Wikia

Harry Potter Wiki

Newton Scamander

6772strony na
tej wiki
Komentarze3
Newton Newt Artemis Fido Skamander urodził się w 1897 r. Jego zainteresowania legendarnymi zwierzętami rozwijały się pod wpływem matki, która oddawała się z zapałem hodowli wyszukanych hipogryfów. Po ukończeniu Hogwartu pan Skamander znalazł pracę w Urzędzie Kontroli nad Magicznymi Stworzeniami przy brytyjskim Ministerstwie Magii. Po dwu latach pracy w Biurze Przemieszczania Skrzatów Domowych — latach, które określa jako “niezwykle nużące" — został przeniesiony do Wydziału Zwierząt, gdzie jego zdumiewająca znajomość dziwacznych stworów zapewniła mu szybki awans. Newton Skamander jest głównym twórcą Rejestru Wilkołaków z 1947 r., ale najbardziej dumny jest z Zakazu Eksperymentalnej Hodowli z 1965 r., który skutecznie zapobiega hodowaniu na terenie Wielkiej Brytanii nowych, nie dających się oswoić potworów. Współpraca pana Skamandera z Biurem Wyszukiwania i Oswajania Smoków zaowocowała wieloma wyprawami poszukiwawczymi. Zgromadzone podczas nich obserwacje zebrał w słynnym bestsellerze Fantastyczne zwierzęta, obecnie wydawanym po raz pięćdziesiąty drugi. W 1979 r. Newt Skamander został odznaczony Orderem Merlina Trzeciej Klasy w uznaniu zasług dla rozwoju magizoologii. Obecnie jest na emeryturze, mieszka w Dorset z żoną Porpentyną i trzema kugucharami: Hopkiem, Walkiem i Packiem.
—Informacje z książki Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć

Newton "Newt" Artemis Fido Scamander, kawaler Orderu Merlina drugiej klasy (ur. w 1897 r.) — sławny magizoolog; autor książki Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć (1918), za którą w 1979 roku otrzymał Order Merlina trzeciej klasy; główny twórca Rejestru Wilkołaków (1947) oraz Zakazu Eksperymentalnej Hodowli.

Wczesne lataEdytuj

Newton był czarodziejem czystej krwi lub półkrwi. Już w bardzo wczesnym wieku Newton interesował się magicznymi stworzeniami, głównie dlatego, że jego matka miała hodowlę hipogryfów. Sam Newton kiedyś zniszczył chorbotka w swoim pokoju.

Scamander uczęszczał do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jest pewne, że był on prymusem przedmiotu nazywanego opieką nad magicznymi stworzeniami. Wielki naukowiec należał do Hufflepuffu.

Został wyrzucony za stwarzanie zagrożenia dla ludzkiego życia przez kontakt z magicznym zwierzęciem, chociaż Albus Dumbledore, jego nauczyciel transmutacji, wstawił się za nim[2]

Dalsza biografiaEdytuj

Newton został pracownikiem Ministerstwa Magii w Departamencie Kontroli Nad Magicznymi Stworzeniami. Spędził dwa lata w Biurze Przemieszczania Skrzatów Domowych, później przeszedł do Wydziału Zwierząt.

W 1918 roku wydawnictwo Augusta Worme'a zleciło Scamanderowi napisać pierwszą wersję książki Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć. Zdobywając dodatkowe pieniądze (otrzymywał 2 sykle za tydzień w MM). Newton wyjechał na długą wyprawę. Przybył do 100 krajów na pięciu kontynentach zbierając informacje o bardzo wielu gatunkach najróżniejszych stworzeń. Interesowało go wszystko o danym zwierzęciu: wygląd, zachowanie, umiejętności. W 1926 Scamander udał się do Nowego Yorku, prawdopodobnie, aby kontynuować badania nad magicznymi stworzeniami.

Wydał jeszcze raz książkę w 1927 roku w ulepszonej wersji. Została światowym bestsellerem. Książka Newtona została podręcznikiem do opieki nad magicznymi stworzeniami w Hogwarcie. Był także autorem książki Antologia potworów dla dzieci.

W Ministerstwie Magii Newton również dużo osiągnął. Stworzył Rejestr Wilkołaków w 1947 roku oraz Zakaz Eksperymentalnej Hodowli w 1965 roku, który uważał za swój duży sukces. Pracował także z Biurem Wyszukiwania i Oswajania Smoków.

Pamiętną datą dla Newtona był rok 1979, kiedy to dostał Order Merlina III Klasy za jego wiedzę na temat magicznych stworzeń i za jego książkę. Scamander jest też umieszczony na kartach z Czekoladowych Żab.

Życie prywatneEdytuj

Scamander 1.jpg

Na karcie

Newton Scamander ożenił się z kobietą o imieniu Porpentina, która urodziła mu co najmniej jedno dziecko, ponieważ jedynym znanym potomkiem Newtona noszącym jego nazwisko był jego wnuk Rolf Scamander - mąż Luny Lovegood i ojciec bliźniaków Lorcana i Lysandra.

W 1990 roku Newton Scamander był już na emeryturze i posiadał trzy kuguchary: Hopka, Walka i Packa.

Za kulisami Edytuj

WystępowanieEdytuj

Galeria Edytuj

Przypisy

Czarodzieje z Kart z Czekoladowych Żab

Czarodzieje ze złotych kart Harry PotterAlbus DumbledoreRowena RavenclawHelga HufflepuffSalazar SlytherinGodryk GryffindorMontague KnightleyBertie BottCarlotta PinkstoneParacelsusHerpon Podły
Czarodzieje ze srebrnych kart Daisy DodderidgeDymphna FurmageAlberyk GrunnionXavier RastrickSacharissa TugwoodAlberta ToothillThaddeus ThurkellBlenheim StalkOswald BeamishMopsusKrólowa MaeveLeopoldina SmethwyckKirley DukeGondoline OliphantIgnatia WildsmithLaverne de MontmorencyGrzegorz PrzymilnyGideon CrumbHonoria NutcombeGaspard ShingletonFelix SummerbeeDunbar OglethorpeCyprian YoudleCrispin CronkGwenog JonesChauncey OldridgeJoscelind WadcockBowman WrightDonaghan TremlettArtemisia LufkinMirabella PlunkettGlenda ChittockKirkeWendelina DziwacznaMorgana le FayCliodnaFulbert BojaźliwyAndros NiezwyciężonyDerwent ShimplingElfrida Clagg
Czarodzieje z brązowych kart Hengist z WoodcroftYardley PlattMerton GravesHeathcote BarbaryWilfred ElphickCelestyna WarbeckDorcas WellbelovedRoland KeggRoderick PlumptonQuong PoBeatrix BloxamOrsino ThrustonNorvel TwonkMyron WagtailMungo BonhamJustus PilliwickleFlavius BelbyJocunda SykesHerman WintringhamHavelock SweetingGlover HipworthGifford OllertonGreta CatchloveEthelred Ever–ReadyMusidora BarkwithElladora KetteridgeEdgar StroulgerMiranda GoshawkDevlin WhitehornKasandra VablatskyBeaumont MarjoribanksBridget WenlockBalfour BlaneArchibald AldertonTilly TokeAlmerik SawbridgePerpetua FancourtAdalbert WafflingStoddard WithersNewton ScamanderUlrik NiegodziwyMerwyn ZłośliwyBurdock MuldoonGunhilda z GorsemoorHesper StarkeyGlanmore PeakesGulliver PokebyGrogan KikutKorneliusz AgryppaMerlin

Więcej od Wikii

Losowa wiki