FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy rasy smoka. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.

Norweski Smok Kolczasty (ang. Norwegian Ridgeback) — rasa smoka. Obecnie należy do mniej licznej rasy smoków. Wywodzą się z Norwegii. Zamieszkuje trudno dostępne góry i doliny tego kraju. Oprócz ogromnej siły, zabójczego ognia dysponują również trującym ugryzieniem. Powoduje ono martwice mięśni, które skutkuje zgonem. Jest to jedna z mniej licznych ras. Są objęte ścisłą ochroną.

Wygląd Edytuj

Wyglądem przypomina rogogona węgierskiego, lecz zamiast kolców na ogonie może się pochwalić wyjątkowo wydatnymi kolcami wzdłuż grzbietu. Jego skóra ma ciemny odcień.

  • Jajo: czarne
  • Inne cechy rasy: wydatne kolce umiejscowione wzdłuż grzbietu; młode smoki umiejętność ziania ogniem opanowują szybciej od innych ras, między pierwszym a trzecim miesiącem życia. Ukąszenie tego smoka jest jadowite.

Odżywianie Edytuj

Większość ssaków lądowych, czasem także stworzenia wodne. Według niepotwierdzonej informacji w 1802 roku ten smok upolował młodego wieloryba u wybrzeża Norwegii.

Nastawienie Edytuj

Wyjątkowo agresywny w stosunku do przedstawicieli własnego gatunku.

W tomach Edytuj

Hagrid wygrał go w Dziurawym Kotle. Smok nazywał się Norbert, lecz później okazało się, że to smoczyca (Norberta). Gajowy hodował Norberta dopóki Draco nie podejrzał, co się dzieje (razem z Harrym, Ronem i Hermioną zarobili szlaban od prof. McGonagall). Oddał go Charliemu Weasleyowi, który pracował w Rumunii jako hodowca smoków.

Występowanie Edytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Norweski Kolczasty

  • Który lepszy?

    7 wiadomości
    • Zielone walijskie są najlepsze do udomiowienia, natomiast Spiżobrzuch jest ogromny i bardzo agresywny. Osobiście najbardziej lubię Rogogon...
    • Nie zapominajmy, że hodowanie smoków jest zakazane. A jak już, to myślę, że najlepiej nadawałby się Żmijoząb Peruwiański. J...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki