Fandom

Harry Potter Wiki

Nigel Wolpert

7086stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Udostępnij
Wiki.png
Ta strona mówi o postaci, która wystąpiła tylko w filmach i grach, więc nie należy do oficjalnego kanonu o Harrym Potterze.
Wiki.png
Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy ucznia Gryffindoru. Zobacz też: inne osoby o tym imieniu.

Nigel Wolpert[3] (ur. 1983 r.) — czarodziej czystej krwi lub półkrwi. W 1994 roku rozpoczął naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, gdzie został przydzielony do Gryffindoru. Rok później dołączył do Gwardii Dumbledore'a, dowodzonej przez Harry'ego Pottera. W 1998 wziął udział w Drugiej Bitwie o Hogwart. Postać Nigela pojawia się tylko w ekranizacjach filmu o Harrym Potterze oraz w grach,  nie ma żadnej wzmianki o nim w książkach.

Biografia Edytuj

1994−1995 Edytuj

D5678b8b00 89152662 o2.jpg

Nigel wręcza paczkę z szatą wyjściową Ronowi Weasleyowi

Paczka dla pana Weasleya.
— Nigel podając paczkę Ronowi[źródło]

Nigel rozpoczął naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie 1 września 1994 roku. Na początku roku szkolnego uczestniczył w uczcie powitalnej oraz Ceremonii przydziału. Podczas Ceremonii przydziału został umieszczony w Domu Lwa, Gryffindorze. Po zajęciu miejsca przy stole Gryfonów, uważnie słuchał przemówienia dyrektora szkoły Albusa Dumbledore'a, w przeciwieństwie do większości uczniów, którzy byli zajęci rozmową[4].

Po zakończeniu Uczty powitalnej poznał Ronalda Weasleya, który obiecał dać mu autograf Harry'ego Pottera. Wkrótce Dumbledore, ogłosił, że w tym roku odbędzie się w Hogwarcie Turniej Trójmagiczny, a do szkoły przyjeżdżają delegacje z francuskiego Beauxbatons oraz bułgarskiego Durmstrangu. Ogłosił też, iż zgłosić się do Turnieju może każdy uczeń, który ukończył siedemnaście lat. W celu zgłoszenia się, trzeba było wrzucić kartkę ze swoim imieniem i nazwiskiem oraz nazwą szkoły do Czary Ognia, która miała wylosować trzech zawodników, po jednym z każdej szkoły. Niespodziewanie Czara wybrała czterech uczestników, a wśród nich Harry'ego Pottera. Nigel postanowił, że będzie mu kibicował podczas Turnieju. Wcześniej widział jak delegacje z Durmstangu i Beauxbatons przybywają do zamku.

NigelRon.png

Nigel kibicujący Harry'emu

W późniejszym czasie był odpowiedzialny za doniesienie paczki, w której znajdowała się szata wyjściowa, Ronowi. Kiedy wykonał powierzone mu zadanie, oczekiwał, iż dostanie autograf Harry'ego. Ron odpowiedział mu „nie teraz”.

Przed drugim zadaniem Turnieju Trójmagicznego, odbył się Bal Bożonarodzeniowy. Choć Nigel był za młody, aby w nim uczestniczyć (w uroczystości mogły brać udział osoby, które ukończyły czternaście lat), pojawił się tam. Musiał więc przybyć na Bal w towarzystwie starszej od niego uczennicy, tak samo jak zrobiła Ginny Weasley, przychodząc z Neville'em Longbottomem.

24 lutego o godzinie 9:30 rano[5], Nigel pojawił się na trybunach koło hogwardzkiego jeziora, aby kibicować Harry'emu podczas drugiego zadania turnieju. Dopingował chłopaka, po tym jak ten wyszedł z jeziora po wykonaniu zadania. Widząc to, Draco Malfoy nałożył mu jego czapkę na twarz. 

Ponownie pojawił się na trybunach podczas trzeciego zadania Turnieju. Kibicując Harry'emu stał blisko Rona i bliźniaczek Patil.

Pod koniec roku szkolnego prawdopodobnie miał wziąć udział w Ceremonii Pożegnalnej. Zamiast niej odbył się pogrzeb Cedrika Diggory'ego, który został zabity w czasie trwania trzeciego zadania przez śmierciożercę Petera Pettigrewa. Pod koniec uroczystości Dumbledore powiedział uczniom o walce Harry'ego z Lordem Voldemortem na cmentarzu w Little Hangleton. Nigel, jako jeden z nielicznych, wierzył w powrót Czarnego Pana.

1995−1996 Edytuj

On naprawdę wrócił.
— powiedział Nigel do Harry'ego.
640px-338689.jpg
1 września 1995 roku Nigel pojawił się na Uczcie Powitalnej. Podczas uroczystości, Dumbledore oznajmił, iż do grona nauczycielskiego dołącza Dolores Umbridge, która będzie nauczała Obrony przed Czarną Magią. Nigel razem z innymi uczniami, słucha jej przemowy. Podczas lekcji Umbridge uczniowie przerabiali teorię, twierdziła ona, że praktyka jest niepotrzebna.

Parę dni później Fred i George Weasleyowie sprzedawali w pokoju wspólnym Gryffindoru Bombonierki Lesera, które sami opatentowali. Nigel kupił Krwotoczki Truskawkowe. Bliźniacy opowiedzieli chłopcu o niezwykłych właściwościach cukierków – powodują one krwawienie z nosa, dzięki czemu można „zerwać się z lekcji”.

Wkrótce Dolores Umbridge została powołana przez Ministerstwo Magii na urząd Wielkiego Inkwizytora HogwartuMinister MagiiKorneliusz Knot, stwierdził, że kobieta ma za zadanie zapobiegać niepokojącemu obniżaniu się standardów w Hogwarcie. Nigel widział jak Argus Filch, woźny Hogwartu, zawiesza na ścianie koło wejścia do Wielkiej Sali, jeden z dekretów edukacyjnych Umbridge. Filch niemal walnął chłopaka drabiną, lecz ten zdążył się uchylić[6].

640px-Найджел и Левикорпус.jpg

Nigel podczas jednego ze spotkań GD.

Kiedy Harry Potter, Ronald Weasley i Hermiona Granger stworzyli tajną organizację, zwaną Gwardią Dumbledore'a, Nigel postanowił do niej przystąpić. Przyszedł na pierwsze spotkanie grupy w Gospodzie pod Świńskim Łbem. Wpisał się na listę członków. Niedługo po pierwszym spotkaniu, Neville Longbottom odnalazł Pokój Życzeń, w której od tej pory miały odbywać się lekcje Obrony przed Czarną Magią prowadzone przez Harry'ego. Nigel systematycznie uczęszczał na spotkania GD. Podczas wielu z nich był używany jako „manekin”. Nigel stał koło Harry'ego, kiedy Umbridge i członkowie Brygady Inkwizycyjnej wtargnęli do Pokoju Życzeń, aby rozwiązać tajne stowarzyszenie.

Pod koniec roku szkolnego, Wolpert był świadkiem ucieczki Freda i George'a Weasleyów.

1996−1997 Edytuj

Nigellunapomfrey.png

Nigel wznoszący różdżkę po śmierci Dumbledore'a

W 1996 roku, przed rozpoczęciem semestru, pojawił się na ulicy Pokątnej. Wstąpił do sklepu Freda i George'a Magiczne Dowcipy Weasleyów, gdzie wypróbowywał jeden z wynalazków bliźniaków. 

1 września 1996 rozpoczął trzeci rok edukacji w Hogwarcie. Pojawił się na Uczcie Powitalnej i słuchał przemowy Albusa Dumbledore'a. Wkrótce nowym kapitanem Gryfonów w quidditchu został Harry Potter. Nigel pojawił się na treningu quidditcha, podczas którego Potter miał wybrać nowych pałkarzy, nie dostał się jednak do drużyny. W późniejszym czasie dopingował Rona Weasleya, kiedy ten rozgrywał swój pierwszy mecz. Był także świadkiem pocałunku Rona z Lavender Brown w pokoju wspólnym Gryffindoru. W tym roku, Nigel po raz pierwszy odwiedził wioskę Hogsmeade (o ile otrzymał zgodę rodziców).

Nigel był obecny w Hogwarcie, kiedy Severus Snape zabił Albusa Dumbledore'a. Po zobaczeniu Mrocznego Znaku na niebie, chłopiec razem z innymi uczniami i personelem szkoły, zebrał się wokół ciała Dumbledore'a, który spadł z Wieży Astronomicznej. Potem uniósł zapaloną różdżkę, aby oddać cześć zmarłemu oraz usunąć z nieba Mroczny Znak. Najprawdopodobniej brał udział w ceremonii z okazji pogrzebu Albusa Dumbledore'a.

1997−1998 Edytuj

55959-28074.jpg
1997 roku, Lord Voldemort zawładnął światem czarodziejów i przejął Hogwart. Dyrektorem placówki został Severus Snape, a jego zastępcami śmierciożercy Alecto i Amycus Carrow. Nigel przyłączył się do nowo reaktywowanej Gwardii Dumbledore'a. Kiedy Harry Potter przybył do Hogwartu, aby odnaleźć horkruksy Voldemorta, Wolpert był widziany w tłumie witającym chłopca.

Mimo iż nie miał ukończonych siedemnastu lat, brał udział w Drugiej Bitwie o Hogwart, którą prawdopodobnie przeżył.

Wygląd Edytuj

Nigel był chłopcem niskiego wzrostu. Miał krótkie, złotawo−rude włosy i piegi na twarzy.

Magiczne zdolności i umiejętności Edytuj

  • Quidditch − Nigel próbował się dostać do domowej reprezentacji quidditcha, jednak jego umiejętności nie zapewniły mu miejsca w drużynie. 
  • Pojedynki − poprzez treningi z Gwardią Dumbledore'a, Wolpert nauczył się pojedynkować. Pomagał personelowi i uczniom walczyć ze Śmierciożercami podczas Drugiej Bitwy o Hogwart.

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Rozpoczął naukę w 1994 roku w wieku jedenastu lat.
  2. Gdyby był mugolakiem, w 1998 roku zostałby zabity lub wyrzucony z Hogwartu.
  3. Jego nazwisko pojawiło się na liście członków Gwardii Dumbledore'a w filmie Harry Potter i Zakon Feniksa.
  4. Harry Potter i Czara Ognia (film)
  5. O tej godzinie reprezentanci szkół mieli się pojawić koło jeziora, oczekując na drugie zadanie Turnieju, Harry Potter i Czara Ognia (książka)
  6. Harry Potter i Zakon Feniksa (film)

Członkowie Gwardii Dumbledore'a

Głowa gwardii Harry Potter
Członkowie Hanna Abbott · Katie Bell · Susan Bones · Terry Boot · Lavender Brown · Luca Caruso · Cho Chang · Michael Corner · Colin Creevey · Dennis Creevey · Marietta Edgecombe · Justin Finch-Fletchley · Seamus Finnigan · Anthony Goldstein · Hermiona Granger · Angelina Johnson · Lee Jordan · Neville Longbottom · Luna Lovegood · Ernest Macmillan · Padma Patil · Parvati Patil · Harry Potter · Zachariasz Smith · Alicja Spinnet · Dean Thomas · Alice Tolipan · Fred Weasley · George Weasley · Ginny Weasley · Ron Weasley · Nigel Wolpert

Więcej z Fandomu

Losowa wiki