Wikia

Harry Potter Wiki

Obrona przed Czarną Magią

Komentarze0
3707stron na
tej wiki

Przekierowano z Obrona przed czarną magią

Obrona przed Czarną Magią (ang. Defence Against the Dark Arts) — jeden z najważniejszych przedmiotów nauczanych w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Szkoli on w obronie przed ciemnymi mocami, stworzeniami i czarnomagicznymi zaklęciami. W świecie Hogwartu krążą pogłoski, że stanowisko nauczyciela obrony przed czarną magią przynosi pecha, rzekomo od czasu, gdy po zwolnieniu miejsca przez Galateę Merrythought Albus Dumbledore odmówił tej posady Voldemortowi. Od tamtej pory żadnemu nauczycielowi nie udało się wytrwać dłużej niż rok. 

Obrona przed Czarną Magią jest przedmiotem obowiązkowym na który uczniowie muszą uczęszczać od początku edukacji.

Nauczyciele Obrony Przed Czarną Magią w kolejnych tomach Harry'ego PotteraEdytuj

Slatero
Kwiryniusz Qiurrell

Kwiryniusz QuirrellEdytuj

Nie wiemy za wiele o jego metodach nauczania – z książki Harry Potter i Kamień Filozoficzny dowiadujemy się jedynie, że uczył Klątwy Upiorów, zaś z Harry Potter i Zakon Feniksa, że ograniczał się do zaklęć dostosowanych do poziomu swoich uczniów. Zginął w tomie Harry Potter i Kamień Filozoficzny po tym jak Voldemort opuścił jego ciało, którego mu użyczył.

Gilderoy LockhartEdytuj

Nie
20420037 Lockhart
Gilderoy Lockhart
był najlepszym czarodziejem, a już na pewno nauczycielem. Na pierwszą lekcję przyniósł chochliki kornwalijskie, niestety stracił nad nimi kontrolę. Próbował je poskromić zaklęciem peksipiksi pesternomi – nie zadziałało. Od tamtej pory czytał im urywki swoich książek, demonstrując wydarzenia, których rzekomo dokonał. W rzeczywistości dokonywali ich inni czarodzieje. Lockhart rzucił na nich zaklęcie zapomnienia, zagarniając całą sławę dla siebie. Było to jedyne zaklęcie, które opanował do perfekcji, a to zaowocowało zwolnieniem z pracy - rykoszet sprawił, że utracił pamięć.

Remus John LupinEdytuj

Nauczyciel w latach 1993-19
RemusLupin
Remus Lupin
94. Na pierwszej lekcji zapoznał uczniów z Boginami. Następnie wodnikami kappa, zwodnikami czy druzgotkami. To on nauczył Harry'ego poskramiania dementorów. Uczniowie mówili że jest jak dotąd najlepszym nauczycielem tego przedmiotu. Musiał zrezygnować ze stanowiska, gdy wieść o dręczącej go lykantropii rozeszła się po rodzicach. 

Barty Crouch Jr. pod postacią Moody'egoEdytuj

BartyJr
Barty Crouch Jr
Do Hogwartu przybył po porwaniu Szalonookiego, przybierając jego postać za pomocą eliksiru wielosokowego. Prawdopodobnie po raz pierwszy poruszył kwestię zaklęć niewybaczalnych, dochodząc nawet do używania ich w praktyce. Wrzucił nazwisko Harry'ego do Czary Ognia, zgłaszając go tym samym do Turnieju Trójmagicznego. Dyskretnie pomógł mu przejść wszystkie zadania, na końcu zamieniając ostateczną nagrodę w świstoklik, który odesłał go na cmentarz, gdzie Harry był świadkiem odrodzenia Voldemorta. Później chciał zabić chłopca. Po odkryciu jego prawdziwej tożsamości został skazany na wyssanie duszy przez dementora.

Dolores Jane UmbridgeEdytuj

Nauczycielka w roku szkol
Doloresun
Dolores Umbridge
nym 1995-1996, wysłana do Hogwartu przez Korneliusza Knota, aby infiltrować Hogwart. Nauczała jedynie w teorii, co było przyczyną powstania Gwardii Dumbledore'a. Po ucieczce Albusa Dumbledore'a została tymczasowo dyrektorem Hogwartu, oprócz tego pełniła jeszcze funkcję Wielkiego Inkwizytora Hogwartu. Zyskała poparcie Filcha oraz Ślizgonów. Odeszła po zaatakowaniu przez centaury, które nazwała stadem plugawych mieszańców.

Severus Tobiasz SnapeEdytuj

Zyskał posadę w roku szkolnym 1996/97. Już na pierwszej lekcji pokazał, że interesuje się (a wręcz ubóstwia) Czarną Magią. W trakcie swojej krótkiej kariery ośmieszył Harry'ego za to, że w ciągu prawie sześciu lat nauczył się, iż duchy są przezroczyste i Rona, że jest tak materialny, że nie umie deportować się choćby o cal. Przestał być nauczycielem tego przedmiotu po swojej ucieczce, spowodowanej zabójstwem Albusa Dumbledore'a.

Amycus CarrowEdytuj

Amycus
Amycus Corrow
Na polecenie Lorda Voldemorta objął stanowisko w roku szkolnym 1997-1998. Niestety nauczany przez niego przedmiot miał niewiele wspólnego z nazwą. Zamiast obrony Amycus nauczał używania czarnej magii w czystej postaci. Na jego lekcjach uczniowie byli zmuszani do torturowania zaklęciem Cruciatus na tych którzy dostali kare . Po śmierci Voldemorta został zesłany do Azkabanu.

Oprócz tego jest jeszcze wielu innych nauczycieli, których nazwisk nie znamy.

Ciekawostka Edytuj

J.K. Rowling planowała w czwartym tomie wykorzystać zamiast Barty'ego Croucha Petera Pettigrew.

Więcej od Wikii

Losowa wiki