Wikia

Harry Potter Wiki

Nagini

Komentarze7
4244strony na
tej wiki
Naginislither

Nagini

Nagini — olbrzymi wąż. Nieodłączna towarzyszka Lorda Voldemorta.

Wygląd i właściwości magiczneEdytuj

Nagini była zwyczajnym, lecz dużym i długim wężem, z dwoma rzędami długich kłów na szczękach. Jej łuskowata skóra miała prążki koloru brązowo-ciemnozielonego.

Nagini była też jednym z siedmiu horkruksów. Lord Voldemort stworzył go, tak jak pozostałe, aby trudniej było go unicestwić - biorąc pod uwagę fakt, że trudno takiego węża zabić. Kiedy Harry szukał i niszczył horkruksy, Czarny Pan postanowił pilniej strzec Nagini, umieszczając ją w czarodziejskiej, ochronnej kuli (uwzględnione w książce).

Ponieważ Lord Voldemort był wężousty, mógł rozmawiać ze swoim wężem, podobnie jak niegdyś z bazyliszkiem. To on rozkazywał Nagini zabijać swoich zdrajców, a przede wszystkim dzięki mowie wężów była posłuszna i wierna swojemu panu.

BiografiaEdytuj

Zniknięcie VoldemortaEdytuj

Kiedy Lord Voldemort zniknął po nieudanej próbie zabicia Harry'ego Pottera, Nagini, podobnie jak pozostałe horkruksy, przetrwała i żyła normalnie, chociaż nie wiadomo, gdzie się wówczas znajdowała. Kiedy Czarny Pan powoli dochodził do siebie i był gotów odrodzić się na nowo, Nagini była jego źródłem życia – Glizdogon, Peter Pettigrew, pobierał jej jad, aby posilać nim Voldemorta. Dowiadujemy się tego w momencie, kiedy sługa rozmawia ze swoim panem w domu Riddle'ow (czwarty tom sagi, pierwszy rozdział).

Departament TajemnicEdytuj

Artur i Nagini

Artur Weasley zaatakowany przez Nagini

Podczas wznowionej działalności Zakonu Feniksa, w roku 1995 (po odrodzeniu Voldemorta), doszło do ataku Nagini. Artur Weasley, stojący na straży Departamentu Tajemnic pewnej nocy, zostaje zaatakowany przez Nagini, w śnie Harry'ego. Wówczas Harry był tym wężem, poruszał się jego ciałem, widział jego oczami i kąsał jego kłami. Jednak wydarzyło się to naprawdę. Artur Weasley został poważnie ranny i przewieziony do szpitala Świętego Munga (piąty tom sagi).

ŚmierciożercyEdytuj

NaginiDH

W siódmym tomie sagi jesteśmy świadkami posiedzenia śmierciożerców zwołanego przez Lorda Voldemorta. Jak zwykle towarzyszy mu Nagini, którą czule gładzi po głowie. Przyszłą ofiarą węża miała być Charity Burbage, nauczycielka mugoloznawstwa w Hogwarcie. Została schwytana i zabita zaklęciem Avada Kedavra przez Czarnego Pana, następnie pożarta przez Nagini.

Dolina GodrykaEdytuj

Serp

Nagini w domu Bathildy

Kiedy Harry wraz z Hermioną udali się do Doliny Godryka, spotkali Bathildę Bagshot, historyka magii. Zaprowadziła ona ich do swojego domu, co okazało się pułapką. Kiedy staruszka zaciągnęła Harry'ego na piętro, aby mu coś pokazać, z jej szyi wyszła Nagini, atakując Harry'ego. W tym momencie chłopakowi ukazała się cała scena, w której giną jego rodzice. Nagini informuje swojego pana, że złapała Harry'ego Pottera. Zanim jednak ten przybył Harry i Hermiona zdążyli się teleportować.

Druga wojna o HogwartEdytuj

Nagini wciąż towarzyszyła Voldemortowi podczas drugiej bitwy o Hogwart. Czarny Pan postanowił ją chronić i trzymać u swojego boku, aby nikt jej nie zniszczył jako jednego z horkruksów.

Śmierć Severusa Snape'aEdytuj

Nagini3

Próba użycia zaklęcia uśmiercającego na Nagini (jako horkruks)

Kiedy Voldemort dowiaduje się, że Severus Snape jest prawowitym właścicielem Czarnej Różdżki (choć naprawdę był nim Draco, potem Harry), a zdobyć ją może poprzez zabicie jej poprzedniego właściciela, wzywa do siebie Severusa. Po krótkiej wymianie zdań nakazuje wężowi zabić Snape'a.

ŚmierćEdytuj

542 large

Śmierć Nagini

Nagini była ostatnim horkruksem, jaki przyszło zniszczyć. Zabił ją Neville w 1998 podczas bitwy o Hogwart za pomocą miecza Godryka Gryffindora. W chwilę później zaklęcie śmiertelne trafiło Lorda Voldemorta, który zniknął na zawsze.

EtymologiaEdytuj

Nagini była samicą Naga (w buddyzmie i hinduizmie rasa półboskich węży). Nagini porozumiewała się z Voldemortem językiem węży. Nagi mają wspólną cechę z bazyliszkiem - ich wrogiem są ptaki, a w przypadku Nagów jest to Garuda – mityczny, potężny ptak. W IV tomie Voldemort każe Peterowi wydoić ją.

WystępowanieEdytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Nagini

Więcej od Wikii

Losowa wiki