Wikia

Harry Potter Wiki

Odorosok

6081stron na
tej wiki
Komentarze0
Mimbulus sss.png

Odorosok — śmierdzący zielony płyn, którego zapach przypomina zjełczały nawóz naturalny. Płyn ten wydzielają niektóre rośliny, między innymi Mimbulus mimbletonia, magiczna roślinka hodowana przez Neville'a Longbottoma.

Właściwości Edytuj

Mimbulus mimbletonia używa odorosoku jako mechanizmu obronnego przy dotknięciu. Płyn ten sam w sobie może być też używany do pielęgnacji chorych zwierząt.

W serii Edytuj

1995/1996 Edytuj

1 września 1995 Neville Longbottom pokazał swoją nowo nabytą roślinkę, Mimbulus mimbletonię, swoim kolegom i koleżankom w pociągu do Hogwartu. Aby ukazać im jej właściwości, dotknął ją, co spowodowało, że wszyscy w przedziale zostali oblani odorosokiem, a Luna Lovegood straciła swoje ulubione pismo - Żonglera. Bałagan ten sprzątnęła Ginny Weasley. Ubrudzonego Harry'ego zobaczyła Cho Chang, dziewczyna, która się mu podobało, co lekko zdenerwowało chłopaka, który nie chciał, aby Cho widziała go w takim stanie.

1996/1997 Edytuj

W 1996 roku Hagrid starał się uleczyć chorego Aragoga, przywódcy kolonii akromantuli w Zakazanym Lesie przy pomocy odorosoku pozyskiwanego z drzew w drodze do Hogsmeade. Wysiłek ten niestety nie przyniósł pożądanych skutków i pająk zmarł.

Występowanie Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki