Wikia

Harry Potter Wiki

Morfin Gaunt

Komentarze0
4336stron na
tej wiki
Morfin Gaunt
Informacje biograficzne
Status krwi czysta
Rodzina
Rodzina Marvolo Gaunt (ojciec)

Meropa Gaunt (siostra)
Tom Marvolo Riddle (siostrzeniec)
Kadmus Peverell (dawny przodek)
Salazar Slytherin (dawny przodek)
Harry Potter (daleki krewny)

Morfin Gaunt (ur. między 1900 a 1907, zm. prawdopodobnie w 1943 r.) — czarodziej czystej krwi; wuj Toma Riddle'a znanego później jako Lord Voldemort, syn Marvolo Gaunta i brat Meropy Gaunt.

W książkachEdytuj

  • Morfin
    W książkach postać Morfina Gaunta pojawiła się w Księciu Półkrwi w dwóch rozdziałach - Rodzie Gauntów oraz Dziurach w pamięci.

Ród GauntówEdytuj

Bob Ogden - członek Brygady Uderzeniowej z Ministerstwa Magii przybywa do domu Gauntów aby wezwać na przesłuchanie Morfina, za użycie magii na pewnym mugolu, o imieniu Tom Riddle. Podczas wizyty Ogdena  dochodzi do bitwy pomiędzy Morfinem i Marvolo a pracownikami ministerstwa magii. Gaunt zostaję skazany na pobyt w Azkabanie na trzy lata. 

Dziury w pamięciEdytuj

Lord Voldemort w wieku siedemnastu lat przybywa do domu Gaunta, aby dowiedzieć się czegoś o swojej rodzinie. Spotyka tam swojego wuja. Morfin z początku myśli, że Voldemort jest tym mugolem w którym zakochała się jego siostra Meropa, jednak dochodzi do wniosku, że siostrzeniec jest zbyt młody. Gaunt opowiada mu, historię Meropy i Toma Riddla, która rozzłościła młodego czarodzieja. Voldemort oszałamia wuja, odbiera mu różdżkę, i dokonuję ją morderstwa na całej rodzinie Riddle' ów. Powraca do domu rodu Gauntów, gdzie wczepia Morfinowi fałszywą pamięć tak aby, ten myślał, że zabił Riddle' ów. Został skazany na dożywocie w Azkabanie, jak jednak wiadomo na przesłuchaniu w Ministerstwie Magii bez wahania przyznał się do winy. Albus Dumbledore wyciąga z niego prawdziwe wspomnienia i postanawia uwolnić z Azkabanu jednak zanim Ministerstwo Magii rozpoczęło dochodzenie Morfin umarł w więzieniu. 

EtymologiaEdytuj

Słowo "Morfin" jest podobne do słowa "morfina" oznaczającego środek znieczulający na bazie opium.

CiekawostkiEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki