FANDOM

Mundurek Szkolny — strój obowiązkowo noszony przez uczniów. Wkładają go podczas lekcji, posiłków w Wielkiej Sali i innych uroczystości. Po zajęciach mogą się przebrać w swoje zwykłe ubrania, ale zazwyczaj nie korzystają z tego przywileju, ponieważ i tak musieliby zaraz przebierać się w piżamę i z pewnością uznają to za stratę czasu.

HogwartEdytuj

Każdy mundurek składa się z długiej, białej koszuli z kołnierzykiem i długimi rękawami, szarej kamizelki lub swetra, czarnych spodni lub spódnicy do kolan (spodnie i czarne skarpetki dla chłopców, spódnice dla dziewczyn), czarnych, wygodnych butów oraz czarnych lub szarych podkolanówek dla uczennic.

Do stroju dochodzi krawat w barwach domu, który w starszych klasach staje się bardziej wyrafinowany oraz szata z oznaką domu, z którego pochodzi uczeń noszący ją i podszewką w kolorze domu ucznia (zielona – Slytherin; czerwona – Gryffindor; niebieska – Ravenclaw; żółta – Hufflepuff). Szatę można usunąć z mundurka pod warunkiem, że na swetrze/kamizelce pojawi się godło domu. Uczniowie nie korzystają z tego warunku, bo gdy w zamku jest chłodniej mogą się nią opatulić.

Zimą zamiast kamizelki nosi się szary sweter, a na wyjścia w mroźne dni – szalik w pasy w kolorach domu. Tiarę zakłada się jedynie na ważne okazje – ceremonia otwarcia, przydziału, specjalne kolacje itd. Gracze quidditcha na każdy mecz ubierają specjalne szaty w kolorze domu, który reprezentują, Gryfoni – czerwone, Ślizgoni – zielone, Puchoni – żółte, Krukoni – niebieskie. Podczas meczów quidditcha uczniowie–kibice ubierają często szaliki w barwach swojego domu.

W czwartej części dowiadujemy się o Szacie Wyjściowej – specjalnej szacie, którą uczniowie zakładają na bale (np. Bożonarodzeniowy). 

Uczniowie Hogwartu mają także obowiązek posiadać płaszcz zimowy.

BeauxbatonsEdytuj

Mundurek w Beauxbatons w filmie Harry Potter i Czara Ognia został pokazany tylko w wydaniu damskim. Są to bladoniebieskie sukienki z jedwabiu do kolan, na nich krótka, również bladoniebieska peleryna, na głowie kapelusz. Na co dzień peleryna jest zamieniana na kurteczkę z herbem szkoły. Stroje nie są przygotowane na chłodniejszą pogodę.

DurmstrangEdytuj

Mundurek Szkolny w Durmstrangu składa się z futer noszonych na jednym ramieniu i krwistoczerwonych szat.

GaleriaEdytuj

Występowanie Edytuj