Fandom

Harry Potter Wiki

Nimbus 2000

6975stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze6 Udostępnij

Nimbus Dwa Tysiące — miotła wyścigowa wysokiej klasy, wyprodukowana przez firmę Miotły Sportowe Nimbus, a wypuszczona na rynek w 1991 roku, kolejna z długiej serii fenomenalnych produktów tej marki. Była szybka i sterowna, jednak po kilku latach użytkowania dochodziło do niepotrzebnej utraty prędkości. Miotła była smukła, lśniąca, wyposażona w mahoniową rączkę i długi ogon zrobiony ze starannie dobranych witek i ze złotym napisem z nazwą. Nimbus 2000 w chwili wejścia na rynek był jedną z najlepszych mioteł i z łatwością pokonywał swoich konkurentów na boisku quidditcha. Następcą Nimbusa 2000 był wydany w 1992 roku, Nimbus 2001. Do tego jednak należy podkreślić, że Nimbus był bardzo drogą miotłą.

W serii Edytuj

Harry widział Nimbusa 2000 po raz pierwszy w sklepie na ulicy Pokątnej, był nią wówczas zafascynowany, podobnie jak inni chłopcy przed sklepem z markowych sprzętem do quidditcha. W późniejszej części roku Harry dostał egzemplarz Nimbusa 2000 od Minerwy McGonagall na własność, aby miał dogodne warunki do ćwiczenia i grania na pozycji szukającego. Nie wiadomo z jakich środków miotła została zakupiona. Chłopak przez dwa lata korzystał z Nimbusa 2000. Po upadku z miotły spowodowanym przez dementora po meczu Gryffindoru z Hufflepuffem na jesień 1993 roku, Nimbus roztrzaskał się (wiatr zepchnął miotłę w stronę Wierzby Bijącej, która zamieniła piękną miotłę w kupę drzazg). Harry dostał wtedy nową miotłę – Błyskawicę od swego ojca chrzestnego, Syriusza Blacka.

Występowanie Edytuj

Miotły

Błyskawica BłyskawicaBłyskawica Doskonała
Kometa Kometa 140Kometa 180Kometa 260Kometa 290
Nimbus Nimbus 1000Nimbus 1001Nimbus 1500Nimbus 1700Nimbus 2000Nimbus 2001
Zmiatacz Zmiatacz 1Zmiatacz 2Zmiatacz 3Zmiatacz 5Zmiatacz 6Zmiatacz 7Zmiatacz 11
Inne Australian Flyabout 50Błękitna ButlaDębowy Grom 79Gwiezdna Zamiatarka XXIKsiężycowa BrzytwaMigdrągPiorun VIISpadająca GwiazdaSrebrna StrzałaSyberyjska StrzałaŚwietlista SmugaTransylvanian BarbTurbo XXXVarápidosWicioszyn 90Yajirushi

Więcej w Fandom

Losowa wiki