Wikia

Harry Potter Wiki

Newton Scamander

5468stron na
tej wiki
Komentarze3
Newton Artemis Fido Scamander
Newton Scamander
Informacje biograficzne
Data urodzenia 1897[1]
Status krwi Czysta
Tytuł(y) Kawaler Orderu Merlina II Klasy, Dyrektor Hogwartu
Status małżeński Żonaty
Pseudonim(y) Newt
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor włosów Czarne, siwe
Rodzina
Rodzina Porpentyna Scamander (żona)

Pani Scamander (matka)
Rolf Scamander (wnuk)
Lorcan Scamander (prawnuk)
Lysander Scamander (prawnuk)

Zdolności magiczne
Patronus Smok
Pozostałe informacje
Zawód/Praca Ministerstwo Magii

HogwartDyrektor

Dom Hufflepufff
Przynależność Ministerstwo Magii

Hogwart
Hufflepuff

Aktor Eddie Redmayne
Newton Newt Artemis Fido Skamander urodził się w 1897 r. Jego zainteresowania legendarnymi zwierzętami rozwijały się pod wpływem matki, która oddawała się z zapałem hodowli wyszukanych hipogryfów. Po ukończeniu Hogwartu pan Skamander znalazł pracę w Urzędzie Kontroli nad Magicznymi Stworzeniami przy brytyjskim Ministerstwie Magii. Po dwu latach pracy w Biurze Przemieszczania Skrzatów Domowych — latach, które określa jako “niezwykle nużące" — został przeniesiony do Wydziału Zwierząt, gdzie jego zdumiewająca znajomość dziwacznych stworów zapewniła mu szybki awans. Newton Skamander jest głównym twórcą Rejestru Wilkołaków z 1947 r., ale najbardziej dumny jest z Zakazu Eksperymentalnej Hodowli z 1965 r., który skutecznie zapobiega hodowaniu na terenie Wielkiej Brytanii nowych, nie dających się oswoić potworów. Współpraca pana Skamandera z Biurem Wyszukiwania i Oswajania Smoków zaowocowała wieloma wyprawami poszukiwawczymi. Zgromadzone podczas nich obserwacje zebrał w słynnym bestsellerze Fantastyczne zwierzęta, obecnie wydawanym po raz pięćdziesiąty drugi. W 1979 r. Newt Skamander został odznaczony Orderem Merlina Trzeciej Klasy w uznaniu zasług dla rozwoju magizoologii. Obecnie jest na emeryturze, mieszka w Dorset z żoną Porpentyną i trzema kugucharami: Hopkiem, Walkiem i Packiem.
—Informacje z książki Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć

Newton "Newt" Artemis Fido Scamander, kawaler Orderu Merlina drugiej klasy (ur. 1797— sławny magizoolog; autor książki Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć (1918), za którą w 1979 roku otrzymał Order Merlina trzeciej klasy; główny twórca Rejestru Wilkołaków (1947) oraz Zakazu Eksperymentalnej Hodowli.

Poprzedni dyrektor szkoły był nieznany, a następcą był Armado Dippet.

Wczesne lataEdytuj

Scamander2

Scamander jako młody człowiek

Newton był czarodziejem czystej krwi lub półkrwi. Już w bardzo wczesnym wieku Newton interesował się magicznymi stworzeniami, głównie dlatego, że jego matka miała hodowlę hipogryfów. Sam Newton kiedyś zniszczył chorbotka w swoim pokoju.

Newton uczęszczał do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jest pewne, że Scamander był prymusem przedmiotu nazywanego opieką nad magicznymi stworzeniami. Wielki naukowiec należał do Hufflepuffu.

Dalsza biografiaEdytuj

Newt

Newton pisze książkę

Newton został pracownikiem Ministerstwa Magii w Departamencie Kontroli Nad Magicznymi Stworzeniami. Spędził dwa lata w Biurze Przemieszczania Skrzatów Domowych, później przeszedł do Wydziału Zwierząt.

W 1918 roku wydawnictwo Augusta Worme'a zleciło Scamanderowi napisać pierwszą wersję książki Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć. Zdobywając dodatkowe pieniądze (otrzymywał 2 sykle za tydzień w MM) wyjechał na długą wyprawę. Przybył do 100 krajów na pięciu kontynentach. Zbierał informacje o bardzo wielu gatunkach najróżniejszych stworzeń. Interesowało go wszystko o danym zwierzęciu: wygląd, zachowanie, umiejętności. Wydał jeszcze raz książkę w 1927 roku w ulepszonej wersji. Została światowym bestsellerem. Książka Newtona została podręcznikiem do opieki nad magicznymi stworzeniami w Hogwarcie. Był także autorem książki Antologia potworów dla dzieci.

W Ministerstwie Magii Newton również dużo osiągnął. Stworzył Rejestr Wilkołaków w 1947 roku oraz Zakaz Eksperymentalnej Hodowli w 1965 roku, który uważał za swój duży sukces. Pracował także z Biurem Wyszukiwania i Oswajania Smoków.

Pamiętną datą dla Newtona był rok 1979, kiedy to dostał Order Merlina III Klasy za jego wiedzę na temat magicznych stworzeń i za jego książkę. Scamander jest też umieszczony na kartach z Czekoladowych Żab.

Życie prywatneEdytuj

Scamander 1

Na karcie

Newton Scamander ożenił się z kobietą o imieniu Porpentina, która urodziła mu co najmniej jedno dziecko, ponieważ jedynym znanym potomkiem Newtona noszącym jego nazwisko był jego wnuk Rolf Scamander - mąż Luny Lovegood i ojciec bliźniaków Lorcana i Lysandra.

W 1990 roku Newton Scamander był już na emeryturze i posiadał trzy kuguchary: Hopka, Walka i Packa.

Newt Scamander

Za kurtynąEdytuj

  • W 2001 roku J.K Rowling wydała prawdziwą książkę Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć.
  • Newt to po angielsku traszka.

WystępowanieEdytuj

Przypisy

Więcej od Wikii

Losowa wiki