FANDOM

Norberta, dawniej Norbert (ur. 24 kwietnia 1992 r. w chatce Hagrida) — samica norweskiego smoka kolczastego, którą Rubeus Hagrid otrzymał gdy była jeszcze jajkiem. Po wykluciu przez pewien czas mieszkała w chatce Hagrida, a później trafiła do smoczej kolonii w Rumunii.

Historia Edytuj

1991/1992 Edytuj

Oeuf de dragon

Norbert w jaju

Jajo wygrał Rubeus Hagrid, grając w karty z nieznajomym (jak się później okazało, grał z Lordem Voldemortem w ciele Quirrella) w Gospodzie pod Świńskim Łbem. Hagrid zawsze chciał mieć smoka, więc zgodził się na wszystko, by tylko dostać smocze jajo. Nie zdając sobie sprawy z możliwych konsekwencji, Hagrid opowiedział nieznajomemu, jak ominąć trójgłowego psa. Gdy Norbert zaczął się wykluwać, Rubeus szukał w bibliotece książek o smokach. Oprócz tego urządził specjalnie pod niego swoją chatkę. Mimo upału na dworze, w kominku buchał ogień, gdyż smok lubił gorące pomieszczenia. Gdy Norbert zaczął rosnąć, Hagrid nie miał czasu na nic innego poza nim. Harry, RonHermiona namawiali gajowego, by oddał go Charliemu Weasleyowi, który hoduje smoki w Rumunii.

Norbert

Norbert w grze

Kiedy udało im się go przekonać, Harry udał się wraz z Hermioną (pod peleryną niewidką) na szczyt wieży Astronomicznej, aby przekazać smoka w ręce przyjaciół Charliego. Niestety zostali tam nakryci przez woźnego, który czekał na nich u stóp wieży, a pelerynę zostawili na górze. Ostatecznie plan się powiódł, Norbert odleciał bezpiecznie w sieci zrobionej przez Charliego i przyjaciół do kolonii smoków w Rumunii. Dnia 6 maja, przed całą akcją smok ugryzł Rona w rękę. Ponadto, pokąsany Ron został okrzyczany przez Hagrida i wychodząc z chatki słyszał, jak Hagrid śpiewa kołysankę Norbertowi. Okazało się, że jego ugryzienia są jadowite, więc Ron z zakażoną i zzieleniałą ręką trafił do skrzydła szpitalnego. Podczas tego pobytu Malfoy przyszedł do niego i powiedział, że pani Pomfrey chce pożyczyć od niego książkę. Prawdziwym celem wizyty było jednak naśmiewanie się z Rona. Groził mu także, że powie pielęgniarce, co go tak naprawdę ugryzło. Chłopiec dotychczas wmawiał jej, że to ugryzienie psa, ale ona najprawdopodobniej mu nie wierzyła. Stan ręki Rona poprawił się dość szybko i Gryfon po krótkim pobycie w skrzydle szpitalnym mógł wrócić do swojego dormitorium.

1997–1998 Edytuj

W 1997 roku okazało się, że Norbert to smoczyca i zmieniono jej imię na Norberta. Hagrid poinformował o tym Harry'ego podczas ślubu Fleur i Billa.

Ciekawostki Edytuj

Występowanie Edytuj