FANDOM

Morfin Gaunt (ur. między 1900, a 1907, zm. przed 1996 r.) — czarodziej czystej krwi; jeden z ostatnich potomków Salazara Slytherina. Był synem Marvolo Gaunta, bratem Meropy oraz wujem Lorda Voldemorta.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Morfin urodził się jako pierwszy syn Marvola Gaunta, jednego z ostatnich przedstawicieli rodu Gauntów. Pokolenia kazirodczych małżeństw oraz rozrzutność doprowadziły rodzinę do niestabilności psychicznej i ubóstwa. Wkrótce na świat przyszła jego młodsza siostra, Meropa. Nie wiadomo, kim była ich matka i co się z nią stało.

Gauntowie mieszkała w starej chacie w pobliżu wioski Little Hangleton. Ojciec tak jak syn był dumny z czystości krwi i z tego, że są potomkami Salazara Slytherina. Obaj gardzili mugolami i wyżywali się na Meropie, wyśmiewając jej nikłe zdolności magiczne.

Wizyta Boba Ogdena Edytuj

W lecie 1925 roku Morfin zaatakował Toma Riddle'a, rzucając na niego nieznane zaklęcie lub urok, które wywołały u mugola bolesną wysypkę. Jeszcze tego samego dnia do domu Gauntów przybył szef czarodziejskiej Brygady UderzeniowejBob Ogden. Miał on wezwać Morfina na przesłuchanie.

MAz

Morfin w Azkabanie

Marvolo stanął w obronie syna i starał się pozbyć Ogdena. W czasie rozmowy pod dom Gauntów zajechał Tom Riddle i jego towarzyszka. Morfin zaczął droczyć się z siostrą i wyznał ojcu, że Meropa podkochuje się w Riddle'u. Wściekły Marvolo rzucił się na córkę, jednak przeszkodził mu Bob Ogden, który następnie wezwał posiłki. Piętnaście minut później pod chatą zjawili się pracownicy ministerstwa. Morfin i Marvolo dzielnie stawiali opór, jednak zostali pokonani i postawieni przed Wizengamotem. Morfin został skazany na trzy lata w Azkabanie, a jego ojciec na sześć miesięcy.

Powrót na wolnośc Edytuj

Po odbyciu kary Morfin wrócił do swojego rodzinnego domu. W czasie jego nieobecności Meropa rozwinęła swoje magiczne zdolności i zaczarowała Toma Riddle'a, który ożenił się z nią. Zaślepiona swoją miłością czarownica po pewnym czasie zdjęła urok ze swojego męża, który natychmiast ją zostawił i wrócił do Little Hangleton. Meropa urodziła syna, Toma Marvola. Zdrada córki była prawdopodobnie przyczyną szybkiej śmierci Marvola, który nie doczekał powrotu Morfina.

Morderstwo Riddle'ów Edytuj

Morfin

Morfin z siostrzeńcem

Przez kilkanaście lat Morfin mieszkał sam w chacie w Little Hangleton. W lecie 1943 roku niespodziewanie odwiedził go Tom Riddle, który chciał się dowiedzieć czegoś o swojej rodzinie. W pierwszej chwili Morfin rozpoznał chłopcu Toma Riddle'a seniora i rzucił się na niego. Kiedy jednak zrozumiał, że ma przed sobą swojego siostrzeńca, niechętnie opowiedział mu historię Meropy, która rozzłościła młodego czarodzieja. Chłopak oszałamił wuja i odebrał mu jego różdżkę oraz pierścień, który dawniej należał do Marvola. Tom udał się do domu Riddle'ów i zamordował swojego mugolskiego ojca i dziadków, Thomasa i Mary. Następnie wrócił do chaty Morfina i wszczepił mu fałszywe wspomnienie.

Nastepnego ranka, kiedy morderstwo zostało odkryte, Morfin został oskarżony o dokonanie zbrodni. Podczas przesłuchania w Ministerstwie Magii bez wahania przyznał się do winy i czuł wielką satysfakcję ze „swojego” czynu. Został skazany na dożywocie w Azkabanie.

Wygląd Edytuj

Morfin miał gęste włosy, najprawdopodobniej ciemne. Czarodziej był zaniedbany tak bardzo, że nie można było odgadnąć, jakiego koloru ma włosy. Brakowało mu kilku zębów. Jego oczy były małe i ciemne, z których każde patrzyło w inną stronę. Mężczyzna wyglądał groźnie.

Etymologia Edytuj

Słowo „Morfin” jest podobne do słowa „morfina” oznaczającego środek znieczulający na bazie opium. Możliwe jest, także iż jego imię pochodzi od odmiany „Morfey”, to anglo-francuskie słowo oznacza „złowrogi” lub „pechowy”.

RelacjeEdytuj

SiostraEdytuj

No, rzucił ją, te plugawą zdzirę, z którą się ożenił i dobrze jej tak!
— Morfin do siostrzeńca.[źródło]
R. Gaunt

Morfin z pewnością gardził siostrą z powodu, iż wzdycha do mugola. Potrafił znęcać się nad nią fizycznie i psychicznie, co nie pozwalało rozwinąć jej swoich umiejętności magiczne. Kiedy wraz z ojcem został skazany na pobyt w Azkabanie, dziewczyna cieszyła się z tego powodu, gdyż wreszcie mogła bez przeszkód robić to, co chciała, czyli w końcu rozwinąć swoje umiejętności magiczne i rozkochać w sobie człowieka, którego kochała. Kilkanaście lat później powiedział jej synowi o tym, że jego ojciec dobrze zrobił zostawiając Meropę.

OjciecEdytuj

Zaś z ojcem miał wątpliwy związek, ale tolerowali się oni nawzajem. Gaunt tak jak ojciec był dumny z czystości krwi i tego, że byli oni potomkami Slytherina, a także oboje gardzili mugolami oraz uczuciami siostry wobec Toma Seniora. Razem zaatakowali pracowników Ministerstwa Magii, za co zostali oskarżenie przed Wizengamotem i skazani na pobyt w Azkabanie.

Tom Riddle SeniorEdytuj

Ale ja go dorwałem, ojcze! Dorwałem go, jak tędy przechodził, i już nie był taki ładny, cały w bąblach, prawda, Meropo?
— Morfin o Tomie[źródło]

Nie wiemy, czy Morfin poznał Toma osobiście, ale obserwował go i swoją siostrę, gdy ta obserwowała jego. Pewnego dnia czarodziej zaatakował Riddle. Z tego co mówił wynika, że po jego ataku na ciele ofiary powstały bąble. Prawdopodobnie jeszcze bardziej go znienawidził, gdy dowiedział się, że Meropa za niego wyszła. Mimo swojej nienawiści do mugola, stwierdził, że dobrze zrobił zostawiając jego siostrę.

Tom Marvolo RiddleEdytuj

Myślałem, że jesteś tym mugolem. Bardzo jesteś podobny do tego mugola.
— Morfin do Toma.[źródło]

Relacja Toma Marvola Riddle’a i jego wuja nie jest bliżej znana. Nie znali się oni za dobrze, gdyż po śmierci matki zamieszkał w mugolskim sierocińcu i Morfin najprawdopodobniej nie wiedział o ciąży siostry. Przyszły Czarny Pan po kilkunastu latach przybył do jego domu i celowo zrzucił winę za zabójstwo swojej rodziny na wuja. Kiedy doszło do spotkania Graunt myślał, że chłopiec to ojciec chłopca, jednak wiedział, że to nie może być on, gdyż był za młody. Później opowiedział mu o historii jego rodziny. Tom wyszedł, zabił swoją rodzinę, wrócił i wszczepił wujowi fałszywe wspomnienia. Przez swojego siostrzeńca Morfin spędził resztę życia w Azkabanie.

CiekawostkiEdytuj

  • Morfin oraz jego rodzina i wspomnienie jego spotkania z siostrzeńcem zostały pominięte w filmie. Zostali całkowicie usunięci z fabuły filmu Harry Potter i Książę Półkrwi.
  • Morfin był ostatnim z rodu Gauntów właścicielem Kamienia Wskrzeszenia.
  • Był wężousty.
  • Posiadał żmiję.

WystąpieniaEdytuj

Znani właściciele Insygniów Śmierci
Hallows

Czarna Różdżka Śmierć (wytwórca)Antioch PeverellZabójca Antiocha PeverellaEmeryk ZłyEgbert ZuchwałyGodelotHerewardBarnabas DeverillLoxiasArkus i/lub LiwiuszGregorowiczGellert GrindelwaldAlbus DumbledoreDraco Malfoy (prawowity właściciel)Lord Voldemort (tylko właściciel)Harry Potter • (pochowany)
Kamień Wskrzeszenia Śmierć (wytwórca)Kadmus PeverellCorvinus GauntMarvolo GauntMorfin GauntLord VoldemortAlbus DumbledoreHarry Potter • (zaginął)
Peleryna Niewidka Śmierć (wytwórca)Ignotus PeverellSyn Ignotusa PeverellaPeverellowieJames PotterAlbus DumbledoreHarry PotterJames Potter II

Rodziny czystej krwi

Rodzina Blishwick Jimbo Blishwick
Rodzina Brown Lavender Brown
Rodzina Bulstrode Violetta Bulstrode
Rodzina Burke Herbert Burke
Rodzina Crabbe Irma CrabbeCrabbe SrVincent Crabbe
Rodzina Flint Ursula BlackMarcus Flint
Rodzina Gamp Hesper Gamp
Rodzina Gaunt Marvolo GauntMorfin GauntMeropa Gaunt
Rodzina Greengrass Asteria GreengrassDafne Greengrass
Rodzina Lestrange Radolphus LestrangeLeta LestrangeRudolf LestrangeRabastan Lestrange
Rodzina Macmillan Melania MacmillanErnie Macmillan
Rodzina Max Ella Max
Rodzina Meliflua Araminta Meliflua
Rodzina Potter Charlus PotterJames Potter
Rodzina Rosier Druella BlackRosierEvan Rosier
Rodzina Selwyn Selwyn
Rodzina Slytherin Salazar Slytherin
Rodzina Weasleyów Septimus WeasleyBill WeasleyCharlie WeasleyPercy WeasleyFred WeasleyGeorge WeasleyRon Weasley Ginny WeasleyArtur Weasley
Rodzina Yaxley Lysandra YaxleyYaxley
Rodzina Zabini Blaise Zabini