FANDOM

Morag MacDougal (ur. 1979/1980 r.) — brytyjska czarownica nieznanego statusu krwi, która w 1991 roku rozpoczęła naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa Hogwart i została przydzielona do jednego z czterech domów tej szkoły.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Morag MacDougal urodziła się w rodzinie nieznanego statusu krwi – MacDougal, w 1979 bądź 1980 roku. Razem z rodziną mieszkała prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymała list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobiła na ulicy Pokątnej. Odziedziczyła różdżkę lub kupiła ją w sklepie Ollivanderów.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września 1991 roku razem z innymi pierwszoklasistami pojechała do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brała udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Morag do jednego ze czterech domów.

Za kulisami Edytuj

  • W książce Harry Potter i Kamień Filozoficzny tłumacz błędnie przełożył jej imię jako męskie.
  • Jako że Isobel MacDougal nigdy nie pojawia się w powieściach o Harrym Potterze, możliwe jest, że jest to ta sama postać i została przemianowana w pewnym momencie przez J.K. Rowling, która nie zauważyła zmiany na swojej odręcznej liście czterdziestu oryginalnych uczniów z roku Harry'ego.
  • Zważając na to, że w 1998 była w wieku Harry'ego Pottera, możliwe, że brała udział w Drugiej Bitwie o Hogwart (bronić zamku mogli uczniowie, którzy kończyli wtedy ostatni rok nauki).

WystępowanieEdytuj

Przypisy