Wikia

Harry Potter Wiki

Newton Scamander

6469stron na
tej wiki
Komentarze3
Newton Newt Artemis Fido Skamander urodził się w 1897 r. Jego zainteresowania legendarnymi zwierzętami rozwijały się pod wpływem matki, która oddawała się z zapałem hodowli wyszukanych hipogryfów. Po ukończeniu Hogwartu pan Skamander znalazł pracę w Urzędzie Kontroli nad Magicznymi Stworzeniami przy brytyjskim Ministerstwie Magii. Po dwu latach pracy w Biurze Przemieszczania Skrzatów Domowych — latach, które określa jako “niezwykle nużące" — został przeniesiony do Wydziału Zwierząt, gdzie jego zdumiewająca znajomość dziwacznych stworów zapewniła mu szybki awans. Newton Skamander jest głównym twórcą Rejestru Wilkołaków z 1947 r., ale najbardziej dumny jest z Zakazu Eksperymentalnej Hodowli z 1965 r., który skutecznie zapobiega hodowaniu na terenie Wielkiej Brytanii nowych, nie dających się oswoić potworów. Współpraca pana Skamandera z Biurem Wyszukiwania i Oswajania Smoków zaowocowała wieloma wyprawami poszukiwawczymi. Zgromadzone podczas nich obserwacje zebrał w słynnym bestsellerze Fantastyczne zwierzęta, obecnie wydawanym po raz pięćdziesiąty drugi. W 1979 r. Newt Skamander został odznaczony Orderem Merlina Trzeciej Klasy w uznaniu zasług dla rozwoju magizoologii. Obecnie jest na emeryturze, mieszka w Dorset z żoną Porpentyną i trzema kugucharami: Hopkiem, Walkiem i Packiem.
—Informacje z książki Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć

Newton "Newt" Artemis Fido Scamander, kawaler Orderu Merlina drugiej klasy (ur. 1897) — sławny magizoolog; autor książki Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć (1918), za którą w 1979 roku otrzymał Order Merlina trzeciej klasy; główny twórca Rejestru Wilkołaków (1947) oraz Zakazu Eksperymentalnej Hodowli.

Wczesne lataEdytuj

Newton był czarodziejem czystej krwi lub półkrwi. Już w bardzo wczesnym wieku Newton interesował się magicznymi stworzeniami, głównie dlatego, że jego matka miała hodowlę hipogryfów. Sam Newton kiedyś zniszczył chorbotka w swoim pokoju.

Scamander uczęszczał do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jest pewne, że był on prymusem przedmiotu nazywanego opieką nad magicznymi stworzeniami. Wielki naukowiec należał do Hufflepuffu.

Został wyrzucony za stwarzanie zagrożenia dla ludzkiego życia przez kontakt z magicznym zwierzęciem, chociaż Albus Dumbledore, jego nauczyciel transmutacji, wstawił się za nim[2]

Dalsza biografiaEdytuj

Newton został pracownikiem Ministerstwa Magii w Departamencie Kontroli Nad Magicznymi Stworzeniami. Spędził dwa lata w Biurze Przemieszczania Skrzatów Domowych, później przeszedł do Wydziału Zwierząt.

W 1918 roku wydawnictwo Augusta Worme'a zleciło Scamanderowi napisać pierwszą wersję książki Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć. Zdobywając dodatkowe pieniądze (otrzymywał 2 sykle za tydzień w MM). Newton wyjechał na długą wyprawę. Przybył do 100 krajów na pięciu kontynentach zbierając informacje o bardzo wielu gatunkach najróżniejszych stworzeń. Interesowało go wszystko o danym zwierzęciu: wygląd, zachowanie, umiejętności. W 1926 Scamander udał się do Nowego Yorku, prawdopodobnie, aby kontynuować badania nad magicznymi stworzeniami.

Wydał jeszcze raz książkę w 1927 roku w ulepszonej wersji. Została światowym bestsellerem. Książka Newtona została podręcznikiem do opieki nad magicznymi stworzeniami w Hogwarcie. Był także autorem książki Antologia potworów dla dzieci.

W Ministerstwie Magii Newton również dużo osiągnął. Stworzył Rejestr Wilkołaków w 1947 roku oraz Zakaz Eksperymentalnej Hodowli w 1965 roku, który uważał za swój duży sukces. Pracował także z Biurem Wyszukiwania i Oswajania Smoków.

Pamiętną datą dla Newtona był rok 1979, kiedy to dostał Order Merlina III Klasy za jego wiedzę na temat magicznych stworzeń i za jego książkę. Scamander jest też umieszczony na kartach z Czekoladowych Żab.

Życie prywatneEdytuj

Scamander 1.jpg

Na karcie

Newton Scamander ożenił się z kobietą o imieniu Porpentina, która urodziła mu co najmniej jedno dziecko, ponieważ jedynym znanym potomkiem Newtona noszącym jego nazwisko był jego wnuk Rolf Scamander - mąż Luny Lovegood i ojciec bliźniaków Lorcana i Lysandra.

W 1990 roku Newton Scamander był już na emeryturze i posiadał trzy kuguchary: Hopka, Walka i Packa.

Newt Scamander.jpg

Za kulisami Edytuj

WystępowanieEdytuj

Galeria Edytuj

Przypisy

Więcej od Wikii

Losowa wiki