FANDOM

Nowy Jork (ang. New York) — najludniejsze miasto w Stanach Zjednoczonych[1]. Od 1892 w Nowym Jorku siedzibę miał Magiczny Kongres Stanów Zjednoczonych Ameryki.

W 1926 roku do Nowego Jorku przybył Newton Skamander w czasie pracy nad swoją książką. Początkowo planował zostać na kilka godzin, lecz pobyt się przedłużył.

Historia Edytuj

Siedziba MACUSA Edytuj

Siedziba Magicznego Kongresu Stanów Zjednoczonych Ameryki w 1892 została przeniesiona do Nowego Jorku i ulokowana w Woolworth Building. Była to piąta zmiana lokalizacji w historii jest instytucji.

Ataki obskurusa i ucieczka magicznych zwierząt Edytuj

W grudniu 1926, gdy Europa skupiona była na walce z Grindelwaldem, w mieście z powodu aktywności obskurusa doszło do zniszczenia całej kamienicy. Zdarzenie to przykuło uwagę mediów, a także magicznych władz z powodu jego niezwykłego charakteru. Ponieważ nieznana była przyczyna zniszczeń, pojawiły się podejrzenia, że to ataki Grindelwalda i może to doprowadzić do dekonspiracji magii, a także do wojny z mugolami. Powaga sytuacji sprawiła, że sprawą zaczęła się zajmować przewodnicząca kongresu – Serafina Picquery i Międzynarodowa Konfederacja Czarodziejów.

W międzyczasie na pokładzie HMS Temeresi do Nowego Jorku przypłynął Newton Skamander, z walizką pełną magicznych stworzeń. W wyniku nieporozumienia i incydentu w Steen National Bank walizka trafiła w ręce mugolskiego piekarza Jacoba Kowalskiego, który przypadkiem wypuścił z niej żmijoptaka, niuchacza, buchorożca, demimoza i żądlibąka. Stworzenia natychmiast rozbiegły się po mieście dokonując zniszczeń.

Newton w międzyczasie został aresztowany przez Tinę Goldstein, pracującą w Kongresie. Gdy dotarli do budynku MACUSA okazało się, że Skamander zamiast swojej, ma walizkę Jacoba, więc ruszyli, by odszukać niemaga.

Znaleźli go nieprzytomnego w jego zniszczonym mieszkaniu. Szybko naprawili je zaklęciami i w ten sam sposób przekonali mieszkańców, że do zniszczeń doszło przez wybuch gazu. Jacoba zawlekli do mieszkania Tiny, gdzie ugościła ich jej siostra Queenie. Newton jednak nie chciał czekać, więc zabrał swoją walizkę i niemaga na poszukiwania zwierząt. Zanim minęła noc udało im się złapać niuchacza i buchorożca, ale gdy weszli do walizki, zostali znalezieni przez Tinę i zamknięci w środku.

FB-TRL2-8

W tym czasie obskurus dokonał kolejnych zniszczeń, zabijając w trakcie bankietu Henry'ego Shawa Juniora. Po tym wydarzeniu zebrała się Międzynarodowa Federacja Czarodziejów w gabinecie pięciokątnym w siedzibie MACUSA. Gdy Tina przyniosła walizkę z Newtem i Jacobem trafiła przypadkiem na sam środek zebrania. Cała trójka została aresztowana, a po odkryciu w walizce obskurusa oskarżono ich o spowodowanie ataków na Nowy Jork.

Z pomocą Queenie udało im się uciec, a wtedy natychmiast zabrali się za odnalezienie pozostałych zwierząt. Szukając informacji, trafili do Lokalu pod Ślepym Wieprzem, gdzie trafili w pułapkę aurorów, ale ponownie umknęli. W końcu odnaleźli i złapali demimoza oraz żmijoptaka.

Obskurus nadal powodował zniszczenia, tym razem w Kościele Drugich Salemian. Perciwal Graves od dłuższego czasu próbował go odnaleźć, z pomocą charłaka Credence'a Barebone, któremu obiecał, że zostanie czarodziejem. Jednak gdy w końcu uznał, że odkrył nosiciela potwora, powiedział chłopcu, że jego marzenia się nie spełnią. Wtedy okazało się, że Graves się pomylił co do tożsamości obskurodziciela, ponieważ od początku był nim Credence. Chłopiec zdenerwowany kłamstwem aurora zmienił się w obskurusa i zaczął powodować ogromne zniszczenia w Nowym Jorku. Graves, a później także Newton i Tina próbowali go uspokoić, ale bezskutecznie. W końcu potwór trafił do tuneli metra, gdzie aurorzy MACUSY zamknęli go zaklęciami obronnymi, a następnie zabili Credence'a.

Gellertfz

Graves zdenerwowany zaatakował Serafinę stojącą wśród aurorów, ale powstrzymał go Newton z pomocą swoich zwierząt. Wyszło wtedy na jaw, że Perciwal to tak naprawdę Gellert Grindelwald, podszywający się pod pracownika Kongresu. Za pomoc przy zażegnaniu kryzysu i przy schwytaniu czarnoksiężnika Serafina darowała Newtonowi i pozwoliła, by wypuścił swoje zwierzęta w mieście, co uczynił. Jednym z wypuszczonych zwierząt był gromoptak Frank, któremu Skamander podał jad pikującego licha, służący do usuwania złych wspomnień. Stworzenie pofrunęło nad Nowym Jorkiem i wywołało deszcz zawierający jad, dzięki czemu niemagiczni mieszkańcy zapomnieli o ataku obskurusa. W tym czasie aurorzy naprawili zniszczenia w mieście. Jednym z niemagów, którzy zapomnieli wtedy o magicznym świecie, był Jacob Kowalski. Kilka tygodni później Newton odpłynął do innego kraju.

Miejsca Edytuj

Niemagiczne Edytuj

Magiczne Edytuj

Występowanie Edytuj

Zobacz też Edytuj

Przypisy

Miasta i wsie

Anglia ApplebyBethnal GreenBlackpoolBognorBarnsleyBury St EdmundsChipping ClodburyClaphamCokeworthCromerDartmoorDidsburyDolina GodrykaElephant and CastleEveshamFalmouthGreat HangletonGreat TollingIlfracombeIlkleyKeighleyLittle WhingingLondynLittle DroppingLittle HangletonLittle NortonManchesterNottinghamMould-on-the-WoldOttery St. CatchpolePainswickPortsmouthTutshillTopshamTinworthUpper BarntonUpper FlagleyWest HamWimbledonWimbourne
Szkocja AberdeenAchinteeArbroathArgyllshireBanchoryDufftownGlasgowHogsmeadeJohn O'GroatsMontrosePaisleyPeeblesPortreeWigtown
Walia AbergavennyBathCaerphillyCardiffHolyhead
Szwecja ArjeplogKopparbergSkövde
Irlandia Półnicna Ballycastle
Luksemburg Bigonville
Portulgalia Braga
Irlandia CorkKenmare
Stany Zjednoczone FitchburgNowy JorkNowy OrleanSalemSweetwater
Etipoia Gimbi
Polska Grodzisk
Litwa Gródek
Kanada HaileyburyMoose JawStonewall
Egipt Kair
Norwegia Karasjok
Burkina Faso Ouagadogou
Francja ParyżQuiberon
Uganda Patongo
Włochy Rzym
Tanzania Sumbawanga
Peru Tarapoto
Togo Tchamba
Japonia Toyohashi
Australia Thundelarra
Bułgaria Vrace
Nowa Zelandia Wellington