Wikia

Harry Potter Wiki

Nimbus 2000

6768stron na
tej wiki
Komentarze6

Nimbus Dwa Tysiące — miotła wyścigowa wysokiej klasy wyprodukowana przez firmę Miotły Sportowe Nimbus, a wypuszczona na rynek w 1991 roku, kolejna z długiej serii fenomenalnych produktów od tej marki. Jest szybka i sterowna, jednak po kilku latach użytkowania dochodzi do niepotrzebnej utraty prędkości. Miotła jest smukła, lśniąca, wyposażona w mahoniową rączkę i długi ogon zrobiony ze starannie dobranych witek i złotym napisem z nazwą. Nimbus 2000 w chwili wejścia na rynek był jedną z najlepszych mioteł i z łatwością pokonywał swoich konkurentów na boisku quidditcha. Następcą Nimbusa 2000, był wydany w 1992 roku, Nimbus 2001. Do tego jednak należy podkreślić, że Nimbus był bardzo drogą miotłą.

W serii Edytuj

Harry widział Nimbusa 2000 po raz pierwszy w sklepie na ulicy Pokątnej, był nią wówczas zafascynowany, podobnie jak inni chłopcy pod sklepem z markowych sprzętem do quidditcha. W późniejszej części roku Harry dostał egzemplarz Nimbusa 2000 od Minerwy McGonagall na własność, aby miał dogodne warunki do ćwiczenia i grania na pozycji szukającego. Nie wiadomo z jakiś środków miotła ta została zakupiona. Chłopak przez dwa lata korzystał z Nimbusa 2000. Po upadku z miotły spowodowanym przez dementora po meczu Gryffindoru z Hufflepuffem na jesień 1993 roku, Nimbus roztrzaskał się (wiatr zepchnął miotłę w stronę Wierzby Bijącej, która zamieniła piękną miotłę w kupę drzazg). Harry dostał wtedy nową miotłę – Błyskawicę od swego ojca chrzestnego, Syriusza Blacka.

Występowanie Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki