FANDOM

Nieśmiałek (ang. Bowtruckle) — niewielkie stworzenie pilnujące drzew, sprawiające wrażenie, jakby się składało tylko z kory, gałązek i pary brązowych oczek. Jest to kamuflaż w naturalnym środowisku nieśmiałków - koronach drzew. Stworzonko mierzy zaledwie osiem cali.

Nieśmiałki są najczęściej spotykane w zachodniej Anglii, południowych Niemczech i niektórych lasach Skandynawii. Stworzonka mieszkają w koronach drzewa i pełnią rolę ich swoistego opiekuna. Najczęściej są to drzewa, z których wytwarza się różdżki np. drzewo Wiggen.

Są pokojowo nastawione i nieśmiałe, czemu zawdzięcza nazwę. Trudno jednak je zauważyć, ponieważ są niewielkie, do ośmiu cali. Jednak gdy ktoś zaatakuje drzewo, stają się bardzo agresywne. Mają długie, spiczaste palce, które zwykle używają do wydłubywania z kory korników, którymi się żywią. Nie gardzą także jajeczkami elfów. Ogólnie żywią się insektami. W przypadku konieczności obrony, nieśmiałki używają palców i zębów do wydłubywania oczu. Jeżeli czarodziej chce pobrać liście z danego drzewa, zamieszkanego przez nieśmiałka, właśnie jajeczka elfów i korniki będą produktami, które nieśmiałka udobruchają.

W serii Edytuj

W 1995 roku na lekcji opieki nad magicznymi stworzeniami o nieśmiałkach opowiadała profesor Wilhelmina Grubbly–Plank uczniom piątego roku w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie.

Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć Edytuj

Newton Skamander szczególnie upodobał sobie nieśmiałki i w swojej walizce miał całe stadko tych stworzonek. Jedno z nich, Pickett mieszkało nawet przez cały czas w górnej kieszeni Newta. Miał również między innymi nieśmiałka o imieniu Tom.

Newton opisał później te stworzenia w swoim dziele Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć.

Etymologia Edytuj

  • bow z angielskiego „łuk
  • truckle z angielskiego „poniżyć się
  • bough z angielskiego „gałązka

Oryginalna nazwa została przetłumaczona na nieśmiałek ze względu na usposobienie zwierzęcia.

W grach Edytuj

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Magiczne stworzenia według klasyfikacji Ministerstwa Magii

X ChorbotekGumochłon

Więcej z Fandomu

Losowa wiki