FANDOM

Norberta, dawniej Norbert (ur. 24 kwietnia 1992 r. w chatce Hagrida) — samica norweskiego smoka kolczastego, którą Rubeus Hagrid otrzymał gdy była jeszcze jajkiem. Po wykluciu przez pewien czas mieszkała w chatce Hagrida, a później trafiła do smoczej kolonii w Rumunii.

HistoriaEdytuj

1991/1992Edytuj

Oeuf de dragon.jpg

Norbert w jaju

Jajo wygrał Hagrid, grając w karty z nieznajomym (jak się później okazało, grał z Lordem Voldemortem w ciele Quirrella) w pubie "Pod Świńskim Łbem". Hagrid zawsze chciał mieć smoka, więc zgodził się na wszystko, by tylko dostać smocze jajo. Nie zdając sobie sprawy z możliwych konsekwencji Hagrid opowiedział nieznajomemu , jak ominąć trójgłowego psa Puszka. Gdy Norbert zaczął się wykluwać, Hagrid szukał w bibliotece książek o smokach. Oprócz tego urządził specjalnie pod niego swoją chatkę. Mimo upału na dworze, w kominku buchał ogień, gdyż smok lubił gorące pomieszczenia. Gdy Norbert zaczął rosnąć, Hagrid nie miał czasu na nic innego poza nim. Harry, RonHermiona namawiali Hagrida, by oddał go Charliemu Weasleyowi, który hoduje smoki w Rumunii.

Norbert.png

Norbert w grze

Udało im się go przekonać, więc Harry udał się wraz z Hermioną (pod Peleryną Niewidką) na szczyt wieży astronomicznej, aby przekazać smoka w ręce przyjaciół Charliego. Niestety zostali tam nakryci przez woźnego, który czekał na nich u stóp wieży, a pelerynę zostawili na górze. Jednak plan się powiódł, Norbert odleciał bezpiecznie w sieci zrobionej przez Charliego i przyjaciół do kolonii smoków w Rumunii. Dnia 6 maja, przed całą akcją smok ugryzł Rona w rękę. Ponadto pokąsany Ron, został okrzyczany przez Hagrida i wychodząc z chatki słyszał, jak Hagrid śpiewa kołysankę Norbertowi. Okazało się, że jego ugryzienia są jadowite. Ron z zakażoną i zzieleniałą ręką trafił do skrzydła szpitalnego, gdzie pozostał przez jakiś czas.

1997  1998Edytuj

W 1997 roku okazało się, że Norbert to smoczyca i zmieniono jej imię na Norberta. Hagrid poinformował o tym Harry'ego podczas ślubu Fleur i Billa.

CiekawostkiEdytuj

Występowanie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki