Wikia

Harry Potter Wiki

Mugol

Komentarze0
4095stron na
tej wiki

Mugol (ang. Muggle) — człowiek, który nie posiada zdolności magicznych i nie jest w stanie w żaden sposób ich u siebie rozwinąć. Pochodzi z rodziny mugoli (gdy pochodzi z czarodziejskiej rodziny, to jest charłakiem). Wobec mugoli stosowane są środki ostrożności mające na celu odciągnięcie ich uwagi od świata czarodziejów. Nadzoruje tego typu działania Ministerstwo Magii. Czarodzieje ukrywali się przed mugolami ze względu na ich historyczną wrogość wobec siebie.

Wielu czarnoksiężników odznaczało się obsesją na punkcie likwidacji mugolskich dzieci (tzw. mugolaków; mugolakiem była m.in. Hermiona) i ustanowienia świata czarodziejów wyłącznie dla rodów czystej krwi. Niektórzy traktowali jako rozrywkę mordy na mugolach. Przeciwko agresji wobec mugoli protestował między innymi Dumbledore.

Niektórzy czarodzieje jednak fascynowali się światem mugoli. Jednym z nich był Artur Weasley, który zarówno w swojej pracy, jak i w życiu prywatnym stykał się z wieloma najróżniejszymi przedmiotami mugolskimi (między innymi elektrycznością, wtyczkami czy też gumową kaczką). Analiza tych przedmiotów i ich zastosowań była jedną z jego pasji.

W lipcu 1997 roku Lord Voldemort spotkał się ze swoimi śmierciożercami w sprawie porwania Harry'ego Pottera. W trakcie tego spotkania zabił nauczycielkę mugoloznastwa, która rozpowszechniała pogląd, że czarodzieje są równi mugolom.

Mugolem nazywa się również osoby, które nie mają wyobraźni, nie wierzą w istnienie magicznego świata. Nie widzą dementorów. Jeśli jest ich wiele, mugole widzą to jako wielką, nieprzeniknioną mgłę oraz czują smutek.

Czarodzieje na ogół nie znali słodyczy mugoli, takich jak cytrynowe dropsy. Niektórzy dziwili się jak mogą oni żyć bez magii.

Znani mugoleEdytuj

Dursleyowie

Klasyczna rodzina mugoli – Dursleyowie

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Mugol

  • Mugol

    6 wiadomości
    • "Jeśli sądzisz, że w dobie komputerów sztuka czytania zanikła,zwłaszcza wśrod dzieci, to niezawodny znak, że jesteś MUGOLEM!" Nie w...
    • Chodzi o to, że czarodzieje (w przeciwieństwie od większości Mugoli) mają większy szacunek do ksiąg, niż do komputerów.
  • Nazwa

    7 wiadomości
    • Jestem spokojny, świadczy o tym emotikon. :P
    • Na jednej stronie było nawiązanie mugola do osoby palącej marichuanę. Było tam coś w stylu, że mugol jest osobą nie palącą (...

Więcej od Wikii

Losowa wiki