FANDOM

CzarnyPanNieśmiertelny

Artykuł na Medal NieśmiertelnośćLord Voldemort osiągnął nieśmiertelność

Ron Weasley: „Nieśmiertelność?
Hermiona Granger: „Znaczy, że nie umrzesz.
— Znaczenie nieśmiertelności[źródło]

Nieśmiertelność (ang. Immortality) — pojęcie życia w formie fizycznej przez nieokreślony lub niepojęty czas. Nieśmiertelność jest jednym z rodzajów bardzo potężnej magii; prawie niemożliwym jest uczynienie siebie nieśmiertelnym. Jedyny znany sposób uzyskania nieśmiertelności to stworzenie i posiadanie potężnego artefaktu magicznego zdolnego do podtrzymania życia. Znane przedmioty podtrzymujące życie na czas nieokreślony to Kamień Filozoficzny i Horkruksy.

Jeśli czarodziej posiądzie trzy Insygnia Śmierci, to mówi się, że taka osoba staje się Panem Śmierci, jednak nie w znaczeniu dosłownym. W takim przypadku śmierć jest nadal nieunikniona.

Metody Edytuj

Eliksir życia Edytuj

Philstone

Kamień Filozoficzny

Kamień Filozoficzny został stworzony przez Nicolasa Flamela, był wytworem alchemicznym posiadającym wielką moc magiczną. Z kamienia można było wytworzyć Eliksir Życia, który był jednym ze znanych sposobów nieśmiertelności. W 1991 i 1992 roku, osłabiony Lord Voldemort w ciele ówczesnego profesora Obrony przed Czarną Magią, Kwiryniusza Quirella próbował zdobyć kamień, aby powrócić do pełni sił. Po przeszkodzeniu w zdobyciu kamienia Voldemortowi, Albus Dumbledore i twórca kamienia, Nicolas Flamel zniszczyli kamień, aby zapobiec podobnym sytuacjom w przyszłości. Po zniszczeniu kamienia wszystkie osoby, które były nieśmiertelne dzięki zażywaniu Eliksiru Życia (jak Nicolas Flamel i jego żona, Perenella Flamel) zmarły po wykorzystaniu zapasów napoju[1].

Horkruksy Edytuj

Harry Potter: „Jeśli ktoś znajdzie je wszystkie, jeśli zniszczy każdego horkruksa...
Albus Dumbledore: „Zniszczy też Voldemorta.
— Rozmowa Harry'ego i Dumbledore'a po odkryciu sekretu Voldemorta[źródło]

Horkruks to czarnoksięski przedmiot, w którym ktoś ukrył cząstkę swojej duszy. Duszę można rozszczepić poprzez dokonanie morderstwa, które rozdziera duszę czarodzieja. Jeżeli horkruksy (w tym ciało czarodzieja) nie są zniszczone, to czarodziej uważany jest za nieśmiertelnego. Rozdarcie własnej duszy jest uważane za sprzeczne z naturą, a także za najstraszliwszą gałąź czarnej magii[2]. Herpon Podły był pierwszym czarodziejem, który stworzył horkruksa.

T H

Horkruksy Lorda Voldemorta

Tom Marvolo Riddle, który obawiał się śmierci postanowił rozszczepić swoją duszę na siedem części. Voldemort ukrył wszystkie sześć horkruksów i trzymał je w tajemnicy przed wszystkimi, aby uchronić swoje życie. Czarny Pan miał zamiar rozczepić swoją duszę na siedem części, w tym sześć horkruksów, jednak nieświadomie jego dusza została rozdarta na osiem części po wydarzeniu w Dolinie Godryka. Pięć horkruksów Tego, Którego Imienia Nie Wolno Wymawiać stanowiły przedmioty, które odegrały ważną rolę w życiu Voldemorta min. artefakty należące do założycieli Hogwartu. Pozostałe 2 horkruksy Toma to żywe istoty takie jak: Harry Potter (nieświadomie stworzony horkruks) oraz malediktus, Nagini.

Plan Voldemorta został odkryty po raz pierwszy przez Regulusa Blacka, a następnie przez Albusa Dumbledore'a, Harry'ego Pottera, Hermionę Granger i Rona Weasleya, którzy znaleźli oraz zniszczyli wszystkie horkruksy Czarnego Pana doprowadzając w ten sposób do jego śmiertelności i ostatecznej klęski[3].

Krew jednorożców Edytuj

Krew jednorożca zapewnia życie każdemu, kto ją wypije, nawet jeśli będzie o cal od śmierci, ale za straszliwą cenę. Jeśli zabije coś niewinnego i bezbronnego, zostanie na zawsze przeklęty i będzie wiódł nędzne życie, a właściwie pół-życie.
Firenzo o krwi jednorożców[źródło]
Krewjednorożców

Krew jednorożca w Zakazanym Lesie

Wypicie krwi jednorożca ma dar uratowania pijącego od śmierci, nawet gdy jest jej bardzo blisko. Sprawia to, że krew jednorożców można porównać do eliksiru życia, który także wydłuża życie pijącego. Jeśli jednak ktoś zabije niewinne stworzenie i wypije jego krew w celu osiągnięcia własnych korzyści, zostaje przeklęty na wieczność.

Gdy Kwiryniusz Quirrell był opętany przez Voldemorta pił krew jednorożca, aby zwiększyć siłę Tego, Którego Imienia Nie Wolno Wymawiać do czasu, aż Quirrell nie zdobyłby Kamienia Filozoficznego dzięki któremu mógłby wytworzyć Eliksir Życia.

Feniksy Edytuj

Gdy feniksy umierają ze starości lub ze względu rzucenia na nie zaklęcia uśmiercającego zawsze odradzają się one na nowo ze swojego popiołu. Feniksy są jak dotąd jedynymi żywymi istotami, które posiadają naturalną nieśmiertelność, ponieważ prawdopodobnie feniksa nie da się unicestwić całkowicie.

Fawkes rebirth

Fawkes podczas Dnia Spalenia

Feniksy w podeszłym wieku spalają się we własnych płomieniach, aby odrodzić się na nowo. Takie wydarzenie nazywa się dniem spalenia. Fawkes, feniks Albusa Dumbledore'a wielokrotne przeżywał dzień spalenia, a także odradzał się na nowo, gdy wchłonął zaklęcie uśmiercające rzucone przez Voldemorta podczas bitwy w Departamencie Tajemnic.

Znani nieśmiertelni czarodzieje Edytuj

Osoba Metoda Status Uwagi
Herpon Podły Horkruks Nieznany Pierwszy znany czarnoksiężnik, który stworzył horkruksa. Losy Herpona i jego horkruksa nie są znane.
Nicolas Flamel Eliksir Życia Zmarły Zażywał eliksir życia przez 666 lat. Wraz ze zniszczeniem Kamienia Filozoficznego i wyczerpaniem zapasów eliksiru, Nicolas zmarł.
Perenella Flamel Eliksir Życia Zmarła Zażywała eliksir życia przez 658 lat. Wraz ze zniszczeniem Kamienia Filozoficznego i wyczerpaniem zapasów eliksiru, Perenella i jej mąż zmarli.
Lord Voldemort Horkruksy Zmarły Jedyny czarodziej, który stworzył 8 horkruksów. Był nieśmiertelny przez 55 lat. Zmarł w wyniku odbicia się jego zaklęcia uśmiercającego.

Ciekawostki Edytuj

Peverell brothers with the Deathly Hallows

Bracia Peverell z trzema Insygniami Śmierci

  • Niektórzy czarodzieje uważają, że jeżeli czarodziej posiądzie trzy Insygnia Śmierci i zostanie Panem Śmierci to osiągnie w ten sposób pewną formę nieśmiertelności, podczas gdy większość czarodziejów uznaje trzy Insygnia Śmierci za bajkę dla dzieci. W rzeczywistości stanie się nieśmiertelnym poprzez posiadanie trzech insygniów jest kłamstwem, ponieważ stanie się prawdziwym Panem Śmierci to uświadomienie sobie i akceptacja faktu, że śmierć jest nieunikniona oraz że istnieją rzeczy ważniejsze od śmierci.

Występowanie Edytuj

Przypisy