FANDOM

(...)Znalazł mi nawet żonę, Mosag(...)
— Aragog o Hagridzie

Mosag — żeńska akromantula sprowadzona przez Rubeusa Hagrida i żona Aragoga. Jakiś czas przed 1993 rokiem urodziła setkę dzieci, przez co stała się współzałożycielką kolonii akromantul znajdującej się w Zakazanym Lesie koło Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jej mąż zmarł w 1997 roku. Kolonia akromantul i ich potomkowie wzięli udział w Bitwie o Hogwart w 1998 roku.

BiografiaEdytuj

Życie rodzinneEdytuj

(...) i sam widzisz, jak rozrosła się nasza rodzina(...)
— Aragog o kolonii akromantul
Aragog-0

Aragog, mąż Mosag.

Jakiś czas przed 1993 rokiem Mosag się urodziła i została znaleziona przez Rubeusa Hagrida. Hagrid był już wtedy w posiadaniu jednej akromantuli – Aragoga, który potrzebował żony, by założyć kolonię. Akromantule szybko rosły tworząc dużą kolonię, która była gotowa zaatakować każdego, kto był w ich oczach świeżym mięsem. Jest prawdopodobne, że podobnie jak jej mąż, lubiła Hagrida, i nakazała swoim dzieciom, by go nie atakowały.

Spiders

Kolonia akromantul założona przez Mosag i Aragoga.

W 1997 roku, Aragog zmarł[1]. Później, podczas Bitwy o Hogwart w 1998 roku, Mosag wraz z kolonią została zmuszona przez Śmierciożerców do walki po ich stronie. Jednakże ta walka została wygrana przez Zakon Feniksa[2] i jego sprzymierzeńców.

EtymologiaEdytuj

  • "Mosag" to słowo pochodzące z języka celtyckiego, oznaczające "brudną kobietę" lub "ohydną" zgodnie, z tym co powiedziała J.K. Rowling w jednym z wywiadów[3].

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki