Wikia

Harry Potter Wiki

Olimpia Maxime

6421stron na
tej wiki
Komentarze19

Madame Olimpia Maxime — czarownica; dyrektorka francuskiej Akademii Magii Beauxbatons. Jest półolbrzymką równie wysoką jak Rubeus Hagrid [1].

Biografia Edytuj

1994 - 1995Edytuj

Maxime & hagrid.jpg

Maxime z Hagridem

W 1994 roku Madame Maxime przybyła wraz ze swoimi uczniami na Turniej Trójmagiczny do Hogwartu. Gdy przyjechała do zamku, była spowita w czarny atłas, miała też na sobie mnóstwo biżuterii zdobionej opalami. Podobnie jak jej podopieczne, była bardzo pewna siebie. Od razu wywarła na wszystkich ogromne wrażenie, jednak szczególnie zainteresował się nią gajowy Hogwartu, Rubeus Hagrid, którego marzeniem było, by spotkać drugiego półolbrzyma. Natychmiast podjął próby zaimponowania pięknej Francuzce: starał się poprawić swój wizerunek i często zabawiał Maxime rozmową. Nie zawahał się nawet przed pokazaniem jej smoków do pierwszego zadania turnieju, choć miała to być tajemnica.

Olimpia była oburzona, gdy okazało się, że Harry Potter ma być drugim reprezentantem Hogwartu. Miała o to wielki żal do Dumbledore'a, gdyż doskonale zdawała sobie sprawę, że to zmniejsza szanse na wygraną Beauxbatons. Jako, że bardzo zależało jej na zwycięstwie w Turnieju Trójmagicznym, pomagała jak mogła swojej reprezentantce Fleur Delacour.

Podczas Balu Bożonarodzeniowego okazało się, że Olimpia wstydzi się tego, że jest półolbrzymką. Gdy Hagrid zapytał ją, kto w rodzinie Francuzki był olbrzymem, Madame Maxime oburzyła się. Uparcie twierdziła, że ma duże kości. Po tej rozmowie skrupulatnie unikała Hagrida.

1995Edytuj

Rubeus Hagrid Olympe Maxime D H Wedding 1.jpeg

Po powrocie Voldemorta, Albus Dumbledore wysłał Maxime i Hagrida do olbrzymów, żeby przekonać ich do walki przeciw Czarnemu Panu. Mimo długiej podróży (między innymi przez Białoruś i Polskę) misja zakończyła się niepowodzeniem. Olimpia zaprosiła Hagrida do swojej Akademii, jednak on odmówił ze względu na Graupa, którym musiał się opiekować. Maxime zmuszona była wrócić sama i była tym bardzo zawiedziona.

1997Edytuj

W 1997 roku uczestniczyła w pogrzebie Albusa Dumbledore'a. Kilka miesięcy później została zaproszona na ślub swojej uczennicy, Fleur Delacour z Billem Weasley'em z czego bardzo się cieszyła, bo miała cichą nadzieję, że może się tam pojawić Hagrid.

Wygląd Edytuj

Jej buty na wysokim obcasie były wielkości mniejszych sani, a wzrostem prawie dorównywał jej Rubeus Hagrid, choć i tak był niższy. Ma ładną twarz o bladej cerze, wielkie czarne i jakby przejrzyste oczy i dość wydatny, zakrzywiony nos. Włosy miała krótkie i krótką grzywkę. Ubierała się w długie szaty.

CharakterEdytuj

Olimpia Maxime swoją postawą i wyglądem nieco onieśmielała innych, jej uczniowie zawsze traktowali ją z wielkim szacunkiem. To typowa dama: dobrze wychowana i taktowna. Odznaczała się też odwagą oraz wytrzymałością. Podczas misji u olbrzymów nie narzekała, gdy przyszło jej nocować w jaskiniach i wspinać się po górach. Wtedy też pokazała, że ma temperament i nie boi się podjąć ryzyka.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. W filmie była wyższa
Założyciel Albus Dumbledore
Oryginalny skład Aberforth DumbledoreAlastor MoodyAlicja LongbottomArabella FiggBenio FenwickCaradoc DearbornDedalus DiggleDorcas MeadowesEdgar BonesElphias DogeEmmelina VanceFabian PrewettFrank LongbottomGideon PrewettHestia Jones James PotterLily Potter • • Marlena McKinnonMinerwa McGonagallMundungus FletcherPeter PettigrewRemus LupinRubeus HagridSeverus SnapeSyriusz Black IIISturgis Podmore
Reaktywowany skład Aberforth DumbledoreAlastor MoodyArabella FiggArtur WeasleyBill WeasleyCharles WeasleyDedalus DiggleElphias DogeEmmelina VanceFleur DelacourFred WeasleyGeorge WeasleyHarry PotterHermiona GrangerHestia JonesKingsley ShackleboltMinerwa McGonagallMolly WeasleyMundungus FletcherNimfadora TonksRemus LupinRon WeasleyRubeus HagridSeverus SnapeSyriusz Black IIISturgis Podmore

Więcej od Wikii

Losowa wiki