Wikia

Harry Potter Wiki

Nurmengard

6504strony na
tej wiki
Komentarze4

Nurmengard — magiczna twierdza, w której Gellert Grindelwald więził ludzi, którzy stanęli mu na drodze do władzy nad mugolami. Jej lokalizacja jest nieznana oraz ciężko nawet spekulować, gdzie twierdza mogłaby się znajdować.[1] Więzienie jest chronione murem, a także zapewne w czasach świetności odpowiednimi strażnikami zaufanymi Grindelwaldowi. Magiczne zabezpieczenia są nieznane, ale pewne jest, że budowlę chronią podobne czary, jak Szkołę Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, które uniemożliwiają jej znalezienie mugolom.

HistoriaEdytuj

StworzenieEdytuj

Nurmengard został stworzony przez znanego czarnoksiężnika, Gellerta Grindelwalda w czasach swojej świetności, zapewne kiedyś w latach 30' lub 40' XX wieku. W więzieniu Grindelwald więził swoich wrogów, ludzi, który stanęli mu na drodze w osiągnięciu celu zdobycia władzy w Europie. Trzeba także przyznać, że w swojej żądzy władzy, Grindelwald zachowywał pewną dozę humanitaryzmu - Lord Voldemort swoich wrogów po prostu zabijał. Przy wejściu do Nurmengardu widniało przewodnie hasło całej ideologii Grindelwalda - Dla większego dobra (ang. For the Greater Good).

Uwięzienie Grindelwalda Edytuj

W 1945 roku Grindelwald został pokonany przez Albusa Dumbledore'a i osadzony przez niego w Nurmengardzie. Dumbledore nie chciał zapewne zabijać dawnego przyjaciela, a kara zamknięcia we własnym więzieniu stała się wystarczają karą. Zajął on celę usytuowaną najbardziej wewnątrz budowli, na najwyższej wieży. Uwolniono także prawdopodobnie wszystkich osadzonych tam ludzi, więc Gellert był jedyną żywą istotą w twierdzy przez następne 50 lat. Ciekawe jednak, że musiała być tam jakaś obsługa, która dostarczała żywność Grindelwaldowi przez okres jego uwięzienia. Życie Gellerta w twierdzy było bezsensownym wegetowaniem, a jednak ten przeżył w niej pół wieku. Nie wiadomo czy kiedykolwiek próbował ucieczki - prawdą jest natomiast to, że skoro tak potężny czarodziej nie mógł się wydostać z budynku, to jego magiczne zabezpieczenia musiały być naprawdę potężne.

Wizyta Voldemorta Edytuj

Lord Voldemort w swoich poszukiwaniach Czarnej Różdżki z wykorzystaniem swojej umiejętności latania i znajomości zaawansowanej magii włamał się do Nurmengardu w 1998 roku. Znalazł Gridelwalda i próbował się go wypytać o Czarną Różdżkę, ale ten nic mu nie powiedział. Voldemort zabił Gellerta.

Nie są znane losy twierdzy po tym, jak Voldemort zabił jej prawdopodobnie ostatniego więźnia.

Opis Edytuj

Nurmengard opisany jest jako "czarna twierdza" z wysokimi murami. Cela Grindelwalda znajdowała się na najwyższej wieży, za okno stanowiła jedynie wąska szpara, przez którą nie mógłby się przecisnąć żaden człowiek. Cela była kamienna.

Za kulisami Edytuj

  • Cała wojna toczona przez Grindelwalda w chronologii (te same czasy) i charakterze (ideologiczna wojna dla władzy i segregacji rasowej) nawiązuje do drugiej wojny światowej. Również Nurmengard może odnosić się do Norymbergi (po angielsku Nuremberg). Było to miasto, w którym miało miejsce wiele ważnych nazistowskich wieców oraz miejsce podpisania sławnych antyżydowskich ustaw norymberskich. Po wojnie, miasto słynęło jako więzienie dla nazistów i miejsce, gdzie byli oni sądzeni przed międzynarodowym trybunałem za swoje zbrodnie wojenne. Łatwo znaleźć podobieństwo do Nurmengardu, który powstał jako pomnik władzy Grindelwalda, a został zamieniony w jego własne więzienie i symbol jego upadku. Cała ideologia Gellerta nawiązuje w jasny sposób do nazizmu, a swoje hasło "Dla większego dobra" umieścił on przy wejściu do Nurmengardu. Prawdopodobnie jest do aluzja do nazistowskiego "Arbeit macht frei" ("Praca czyni wolnym"), który był nie tylko ideologicznym hasłem, ale tekstem umieszczanym przy wejściach do obozów koncentracyjnych, które zakładane były przez nazistów.
  • W filmie Harry Potter i Insygnia Śmierci: część pierwsza przedstawiona jest scena, w której Voldemort wchodzi do Nurmengardu i zabija siedzącego tam Grindelwalda. Więzienie pojawia się jako wielka, mroczna twierdza-wieża na zboczu góry z dużą ilością okien i wysokim, spadzistym dachem. Wydaje się być większa od Azkabanu.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Angielska HPW podaje Bułgarię i Niemcy za najbardziej prawdopodobne miejsca, ale według nas są one tak samo prawdopodobne jak inne kraje europejskie.

Więcej od Wikii

Losowa wiki