FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy postaci, żyjącej w erze Riddle'a. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.
Więc gdybym jeszcze tej nocy odwiedził Gospodę pod Świńskim Łbem, to nie spotkałbym tam ich... Notta, Rosiera, Mulcibera, Dołohowa... czekających na twój powrót? Oddanych masz, zaiste, przyjaciół, skoro wędrują z tobą z tak daleka w śnieżną noc tylko po to, by życzyć ci powodzenia w próbie otrzymania posady nauczyciela.
Albus Dumbledore do Toma Riddle'a[źródło]

Mulciber I[1]czarodziej czystej krwi[2], będący uczniem Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, w której został przydzielony do Slytherinu. Uczęszczał do szkoły w latach 40. XX wieku i był szkolnym kolegą Toma Riddle'a. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że jest on ojcem Mulcibera, który był uczniem Slytherinu w tym samym czasie, co Severus Snape i Huncwoci.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Mulciber urodził się w rodzinie czarodziejów czystej krwi, w latach 30. XX wieku. Razem z rodziną mieszkał prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej. Odziedziczył różdżkę lub kupił ją w sklepie Ollivandera.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Mulcibera do Slytherinu.

Za czasów szkolnych Mulciber należał do gangu Toma Riddle'a i prawdopodobnie uważał się za jego przyjaciela, lecz nie mógł nim być, jako że Riddle nie czuł potrzeby posiadania takowego. Mulciber był członkiem Klubu Ślimaka prowadzonego przez Horacego Slughorna. Na jednym ze spotkań został upomniany przez Mistrza Eliksirów za brak oddania eseju na stronę. Prawdopodobnie Mulciber był ambitnym chłopcem szukającym uznania wśród innych. Ostatecznie był jednym z prekursorów Śmierciożerców, którymi skutecznie manipulował Riddle.

Możliwe, że Mulciber z czasów Huncwotów (w przyszłości także Śmierciożerca), był jego synem.

Późniejsze życie Edytuj

Mulciber walczył prawdopodobnie w wielu bitwach w czasie Pierwszej Wojny Czarodziejów. Nie wiadomo czy zginął, został uwięziony, czy też uciekł po upadku swojego Pana. Jeśli jeszcze żył, mógł walczyć w wielu bitwach podczas Drugiej Wojny Czarodziejów, w tym w Bitwie o Hogwart, więc został zabity albo wysłany do Azkabanu przy założeniu, że nie był już martwy.

Etymologia Edytuj

Nazwisko Mulciber może odnosić się do rzymskiego boga ognia – Wulkana. Mulciber było innym imieniem tego boga.

Występowanie Edytuj

Przypisy

Śmierciożercy i ich poplecznicy

Przywódca Lord Voldemort
Stworzenia Nagini · Golgomat · Olbrzymy · Dementorzy