Higgs
Obrońcy Cormac McLaggen · Oliver Wood · Ron Weasley · Geoffrey Hooper · Herbert Fleet · Grant Page · Miles Bletchley · Niezidentyfikowany obrońca Slytherinu · Kevin Bletchley
Nieznane pozycje Minerwa McGonagall · M. G. McGonagall · R. King · Vicky Bishopper · Robin Higgy · Katie Rayknolls
Prawdopodobni gracze Abigail Nicola · Alexander William · Alexis Marie · Amber Noel · Brandon Angel · Christian Alexander · Ella Jo · Emily Taylor · Erica J. · Ethan Gerard · Fay Dunbar · Gianna Marie · Haley Dakota · Jackson Sheppard · Jada Angela · Jennifer Dawn · Owen Anthony · Phelan Noel · Remy Olivier · Richard Sky · Riley Frazer · Ryan Henry · Tanner Van Burm · Timothy Justin · Trev Mallory · Trinity Lynn · Sage Kelleen

Więcej w Fandom

Losowa wiki