FANDOM

Motocykl Syriusza Blacka (ang. Sirius Black's motorbike) — latający motocykl z wózkiem bocznym, który do 1981 roku należał do Syriusza Blacka.

Historia Edytuj

1977 Edytuj

W 1977r. Syriusz Black i James Potter uciekali na tymże motocyklu przed mugolskimi policjantami. Byli ścigani za przekroczenie dozwolonej prędkości oraz jazdę bez kasków. Mimo iż zostali zapędzeni w ślepą uliczkę, zdołali wzbić się w powietrze i uciec policjantom.

1981 Edytuj

Po ataku Lorda Voldemorta w 1981 r. na dom Potterów, Syriusz pożyczył swój latający motocykl Rubeusowi Hagridowi, po to by ten mógł bezpiecznie przetransportować małego Harry'ego Pottera do domu Dursleyów na Privet Drive 4, gdzie czekali już na niego Albus Dumbledore i Minerwa McGonagall. Po tym, jak Black trafił do Azkabanu właścicielem motocykla stał się właśnie Hagrid.

1997 Edytuj

Hp6

Bitwa nad Little Whinging

Krótko przed siedemnastymi urodzinami Harry'ego miały miejsce jego przenosiny do domu jednego z członków Zakonu Feniksa. W akcji brało udział 14 osób, z czego sześć, poprzez zażycie eliksiru wielosokowego, zostało zamienionych w Harry’ego. Hagrid został wybrany przez Alastora Moody'ego do przetransportowania prawdziwego, siódmego Pottera do domu Nimfadory Tonks. Artur Weasley pomógł w podrasowaniu motocykla, dodając mu kilka przycisków, umożliwiających wystrzeliwanie pułapek z rury wydechowej razie pościgu.

W czasie przenosin grupa została zaatakowana. Hagrid wykorzystał dodane przez Artura przyciski do utworzenia ściany z cegieł, wystrzelenia siatki oraz biało-niebieskiego smoczego ognia w celu powstrzymania śmierciożerców. Smoczy ogień dodatkowo dodawał motocyklowi gwałtownego przyspieszenia.
Motocykl syriusza

Hagrid i Harry uciekający z Privet Drive 4

Jego użycie doprowadziło do uszkodzenia maszyny, a jej stan dodatkowo pogorszył się, gdy Hagrid próbował naprawić zniszczenie zaklęciem Reparo. Ostatecznie jemu i Harry'emu udało się uciec śmierciożercom i dotrzeć do domu państwa Tonks. Po całym zdarzeniu Artur Weasley ukrył motocykl w Norze i próbował doprowadzić go do stanu użyteczności.

Ciekawostki Edytuj

  • Harry przybył z Hagridem po raz pierwszy na Privet Drive 4 na tymże motocyklu i opuścił dom Dursleyów w ten sam sposób.
  • W jednym z wywiadów J. K. Rowling powiedziała, że Artur Weasley naprawił motocykl dla Harry'ego, a ten go zatrzymał.
  • W książkach nigdy nie wymieniono marki motocykla Syriusza. W filmowych adaptacjach wykorzystano dwa modele - w Kamieniu Filozoficznym był to biały Triumph Bonneville 650 T 120, model z 1959 r., zaś w Insygniach Śmierci błękitny Royal Enfield z koszem bocznym[1] (modyfikacja Artura Weasleya).

Występowanie Edytuj

FB IMG 1500899933068

Zobacz też Edytuj

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki