FANDOM

Crystal 128 clock
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: SarumamLestrange

Nagini (ang. Nagini) — olbrzymi wąż, nieodłączna towarzyszka i jeden z horkruksów Lorda Voldemorta. Została zniszczona jako ostatni z horkruksów, zabił ją Neville Longbottom podczas bitwy o Hogwart w 1998 roku za pomocą miecza Godryka Gryffindora.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Życie w cyrku Edytuj

Nagini cyrk

Nagini w cyrku

Początkowo Nagini była Malediktusem płci żeńskiej. Miała ona możliwość przekształcania się w węża. Około 1927 roku Nagini została schwytana i zmuszona do występów w cyrku Arkanus, jako jedna z atrakcji. W cyrku zaprzyjaźniła się z Credence'em Bareborne'em

Ucieczka z Credence'em Edytuj

W 1927 roku podczas jednego ze swoich występów Nagini zaatakowała Skendera, aby pomóc w ucieczce Credence'owi, który chciał poznać swoją prawdziwą tożsamość.

Podczas wizyty u Irmy Dugard Nagini została uwięziona i przyssana do ściany przez jednego z akolitów Grindelwalda, Grimmsona. Gdy Grimmson zabił Irmę, Nagini próbowała się uwolnić, jednak nie udało jej się.

Nagini była obecna na spotkaniu zwołanym przez Grindelwalda w mauzoleum rodziny Lestrange. Próbowała ona namówić Credence'a, aby ten został z nią, jednak Credence dołączył do czarnoksiężnika, ponieważ chciał odkryć swoją prawdziwą tożsamość. Nagini była też świadkiem śmierci Lety Lestrange oraz w ostatniej chwili deportowała się z mauzoleum.

Wizyta w Hogwarcie Edytuj

Yusuf nagini tina jacob tezeusz newt

Nagini w Hogwarcie

Po wydarzeniach w Paryżu Nagini dołączyła do Newtona Skamandera, Tiny Goldstein, Tezeusza Skamandera, Jacoba Kowalskiego, Yusufa Kamy. Pojawiła się ze wszystkimi w Hogwarcie, gdzie na wiadukcie czekał profesor Albus Dumbledore.

Ostateczna transformacja Edytuj

W nieznanym okresie Nagini zmieniła się na zawsze w węża, poprzez klątwę krwi.

Spotkanie Lorda Voldemorta Edytuj

Zniknięcie Voldemorta Edytuj

Kiedy Lord Voldemort zniknął po nieudanej próbie zabicia Harry'ego Pottera, Nagini, podobnie jak pozostałe horkruksy, przetrwała i żyła normalnie, chociaż nie wiadomo, gdzie się wówczas znajdowała. Kiedy Czarny Pan powoli dochodził do siebie i był gotów odrodzić się na nowo, Nagini była jego źródłem życia – Peter Pettigrew, pobierał jej jad, aby posilać nim Voldemorta. Dowiadujemy się tego w momencie, kiedy sługa rozmawia ze swoim panem w domu Riddle'ów.

Departament Tajemnic Edytuj

Podczas wznowionej działalności Zakonu Feniksa, w roku 1995 (po odrodzeniu Voldemorta), doszło do ataku na jednego z członków. Artur Weasley, stojący na straży Departamentu Tajemnic pewnej nocy został zaatakowany przez Nagini. Harry widział ten atak we śnie, wówczas to on był wężem, poruszał się jego ciałem, widział jego oczami i kąsał jego kłami. Gdyby nie jego sen, nikt by nie wiedział o ataku Nagini i Artur zmarłby na miejscu.

Śmierciożercy Edytuj

W siódmym tomie sagi jesteśmy świadkami posiedzenia śmierciożerców zwołanego przez Lorda Voldemorta. Jak zwykle towarzyszyła mu Nagini, którą czule gładził po głowie. Przyszłą ofiarą węża miała być Charity Burbage, nauczycielka mugoloznawstwa w Hogwarcie. Udało się ją złapać oraz zabić zaklęciem uśmiercającym, a ciało Charity, zostało zjedzone przez węża.

Dolina Godryka Edytuj

Kiedy Harry wraz z Hermioną udali się do Doliny Godryka, spotkali Bathildę Bagshot, historyka magii. Zaprowadziła ona ich do swojego domu, okazało się to jednak pułapką. Kiedy staruszka zaciągnęła Harry'ego na piętro aby mu coś pokazać, z jej szyi wyszła Nagini i zaatakowała go. W tym momencie chłopakowi ukazała się cała scena, w której giną jego rodzice. Wąż powiedział Czarnemu Panu, iż złapał Pottera, lecz chłopak teleportował się wraz z przyjaciółką, zanim on przybył.

Druga Bitwa o Hogwart Edytuj

Nagini wciąż towarzyszyła Voldemortowi podczas drugiej bitwy o Hogwart. Czarny Pan postanowił ją chronić i trzymać blisko siebie, by nikt nie zdołał zniszczyć horkruksa, którym była.

Śmierć Severusa Snape'a Edytuj

Kiedy Voldemort dowiaduje się, że Severus Snape zdobył Czarną Różdżkę postanawia zabić go by to on stał się jej prawowitym właścicielem. Rozkazuje Nagini go zabić. Czarny Pan jednak nie stał się właścicielem różdżki, gdyż to Draco Malfoy rozbroił Albusa Dumbledore'a, mimo iż to Snape ostatecznie go zabił. Różdżka należała, więc do Draco, do czasu gdy rozbroił go Harry Potter.

Śmierć Edytuj

Nagini była ostatnim horkruksem Voldemorta, jakiego przyszło zniszczyć. Zabił ją Neville podczas bitwy o Hogwart za pomocą miecza Godryka Gryffindora. W chwilę później zaklęcie śmiertelne trafiło Lorda Voldemorta, który zmarł.

Wygląd i właściwości magiczne Edytuj

Nagini była zwyczajnym, lecz dużym i długim wężem z dwoma rzędami wielkich kłów na szczękach. Jej łuskowata skóra miała prążki koloru brązowo-ciemnozielonego.

Była również jednym z siedmiu horkruksów Lorda Voldemorta. Czarny Pan stworzył go, tak jak pozostałe, aby trudniej było go unicestwić − biorąc pod uwagę fakt, że trudno zabić takiego węża. Kiedy Harry szukał i niszczył horkruksy, Czarny Pan postanowił pilniej strzec węża, umieszczając go w czarodziejskiej, ochronnej kuli.

Ponieważ Voldemort był wężousty, mógł rozmawiać ze swoim wężem, podobnie jak niegdyś z bazyliszkiem. To on rozkazywał Nagini zabijać swoich zdrajców. Dzięki temu, iż używał mowy wężów, była mu wierna i posłuszna.

Etymologia Edytuj

  • Nagini była samicą Naga (w buddyzmie i hinduizmie rasa półboskich węży). Porozumiewała się ona z Voldemortem językiem węży. Nagi mają wspólną cechę z bazyliszkiem − ich wrogiem są ptaki, a w przypadku Nagów jest to Garuda – mityczny, potężny ptak.
  • W języku łacińskim laminarum nagarum oznacza mistrzyni ostrzy.

Występowanie Edytuj

Przypisy

Śmierciożercy i ich poplecznicy

Przywódca Lord Voldemort
Członkowie Avery I · Avery II · Regulus Black · Alecto Carrow · Amycus Carrow · Bartemiusz Crouch Jr · Crabbe Sr · Antonin Dołohow · Gibbon · Goyle Sr · Jugson · Igor Karkarow · Bellatriks Lestrange · Rudolf Lestrange · Rabastan Lestrange · Lestrange · Walden Macnair · Draco Malfoy · Lucjusz Malfoy · Mulciber I · Mulciber II · Nott Sr · Peter Pettigrew · Augustus Rookwood · Rosier · Evan Rosier · Thorfinn Rowle · Selwyn · Severus Snape · Travers · Yaxley · Wilkes
Stworzenia Nagini · Golgomat · Olbrzymy · Dementorzy

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Nagini