Wikia

Harry Potter Wiki

Newton Scamander

Komentarz1
4150stron na
tej wiki
Newton Artemis Fido Scamander
Newton Scamander
Informacje biograficzne
Data urodzenia 1800
Data śmierci 1991 lub 1992
Status krwi czysta
Tytuł(y) Kawaler Orderu Merlina II Klasy, Dyrektor Hogwartu
Status małżeński Żonaty
Pseudonim(y) Newt
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Rodzina
Rodzina Porpentyna Scamander (żona)

Pani Scamander (matka)
Rolf Scamander (wnuk)
Lorcan Scamander (prawnuk)
Lysander Scamander (prawnuk)

Zdolności magiczne
Różdżka Czarna różczka
Bogin nieznany
Patronus Smok
Animag nie
Pozostałe informacje
Zawód/Praca Ministerstwo Magii

HogwartDyrektor

Dom Sliterin
Przynależność Ministerstwo Magii

Hogwart
Hufflepuff

Newton "Newt" Artemis Fido Scamander, Order Merlina, Druga Klasa (ur. 1897, zm. 1991 lub 1992 r.) — sławny magizoolog; autor książki Fantastyczne stworzenia i jak je znaleźć (1918), za którą w 1979 roku otrzymał Order Merlina drugiej klasy; główny twórca Rejestru Wilkołaków (1947) oraz Zakazu Eksperymentalnej Hodowli.

Poprzednik nieznany-Następca Armando Dippet

Wczesne lataEdytuj

Scamander2

Scamander jako młody człowiek

Newton był czarodziejem czystej krwi lub półkrwi. Już w bardzo wczesnym wieku Newton interesował się magicznymi stworzeniami, głównie dlatego, że jego matka miała hodowlę hipogryfów. Sam Newton kiedyś zniszczył chorbotka w swoim pokoju.

Newton uczęszczał do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie w latach 1811-1818. Jest pewne, że Scamander był prymusem przedmiotu nazywanego opieką nad magicznymi stworzeniami. Wielki naukowiec należał do Hufflepuffu.

Dalsza biografiaEdytuj

Newt

Newton pisze książkę

Newton został pracownikiem Ministerstwa Magii w Departamencie Kontroli Nad Magicznymi Stworzeniami.

W 1918 roku wydawnictwo Augusta Worme'a zleciło Scamanderowi napisać pierwszą wersję książki Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć. Zdobywając dodatkowe pieniądze (otrzymywał 2 sykle za tydzień w MM) wyjechał na długą wyprawę. Przybył do 100 krajów na pięciu kontynentach. Zbierał informacje o bardzo wielu gatunkach najróżniejszych stworzeń. Interesowało go wszystko o danym zwierzęciu: wygląd, zachowanie, umiejętności. Wydał jeszcze raz książkę w 1927 roku w ulepszonej wersji. Została światowym bestsellerem. Książka Newtona została podręcznikiem do opieki nad magicznymi stworzeniami w Hogwarcie.

W Ministerstwie Magii Newton również dużo osiągnął. Stworzył:

Newton Scamander został dyrektorem Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jego portret na pewno wisiał w gabinecie przywódcy szkoły. Pamiętną datą dla Newtona był rok 1979, kiedy to dostał Order Merlina II Klasy za jego wiedzę na temat magicznych stworzeń i za jego książkę. Scamander jest też umieszczony na kartach z Czekoladowych Żab.

Życie prywatneEdytuj

Scamander 1

Na karcie

Newton Scamander ożenił się z kobietą o imieniu Porpentina, która urodziła mu co najmniej jedno dziecko, ponieważ jedynym znanym potomkiem Newtona noszącym jego nazwisko był jego wnuk Rolf Scamander - mąż Luny Lovegood i ojciec bliźniaków Lorcana i Lysandra.

W 1990 roku Newton Scamander był już na emeryturze i posiadał trzy kuguchary: Hopka, Walka i Packa.

ŚmierćEdytuj

Newt Scamander

Newton zmarł między 31 lipca 1991 roku, a 18 grudnia 1992. Ponieważ imię Newtona widniało na Mapie Huncwotów, Scamander wrócił jako duch.

Za kurtynąEdytuj

  • W 2001 roku J.K Rowling wydała prawdziwą książkę Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć.
  • Newt to po angielsku traszka.

Więcej od Wikii

Losowa wiki