FANDOM

Obliviatezaklęcie usuwające pamięć danej osoby.

HistoriaEdytuj

W 1992 roku Gilderoy Lockhart próbował usunąć wspomnienia Harry'ego i Rona, po tym jak chłopcy dowiedzieli się, że profesor usuwał pamięć wielu osobom i przypisywał sobie ich wyczyny. Lockhart porwał wtedy połamaną różdżkę Rona, wycelował i miotnął zaklęciem w Harry'ego i Rona. Różdżka wypaliła do tyłu i zaklęcie uderzyło w Lockharta, który powoli odzyskiwał pamieć w Szpitalu św. Munga.

W 1994 zaklęcie to było często używane na mugolskim kierowniku pola namiotowego − panu Robertsie, by zapomniał o niepokojących i dziwnych wydarzeniach, będących skutkiem przebywania na kempingu wielu oczekujących na rozgrywki quidditcha czarodziejów i czarownic. Na piątym roku Nimfadora Tonks podróżując z Harry Błędnym Rycerzem zagroziła Stanowi, że rzuci na niego Klątwę Zapomnienia jak wypowie jego nazwisko.

W 1997 Hermiona Granger rzuca to zaklęcie na swoich rodziców, aby zapomnieli o jej istnieniu. W ten sposób zapewnia im bezpieczeństwo i brak zmartwień o córkę. Używa zaklęcia także przeciw Antoninowi Dołohowowi w kawiarni.

WystępowanieEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki