FANDOM

Niuchacz (ang. Niffler) — czarne, puchate stworzenie z długim ryjkiem. Gobliny wykorzystują je w poszukiwaniach ukrytych skarbów, z powodu ich zamiłowania do wszystkiego, co się świeci. Te stworzenia, mimo iż są łagodne i przymilne nie powinny być jednak trzymane w domu, gdyż w poszukiwaniu błyskotek mogą zdemolować cały dom. Swoje zdobycze chowają do bardzo pojemnej skórnej torby na brzuchu[1][2]. Niuchacze występują w środowisku naturalnym w Wielkiej Brytanii, żyją w norach wydrążonych nawet do sześciu metrów pod ziemią. Z wyglądu przypominają krzyżówkę kreta i dziobaka[1]. W jednym miocie rodzi się od sześciu do ośmiu młodych niuchaczy.

W kanonieEdytuj

  • W 1994 roku Rubeus Hagrid na lekcji z czwartoklasistami zorganizował konkurs z niuchaczami - wokół swojej chatki zakopał złoto leprokonusów. Uczniowie podzielili się na pary i dostali po jednym niuchaczu, a ten którego stworzenie znalazło najwięcej złota, wygrywał wielką tabliczkę czekolady z Miodowego Królestwa. Szczęśliwcem tym okazał się Ron, który spytał się wcześniej czy stworzenia można kupić. Hagrid odpowiedział, że jego mama z pewnością nie chce mieć zdemolowanego domu, jednak nie dał kategorycznej odpowiedzi "nie", co oznacza, że bardzo możliwe, że niuchacze są na rynku. Uczniowie czerpali przyjemność uczestnicząc w lekcji z tymi stworzeniami.
Large gif

Newton Skamander opróżnia torbę niuchacza

  • W 1995 roku Lee Jordan podrzucił niuchacza do gabinetu Dolores Umbridge, który zdemolował całe wyposażenie pomieszczenia. Wielki Inkwizytor podejrzewała, że zrobił to Hagrid, co nie pomogło mu podczas wizytacji jego lekcji.
  • Newton Skamander, gdy przybył w 1926 roku do Nowego Jorku, miał w swojej walizce niuchacza, który z niej uciekł i w poszukiwaniu złota oraz innych błyszczących przedmiotów okradł kilku klientów banku, wszedł do jego skarbca a nawet włamał się do sklepu jubilerskiego Voclain & Co[2].

Występowanie Edytuj

Przypisy

Magiczne stworzenia według klasyfikacji Ministerstwa Magii

X ChorbotekGumochłon
Nieznana klasyfikacja AetonanAkwawirusyBoginCaiporaChrapak krętorogiCurupiraCzerwony Trutniowiec KrwiopijcaDementorDukuwaqaDwurożecDżinFioletowy Trutniowiec KrwiopijcaGlędatek NiepospolityGnębiwtryskGranianHeliopaciHopekKołkogonekMucha siatkoskrzydłaNargleOgnisty ślimakPonurakPuszek PigmejskiRogate ślimakiTraszka dwuogonowaTrutniowiec KrwiopijcaTrzygłowy piesWeetimorousbeastieWielka KałamarnicaWielki nawałnik burzowyWiwern z Wye