Wikia

Harry Potter Wiki

Nagini

5126stron na
tej wiki
Komentarze14
Naginislither

Nagini

Nagini — olbrzymi wąż. Nieodłączna towarzyszka i jeden z horkruksów Lorda Voldemorta. Została zniszczona jako ostatni z horkruksów, zabił ją Neville Longbottom podczas bitwy o Hogwart w 1998 r. za pomocą miecza Godryka Gryffindora.

Wygląd i właściwości magiczneEdytuj

Nagini była zwyczajnym, lecz dużym i długim wężem, z dwoma rzędami wielkich kłów na szczękach. Jej łuskowata skóra miała prążki koloru brązowo-ciemnozielonego.

Była również jednym z siedmiu horkruksów. Lord Voldemort stworzył go, tak jak pozostałe, aby trudniej było go unicestwić - biorąc pod uwagę fakt, że trudno zabić takiego węża. Kiedy Harry szukał i niszczył horkruksy, Czarny Pan  postanowił pilniej strzec węża, umieszczając go w czarodziejskiej, ochronnej kuli (uwzględnione w książce).

Ponieważ Voldemort był wężousty, mógł rozmawiać ze swoim wężem, podobnie jak niegdyś z bazyliszkiem. To on rozkazywał Nagini zabijać swoich zdrajców. Dzięki temu iż używał mowy wężów, była mu wierna i posłuszna.

BiografiaEdytuj

Zniknięcie VoldemortaEdytuj

Kiedy Lord Voldemort zniknął po nieudanej próbie zabicia Harry'ego Pottera, Nagini, podobnie jak pozostałe horkruksy, przetrwała i żyła normalnie, chociaż nie wiadomo, gdzie się wówczas znajdowała. Kiedy Czarny Pan powoli dochodził do siebie i był gotów odrodzić się na nowo, Nagini była jego źródłem życia – Glizdogon, Peter Pettigrew, pobierał jej jad, aby posilać nim Voldemorta. Dowiadujemy się tego w momencie, kiedy sługa rozmawia ze swoim panem w domu Riddle'ow (czwarty tom sagi, pierwszy rozdział).

Departament TajemnicEdytuj

Artur i Nagini

Artur Weasley zaatakowany przez Nagini

Podczas wznowionej działalności Zakonu Feniksa, w roku 1995 (po odrodzeniu Voldemorta), doszło do ataku na jednego z członków. Artur Weasley, stojący na straży Departamentu Tajemnic pewnej nocy, został zaatakowany przez Nagini. Harry widział ten atak we śnie, wówczas to on był wężem, poruszał się jego ciałem, widział jego oczami i kąsał jego kłami. Gdyby nie jego sen, nikt by nie wiedział o ataku Nagini i Artur zmarłby.

ŚmierciożercyEdytuj

NaginiDH

W siódmym tomie sagi jesteśmy świadkami posiedzenia śmierciożerców, zwołanego przez Lorda Voldemorta. Jak zwykle towarzyszy mu Nagini, którą czule gładzi po głowie. Przyszłą ofiarą węża miała być Charity Burbage, nauczycielka mugoloznawstwa w Hogwarcie. Udało się ją złapać, oraz zabić zaklęciem uśmiercającym, ciało Charity, zostało zjedzone przez węża.

Dolina GodrykaEdytuj

Serp

Nagini w domu Bathildy

Kiedy Harry wraz z Hermioną udali się do Doliny Godryka, spotkali Bathildę Bagshot, historyka magii. Zaprowadziła ona ich do swojego domu, okazało się to jednak pułapką. Kiedy staruszka zaciągnęła Harry'ego na piętro, aby mu coś pokazać, z jej szyi wyszła Nagini i zaatakowała go. W tym momencie chłopakowi ukazała się cała scena, w której giną jego rodzice. Wąż powiedział Czarnemu Panu, iż złapał Potter'a, lecz teleportował się wraz z przyjaciółką, zanim on przybył.

Druga wojna o HogwartEdytuj

Nagini wciąż towarzyszyła Voldemortowi podczas drugiej bitwy o Hogwart. Czarny Pan postanowił ją chronić i trzymać blisko siebie, by nikt nie zdołał zniszczyć horkruksa, którym była.

Śmierć Severusa Snape'aEdytuj

Nagini3

Próba użycia zaklęcia uśmiercającego na Nagini (jako horkruks)

Kiedy Voldemort dowiaduje się iż Severus Snape zdobył Czarną Różdżkę postanawia zabić go by to on stał się jej prawowitym właścicielem. Rozkazuje Nagini go zabić. Czarny Pan jednak nie stał się właścicielem różdżki, gdyż to Draco Malfoy rozbroił Albusa Dumbledore'a, mimo iż to Snape ostatecznie go zabił. Różdżka należała, więc do Draco, do czasu gdy rozbroił go Harry Potter.

ŚmierćEdytuj

542 large

Śmierć Nagini

Nagini była ostatnim horkruksem, jaki przyszło zniszczyć. Zabił ją Neville w 1998 roku podczas bitwy o Hogwart za pomocą miecza Godryka Gryffindora. W chwilę później zaklęcie śmiertelne trafiło Lorda Voldemorta, który zniknął na zawsze.

EtymologiaEdytuj

Nagini była samicą Naga (w buddyzmie i hinduizmie rasa półboskich węży). Porozumiewała się ona z Voldemortem językiem węży. Nagi mają wspólną cechę z bazyliszkiem - ich wrogiem są ptaki, a w przypadku Nagów jest to Garuda – mityczny, potężny ptak. W IV tomie Voldemort każe Peterowi wydoić ją.

WystępowanieEdytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Nagini

Więcej od Wikii

Losowa wiki