FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy zaklęcia usuwającego pamięć. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.

Obliviatezaklęcie usuwające pamięć danej osoby. Obliviate znane jest również pod nazwą, zaklęcie zapomnienia.

W serii Edytuj

  • W latach 1982-1992 zaklęcie było wielokrotnie używane przez Gilderoya Lockharta na kilkunastu czarownicach i czarodziejach, których dokonania Lockhart przypisywał sobie, a następnie opisywał je w książkach.
  • W 1992 roku próbował on usunąć wspomnienia Harry'ego i Rona, po tym jak chłopcy dowiedzieli się, że profesor nie dokonał tego, o czym pisał w swoich dziełach. Lockhart porwał połamaną różdżkę Rona, wycelował i miotnął zaklęciem w Harry'ego i Rona. Różdżka wypaliła do tyłu i zaklęcie uderzyło w Lockharta, który powoli odzyskiwał pamięć w Szpitalu św. Munga.
  • W 1994 zaklęcie to było często używane na mugolskim kierowniku pola namiotowego − panu Robertsie, by zapomniał o niepokojących i dziwnych wydarzeniach, będących skutkiem przebywania na kempingu wielu oczekujących na rozgrywki quidditcha czarodziejów i czarownic. Na piątym roku Nimfadora Tonks podróżując z Harrym Błędnym Rycerzem zagroziła Stanowi, że rzuci na niego Klątwę Zapomnienia, jak wypowie jego nazwisko.
  • W 1997 Hermiona Granger rzuciła to zaklęcie na swoich rodziców, aby zapomnieli o jej istnieniu. W ten sposób zapewniła im bezpieczeństwo i brak zmartwień o córkę. Użyła zaklęcia także przeciw Antoninowi Dołohowowi, Thorfinnowi Rowle'owi oraz mugolskiej kelnerce w kawiarni Luchino Caffe.

Występowanie Edytuj