Wikia

Harry Potter Wiki

Mugoloznawstwo

Komentarze0
3708stron na
tej wiki
Profesor Burbage uczyła dzieci czarodziejów i czarownic o mugolach...
Lord Voldemort o mugoloznawstwie.[źródło]

Mugoloznawstwo — przedmiot nauczający o mugolach. Uczniowie poznają na nim zwyczaje mugoli, a także ich sposób życia. Na lekcji tej można było się dowiedzieć między innymi, co to jest elektryczność i jak mugole radzą sobie bez magii. Uczęszczają na niego najczęściej uczniowie nie mieszkający z mugolami. Przez jeden rok mugoloznastwa uczyła się Hermiona Granger, lecz zrezygnowała z zajęć z powodu za dużej ilości przedmiotów.

NauczycieleEdytuj

Przed 1990Edytuj

QuirrellSscan A
Pierwszy znany nauczyciel mugoloznawstwa − Kwiryniusz Quirrell

Zanim Harry trafił do Hogwartu mugoloznawstwa nauczał profesor Kwiryniusz Quirrell. Przestał nauczać w 1990 roku i został nauczycielem obrony przed czarną magią.

1992 − 1997Edytuj

Od 1992 roku nauczycielką mugoloznawstwa była Charity Burbage. Dowiadujemy się o tym w siódmej części, w której została zamordowana przez Voldemorta.

1997 − 1998Edytuj

Kolejną nauczycielką mugoloznastwa zostaje śmierciożerka Alecto Carrow na polecenie Czarnego Pana. Uczyła, że mugole to zwierzęta i trzeba ich zabijać.

PodręcznikiEdytuj

Jedynym znanym podręcznikiem do tego przedmiotu jest książka Wilhelma Wigworthy'ego Życie domowe i obyczaje brytyjskich mugoli, która była potrzebna uczniom w roku szkolnym 1993/94.

Więcej od Wikii

Losowa wiki