Wikia

Harry Potter Wiki

Muriel

Komentarze3
4592strony na
tej wiki
Muriel
Muriel
Informacje biograficzne
Data urodzenia ok. 1890r.
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor oczu zielone
Kolor włosów siwe
Rodzina
Rodzina
Pozostałe informacje
Przynależność

Muriel (ur. ok. 1890 r.) — cioteczna babka rodzeństwa Weasley.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Muriel urodzia się w okresie między 31 lipca 1889, a 02 sierpnia 1890. W młodości podsłuchiwała rozmowię między matką, a Bathildą Bagshot. Dowiedziała się, że bracia Dumbledore sprzeczali się podczas pogrzebu Ariany

Harry Potter i Książę PółkrwiEdytuj

Całujesz Świstoświnkę, tak? A może chowasz pod poduszką zdjęcie ciotki Muriel?
Ginny Weasley[źródło]

W szóstym tomie książki ciotka Muriel została tylko wspomniana przez Ginny Weasley, kiedy to Ron i Harry wpadli na nią całującą się z Deanem Thomasem. Ron pokłócił się wtedy z Ginny, a ta powiedziała, że jedyny największy całus to dostał od swojej ciotki i chowa jej zdjęcie pod poduszką.

Harry Potter i Insygnia ŚmierciEdytuj

Muriel pomagała w przenosinach Harry'ego do Nory. W jej domu został schowany świstoklik, którego użył Ron i Tonks. Ciotka Muriel została zaproszona na ślub Billa Weasleya z Francuzką, Fleur Delacour. Podczas wesela opowiadała o życiu Albusa Dumbledore'a na podstawie informacji zawartwych w artykułach jej ulubionej dziennikarki Rity Skeeter. Obecny na weselu Elfias Doge − wieloletni przyjaciel Dumbledore'a − nie mógł słuchać opowiadanych przez nią kłamstw.

Kokokoeurospoko

Fred, George i Muriel

WyglądEdytuj

Muriel była starszą kobietą z zakrzywionym nosem i czerwonymi obwódkami wokół oczu. Na ślubie Billa Weasleya miała na sobie różowy kapelusz z piór. Nadawał jej wygląd flaminga.

CharakterEdytuj

Muriel była głośną i źle wychowaną kobietą, która wydawała się przyczepiać do wszystkiego i wszystkich. Kiedy obraziła Hermionę w 1997 roku, Ron stwierdził, by nie brać tego do siebie, ponieważ Muriel jest opryskliwa dla wszystkich. Wydawała się byc pogardliwa dla Hermiony Granger z powodu jej statusu krwi i Fleur Weasley, ponieważ była Francuzką. Lubiła używać swojego mocno podeszłego wieku za uzasadnienie jej niegrzecznych działań, choć była dość silna jak na sto siedem lat.

Była fanką Rity Skeeter i cieszyła się z jej plotek na temat Albusa Dumbledore'a.

RelacjeEdytuj

Rodzina WeasleyEdytuj

Wealsyowiekokoko

Rodzina Weasley

Muriel nie przepadała za rodziną siostrzenicy, ale jednak otworzyła swój dom dla nich, gdy byli w niebezpieczeństwie. Przychodziła do Nory w każde Boże Narodzenie, aż Fred i George podłożyli jej pod krzesło łajnobombę.

Miała jednak słabość do najstarszego z dzieci. Billa.

Hermiona GrangerEdytuj

000000herma

Hermiona nie była lubiana przez Muriel najprawdopodobniej z powodu statusu krwi. Na weselu ciotka powiedziała jej, że ma "fatalną postawę i za chude pęciny".

Barny Weasley (Harry Potter)Edytuj

00000barneyek
Jeszcze jeden Weasley? Mnożycie się jak gnomy.
—Muriel[źródło]

Harry jako Barny Weasley nie zwrócił uwagi Muriel. Ponarzekała jedynie na liczebność rodziny Weasley.

Etymologia ImieniaEdytuj

Muriel jest uproszczeniem imienia Muirghea, które z języka irlandzkiego oznacza ,,jasne morze", po celtycku muir - "morze", i geal - "jasny". Po łacinie Muriel oznacza ,,czerwcowy anioł", a po arabsku ,,mirra".

CiekawostkiEdytuj

  • Muriel miała kuzyna o imieniu Lancelot.
  • Mimo niechęci do francuskiej narzeczonej Billa, Muriel zgodziła się pożyczyć w dniu ślubu Fleur swój, wykonany przez gobliny, diadem.
  • Nazwisko Muriel nigdy nie zostało przedstawione w książkach. Pomimo pewnych faktów, świadczących, że jest krewną Molly Weasley przedstawionych w Harry Potter i Insygnia Śmierci, nie znaczy, że ma na nazwisko Prewett.
  • W serii nie jest pokazana dokładna data urodzin Muriel. Na podstawie rozmowy z Harrym Potterem w Insygniach Śmierci wychodzi na to, że urodziła się w 1890 roku.

Więcej od Wikii

Losowa wiki