Wikia

Harry Potter Wiki

Nimbus 2000

6469stron na
tej wiki
Komentarze6
Nimbus2000.jpg

Nimbus 2000

Nimbus Dwa Tysiące — miotła wyścigowa wysokiej klasy, z której przez ponad dwa lata korzystał Harry Potter. Jest szybka i sterowna, jednak po kilku latach użytkowania dochodzi do niepotrzebnej utraty prędkości. Smukła, lśniąca z mahoniową rączką, długim ogonem zrobionym ze starannie dobranych witek i złotym napisem NIMBUS DWA TYSIĄCE. Najlepsza miotła w roku 1991, którą Harry dostał od profesor McGonagall na swoim pierwszym roku w Hogwarcie. Następcą Nimbusa 2000 był Nimbus 2001.

Gdy Harry widzi tę miotłę po raz pierwszy w sklepie na ulicy Pokątnej, jest nią zafascynowany, podobnie jak inni chłopcy pod sklepem ze sprzętem do quidditcha. Później profesor McGonagall kupuje Nibusa dla Harry'ego, aby  miał dogodne warunki do ćwiczenia na pozycji szukającego. Chłopak przez trzy lata z niej korzystał. Po upadku z miotły spowodowanym przez dementora, Nimbus roztrzaskał się (wiatr zepchnął miotłę w stronę Wierzby Bijącej). Harry dostał wtedy nową miotłę – Błyskawicę od swego ojca chrzestnego, Syriusza Blacka.

Występowanie Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki