Wikia

Harry Potter Wiki

Morfin Gaunt

5129stron na
tej wiki
Komentarze0
Crystal 128 clock
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: Aquaa
Morfin Gaunt
Informacje biograficzne
Status krwi czysta
Status małżeński singiel
Wygląd zewnętrzny
Kolor oczu ciemne
Kolor włosów ciemne
Rodzina
Rodzina Marvolo Gaunt (ojciec)

Meropa Gaunt (siostra)
Tom Marvolo Riddle (siostrzeniec)
Kadmus Peverell (dawny przodek)
Salazar Slytherin (dawny przodek)
Harry Potter (daleki krewny)

Zdolności magiczne
Różdżka nieznana
Pozostałe informacje
Przynależność Rodzina Gaunt
Morfin Gaunt (ur. między 1900 a 1907, zm. prawdopodobnie w 1943 r.) — czarodziej czystej krwi; wuj Toma Riddle'a znanego później jako Lord Voldemort, syn Marvolo Gaunta, brat Meropy Gaunt oraz potomek Salazara Slytherina.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Morfin urodził się jako pierwszy syn Marvola Gaunta. Pokolenia kazirodczych małżeństw oraz rozrzutność doprowadziły ród Gauntów do przemocy, niestabilności psychicznej i ubóstwa.Wkrótce na świat przyszła jego młodsza siostra, Meropa Gaunt. Nie wiadomo kim była ich matka i co się z nią stało. Rodzina Gauntów mieszkała chacie w pobliżu Little Hangleton. Ojciec tak jak syn był dumny z czystości krwi i z tego, że są potomkami Salazar Slytherina. Obaj gardzili mugolami. Niewielkie umiejętności magiczne jego siostry były i tak tłumione przez zachowanie rodziny.

W książkachEdytuj

Morfin
Członek Brygady Uderzeniowej z Ministerstwa Magii - Bob Ogden przybywa do domu Gaunów w Little Hangleton, aby wezwać Morfina na przesłuchanie za użycie magii na mugolu Tomie Riddle'u. Potomek Salazar stawia opór i dochodzi do bitwy pomiędzy Marvolem i jego synem, a pracownikami Ministerstwa Magii. Ogden deportował się do ministerstwa i wrócił ze wsparciem. Mężczyźni nie dali rady z taką liczbą przeciwników. Zabrano ich z domu i obydwu oskarżyno przed Wizengamotem. Syn Marvola, który już miał na sumieniu napaść na Toma Riddle'a Seniora został skazany na trzy lata w Azkabanie, a jego ojciec został skazany na sześć miesięcy w więzieniu czarodziejów za zranienie Ogdena i kilka osób, które przybyły jako wsparcie. Kiedy oni byli uwięzieni, Meropa namówiła swoją sympatię na łyk wody, do której dodała eliksiru miłosnego. Tom pod wpływem eliksiru pokochał dziewczynę, razem uciekli z wioski i wzięli ślub. Kiedy siostra Morfina zaszła w ciążę, pewna miłości Toma, zaprzestała podawania mu eliksiru miłosnego. Ten, gdy się ocknął, porzucił czarownicę. Meropa sprzedała medalion Salazara Slytherina, pamiątkę po przodku za 10 galeonów u Borgina i Burkesa. Wkrótce po tym urodziła syna w mugolskim sierocińcu i zmarła. Nie wiadomo, co działo się z Gauntem po zakończeniu kary. Po kilkunastu latach jego siostrzeniec, Tom Marvolo Riddle w wieku siedemnastu lat przybywa do domu Gaunta, aby dowiedzieć się czegoś o swojej rodzinie. Spotyka tam swojego wuja. Morfin z początku myśli, że Voldemort jest tym mugolem, w którym zakochała się jego siostra Meropa, jednak dochodzi do wniosku, że siostrzeniec jest zbyt młody. Gaunt opowiada mu historię Meropy i Toma Riddle'a, która rozzłościła młodego czarodzieja. Voldemort oszałamia wuja, odbiera mu różdżkę i dokonuję nią morderstwa na całej rodzinie ojca. Powraca do domu rodu Gauntów, gdzie wczepia Morfinowi fałszywą pamięć, tak aby ten myślał, że zabił Riddle'ów. Został skazany na dożywocie w Azkabanie, jak jednak wiadomo na przesłuchaniu w Ministerstwie Magii bez wahania przyznał się do winy. Albus Dumbledore wyciąga z niego prawdziwe wspomnienia i postanawia uwolnić z Azkabanu, jednak zanim Ministerstwo Magii rozpoczęło dochodzenie, Morfin zmarł w więzieniu, a jego siostrzeniec został najpotężniejszym czarnoksiężnikiem wszech czasów.

WyglądEdytuj

Morfin miał gęste włosy, najprawdopodobniej ciemne. Czarodziej był zaniedbany, tak bardzo, że nie można było odgadnąć jakiego koloru ma włosy. Brakowało mu kilku zębów. Jego oczy były małe i ciemne, z których każde patrzyło w inną stronę. Mężczyzna wyglądał groźnie.

EtymologiaEdytuj

Słowo "Morfin" jest podobne do słowa "morfina" oznaczającego środek znieczulający na bazie opium. Możliwe jest, także iż jego imię pochodzi od odmiany "Morfey", to anglo-francuskie słowo oznacza "złowrogi" lub "pechowy".[1]

RelacjeEdytuj

RodzinaEdytuj

R. Gaunt
Siostra
Edytuj

No, rzucił ją, te plugawą zdzirę, z którą się ożenił i dobrze jej tak!
—Morfin do siostrzeńca

Mężczyzna miał mieszane stosunki z rodziną. Morfin z pewnością gardził siostrą z powodu, iż wzdycha do mugola. Potrafił znęcać się nad nią fizycznie i psychcznie, co nie pozwalało rozwinąć jej swoich umiejętności magiczne. Kiedy wraz z ojcem został skazany na pobyt w Azkabanie dziewczyna cieszyła się z tego powodu, gdyż wreszcie mogła bez przeszkód robić to co chcę czyli w końcu rozwinąć swoje umiejętności magiczne i rozkochać w sobie człowieka, którego kochała. Kilkanaście lat później powiedział jej synowi o tym, że jego ojciec dobrze zrobił zostawiając Meropę.

OjciecEdytuj

Zaś z ojcem miał wątpliwy związek, ale tolerowali się oni nawzajem. Gaunt tak jak ojciec był dumny z czystości krwi i tego, że byli oni potomkami Slytherina, a także oboje gardzili mugolami oraz uczuciami siostry wobec Toma Seniora. Razem zaatakowali pracowników ministerstwa magii, za co zostali oskarżenie przed Wizengamotem i skazani na pobyt w Azkabanie.

Tom Riddle SeniorEdytuj

Ale ja go dorwałem, ojcze! - zarechotał Morfin. - Dorwałem go, jak tędy przechodził, i już nie był taki ładny, cały w bąblach, prawda, Meropo?
—Morfin o Tomie

  Nie wiemy czy Morfin poznał Toma osobiście, ale obserwował go i swoją siostrę, gdy ta obserwowała jego. Pewnego dnia czarodziej zaatakował Riddle. Z tego co mówił wynika, że po jego ataku na ciele ofiary powstały mu bąble na cały ciele. Prawdopodobnie jeszcze bardziej go znienawidził, gdy dowiedział się, że Meropa za niego wyszła. Mimo swojej nienawiści do mugola, stwierdził, że dobrze zrobił zostawiając jego siostrę.

Tom Marvolo RiddleEdytuj

Myślałem, że jesteś tym mugolem - szepnął Morfin. - Bardzo jesteś podobny do tego mugola.
—Morfin do Toma

Relacja Toma Marvola Riddle`a i jego wuja nie jest bliżej znana. Nie znali się oni za dobrze, gdyż po śmierci matki zamieszkał w mugolskim sierocińcu i Morfin najprawdopodobniej nie wiedział o ciąży siostry. Przyszły Czarny Pan po kilkunastu latach przybył do jego domu i celowo zrzucił winę za zabójstwo swojej rodziny na wuja. Kiedy doszło do spotkania Graunt myślał, że chłopiec to ojciec chłopca, jednak wiedział, że to nie może być on, gdyż był za młody. Później opowiedział mu o historii jego rodziny. Tom wyszedł, zabił swoją rodzinę, wrócił i wszczepił wujowi fałszywe wspomnienia. Przez swojego siostrzeńca Morfin spędził resztę życia w Azkabanie.

Za kulisamiEdytuj

  • Morfin oraz jego rodzina i wspomnienie jego spotkanie z siostrzeniecem zostali pominięci w filmie. Zostali całkowicie usunięci z fabuły filmu Harry Potter i Książę Półkrwi.

CiekawostkiEdytuj

  • Morfin był ostatnim z rodu Gauntów właścicielem Kamienia Wskrzeszenia.
  • Był wężousty.
  • Posiadał żmiję.

WystąpieniaEdytuj

== Przypisy ==
  1. źródło : angielska wiki

Więcej od Wikii

Losowa wiki