Wikia

Harry Potter Wiki

Muriel

Komentarze2
4118stron na
tej wiki
Muriel
Muriel
Informacje biograficzne
Data urodzenia ok. 1890r.
Status krwi czysta (prawdopodobnie)
Pseudonim(y) Zdrajczyni Przebrzydła
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor oczu zielone
Kolor włosów siwe
Rodzina
Rodzina
Pozostałe informacje
Przynależność

Muriel (ur. ok. 1890 r.) — cioteczna babka rodzeństwa Weasley. W 1997 roku pomagała w przygotowaniach do ślubu Fleur i Billa.

BiografiaEdytuj

Harry Potter i Książę PółkrwiEdytuj

Podczas kłótni z bratem, Ginny Weasley złośliwie stwierdziła, że Ron trzyma zdjęcie ciotki Muriel pod poduszką, od czasu, kiedy otrzymał od niej najwspanialszego całusa.

Harry Potter i Insygnia ŚmierciEdytuj

Muriel pomagała w przenosinach Harry'ego do Nory. W jej domu został schowany świstoklik, którego użył Ron i Tonks. Ciotka Muriel została zaproszona na ślub Billa Weasleya z Francuzką, Fleur Delacour. Podczas wesela opowiadała o życiu Albusa Dumbledore'a na podstawie informacji zawartwych w artykułach jej ulubionej dziennikarki Rity Skeeter. Obecny na weselu Elfias Doge - wieloletni przyjaciel Dumbledore'a - nie mógł słuchać opowiadanych przez nią kłamstw.

CiekawostkiEdytuj

  • Muriel miała kuzyna o imieniu Lancelot.
  • Mimo niechęci do francuskiej narzeczonej Billa, Muriel zgodziła się pożyczyć w dniu ślubu Fleur swój, wykonany przez gobliny, diadem.
  • Nazwisko Muriel nigdy nie zostało przedstawione w książkach. Pomimo pewnych faktów, świadczących, że jest krewną Molly Weasley przedstawionych w Harry Potter i Insygnia Śmierci, nie znaczy, że ma na nazwisko Prewett.
  • W serii nie jest pokazana dokładna data urodzin Muriel. Na podstawie rozmowy z Harrym Potterem w Insygniach Śmierci wychodzi na to, że urodziła się w 1890 roku.

Więcej od Wikii

Losowa wiki