Fandom

Harry Potter Wiki

Nicolas Flamel

7061stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze6 Udostępnij
Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy twórcy Kamienia Filozoficznego. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.

Nicolas Flamel (ur. 1326 − zm. ok. 1992 r.) — czarodziej nieznanego statusu krwi. Podczas swojego długiego życia jako jedyny w historii stworzył Kamień Filozoficzny. Kamień ten, to legendarna substancja o olbrzymiej mocy − umożliwiał on zmienianie metalu w złoto i wytwarzanie eliksiru życia. Nicolas Flamel jest postacią historyczną, był znanym alchemikiem. Jest również znany z tego, że razem z Albusem Dumbledore'em tworzył dzieła alchemiczne. Napisał wiele wspaniałych dzieł, między innymi te wspólnie z Albusem Dumbledore'em − dyrektorem Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Małżonka Nicolasa − Perenelle, żyła 658 lat. 

Zdobycie kamienia stworzonego przez Flamela było celem Lorda Voldemorta, gdy opętał Profesora Quirrella, więc Dumbledore przeniósł kamień z Banku Gringotta do Hogwartu. Harry, Ron i Hermiona przez długą część roku szukali informacji o Flamelu, ponieważ Hagrid rozpowiedział, że z nim ma związek rzecz ukryta na zakazanym trzecim piętrze. Informacje znaleźli na karcie z czekoladowych żab Dumbledore'a. Quirrell rozpracował jak pokonać część zaklęć strzegących kamienia przyjaciele domyślili się, że ktoś chce go ukraść, choć myśleli, że jest to Severus Snape, ich nauczyciel eliksirów. Kamień Filozoficzny został zniszczony pod koniec roku szkolnego. Dumbledore powiedział wtedy, iż Flamel ma wystarczająco dużo eliksiru życia, aby zakończyć wszystkie swoje sprawy, ale zaznaczył też, że potem umrze.

Autorka na swojej stronie internetowej stwierdziła, iż Nicolas już nie żyje.

Ciekawostki Edytuj

  • Jego pierwowzorem był prawdziwy francuski alchemik, Nicolas Flamel, i rzeczywiście mówi się, że jest on twórcą Kamienia Filozoficznego, lecz nie odnaleziono go do dzisiaj.

Występowanie Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki