Fandom

Harry Potter Wiki

Muszelka

7070stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij
Ta strona wygrała XXI Artykuł Miesiąca. Została dopracowana przez użytkownika Sensualna
Regulamin konkursu znajduje się tutaj. Konkurs ma na celu ulepszenie artykułów pod względem tekstu i szaty graficznej. Pierwszy wystartował w czerwcu 2013 roku. Tutaj znajduję się lista zwycięzców.
Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy miejsca. Zobacz też: inne znaczenia
Domek Billa i Fleur stał samotnie na szczycie nadmorskiego klifu. W jego pobielanych wapnem ścianach tkwiły muszelki. Było to odludne, piękne miejsce. Za każdym razem, gdy Harry wchodził do małego domu lub do ogrodu, słyszał nieustanny szum fal uderzających o brzeg i cofających się w morską toń, miarowy szum, przypominający oddech jakiegoś wielkiego, drzemiącego stworzenia. W ciągu kilku następnych dni często pod byle pozorem uciekał z zatłoczonego domku, by w samotności chłonąć widok rozległego morza i czuć na twarzy chłodny, słony wiatr.
—opis Muszelki widzianej oczami Harry’ego Pottera[źródło]

Muszelka (ang. Shell Cottage) — dom Billa i Fleur Weasleyów, w którym zamieszkali tuż po swoim ślubie, w lecie 1997 roku. Budynek położony był w niedalekiej odległości od wybrzeża, na przedmieściach miasta Tinworth w Kornwalii[1]. Opisywany był jako „samotne i piękne miejsce”[2]. Posiadał kuchnię, salon, jadalnię oraz trzy sypialnie.

Muszelka była doskonałą kryjówką dla członków rodziny Weasleyów, jak również członków Zakonu Feniksa w czasie Drugiej Wojny Czarodziejów. Budynek chroniony był przy pomocy Zaklęcia Fideliusa, a Strażnikiem Tajemnicy był Bill.

Historia Edytuj

DH - Shell Cottage (film version) 2.jpg

Muszelka

lata 70/80 Edytuj

Luna Lovegood: „Ładnie tutaj.
William Weasley: „To zasługa ciotki. Przyjeżdżaliśmy tutaj jako dzieci.
— rozmowa Billa z Luną w Muszelce[źródło]

Domek został zbudowany w latach 70 lub 80 i był w tym czasie własnością ciotki dzieci państwa Weasley. Molly i Artur Weasley zabierali do Muszelki swoje dzieci, gdy te były małe[3].

1997 Edytuj

Hermiona: „No to gdzie byłeś?
Ron: „W nowym domu Billa i Fleur. W Muszelce. Bill zawsze był wobec mnie w porządku. No... może nie był zachwycony, kiedy usłyszał, co zrobiłem, ale powstrzymał się od komentarzy. Wiedział, że naprawdę jest mi przykro. Reszta rodziny w ogóle nie miała pojęcia, że tam byłem.
— rozmowa Rona z Hermioną o miejscu jego pobytu[źródło]

W sierpniu 1997 roku domek został podarowany Billowi i Fleur Weasleyom, gdzie zamieszkali tuż po swoim ślubie.

Jesienią do Muszelki przybył Ron Weasley, młodszy brat Billa, który porzucił Harry’ego Pottera i Hermionę Granger po kłótni w czasie poszukiwań horkruksów Lorda Voldemorta. Mimo że Bill nie pochwalał działań brata, nie robił mu z tego powodu wyrzutów, ponieważ widział, jak bardzo jego młodszy brat żałuje swojej decyzji. Ron pozostał w Muszelce przez wiele tygodni, by w końcu w drugiej połowie grudnia powrócić do swoich przyjaciół[4].

1998 Edytuj

Tumblr mg6o4nMu3j1rlr2dlo10 r3 250.gif

Harry klęczący nad grobem Zgredka.

Około Wielkanocy w 1998 roku, Ron, Harry i Hermiona zostali schwytani przez grupę szmalcowników i doprowadzeni do Dworu Malfoya. To wydarzenie obaliło oficjalną informację, jakoby Ronald leżał w Norze, chory na groszopryszczkę i naraziło resztę jego rodziny na niebezpieczeństwo. Weasleyowie przestali pojawiać się w pracy, a ich miejsce pobytu zostało ukryte z pomocą Zaklęcia Fideliusa.

Harry, Ron i Hermiona zdołali uciec z Dworu Malfoya z pomocą Zgredka, który został wysłany, aby pomóc im przez Aberfortha Dumbledore'a. Oprócz nich skrzat pomógł innym porwanym i przetrzymywanym: Lunie, Deanowi, Panu Ollivanderowi i Gryfkowi. To zadanie Zgredek przypłacił życiem − został śmiertelnie ugodzony w brzuch sztyletem Bellatriks Lestrange.

Gryfek.jpg

Harry, Ron i Hermiona rozmawiają z Gryfkiem wewnątrz domu.

Harry wykopał mu grób między dwoma krzakami na końcu ogrodu, gdzie chwilę potem odbył się mały pogrzeb. Wykonał także upamiętniający go nagrobek, na którym widniał napis: „Tu spoczywa Zgredek, wolny skrzat”[5].

Harry, Ron i Hermiona zostali w domku, gdzie planowali przy niechętnej pomocy Gryfka, włamanie do Banku Gringotta. Goblin zgodził się im pomóc tylko pod jednym warunkiem − chciał otrzymać w zamian Miecz Gryffindora. Harry został wtedy ostrzeżony przez Billa Weasleya, że gobliny mają zupełnie inne pojęcie własności niż czarodzieje i czarownice. W tym samym czasie Muszelkę odwiedził Remus Lupin, który ogłosił, że jego żona urodziła syna − Teddy’ego i poprosił, by Harry Potter został ojcem chrzestnym jego syna.

Czasy powojenne Edytuj

Po zakończeniu Drugiej Wojny Czarodziejów, Bill i Fleur wraz ze swoimi dziećmi: Victoire, Dominique i Louisem dalej mieszkali w Muszelce.

Dodatkowe informacje Edytuj

Shell Cottage (concept artwork 01).jpg

Muszelka

Hermiona Granger wspomina o miejscowości Tinworth w czasie czytania fragmentu z „Dziejów magiiBathildy Bagshot[6]:
(...)Po uchwaleniu w 1689 roku Zasad Tajności czarodzieje ukryli się na zawsze. Było chyba naturalne, że tworzyli swoje małe wspólnoty wewnątrz społeczności mugoli. Wiele wiosek i osad przyciągnęło po kilka rodzin czarodziejów, które trzymały się razem, udzielając sobie wsparcia. Wioski Tinworth w Kornwalii, Upper Flagley w Yorkshire i Ottery St Catchpole na południowym wybrzeżu Anglii stały się znanymi siedliskami wielu rodzin czarodziejów, które żyły wśród tolerancyjnych, a czasami omamionych Confundusem mugoli. Ale najsłynniejszym z owych półmagicznych siedlisk jest chyba Dolina Godryka, mała miejscowość w południowo-zachodniej Anglii, gdzie urodził się wielki czarodziej Godryk Gryffindor i gdzie Bowman Wright, czarodziejski kowal, wykuł pierwszego złotego znicza. Na cmentarzu można do dziś napotkać wiele nazwisk starożytnych rodów czarodziejów, co zapewne stało się źródłem różnych opowieści o duchach, nawiedzających przez wiele stuleci mały kościół.(...)
—fragment „Dziejów magii” Bathildy Bagshot

Za kulisami Edytuj

  • Z filmowej adaptacji Harry Potter i Insygnia Śmierci dowiadujemy się, że domek należał do ciotki Billa. Nie jest to jednak nigdy wspomniane w książce.
  • W dniu 24 kwietnia strona T-L-C opublikowała pierwsze zdjęcie Muszelki w czasie jej budowy na wybrzeżu w okolicy Parku Narodowego Pembrokeshire[7].
  • Zdjęcia z kręcenia scen w Muszelce można obejrzeć tutaj i tutaj.

Występowanie Edytuj

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki