Wikia

Harry Potter Wiki

Brytyjskie Ministerstwo Magii

Przekierowano z Ministerstwo Magii

6501stron na
tej wiki
Komentarze2

Brytyjskie Ministerstwo Magii (ang. British Ministry of Magic) — główny organ zarządzający światem czarodziejów na terenie Wielkiej Brytanii (tj. Anglii, Szkocji, Walii oraz Irlandii Północnej) oraz Irlandii. Jest odpowiednikiem mugolskiego rządu w świecie magii. Jego siedziba znajduje się głęboko pod ziemią w centrum Londynu. Na czele Ministerstwa stoi Minister Magii. Aktualnie od 1998 roku ten urząd sprawuje Kingsley Shacklebolt.

Minister współpracuje z premierem mugolskiego rządu Wielkiej Brytanii, którego ma obowiązek odwiedzać i informować, jeśli w świecie magii wydarzy się coś, co może zagrozić lub zakłócić spokój mugolom. Przykładem takiej sytuacji może być np. początek wojny między czarodziejami.

Ministerstwo powstało w 1707 roku jako następca Rady Czarodziejów, która istniała od 1600. Do dziś głównym celem Ministerstwa jest surowe egzekwowanie prawa uchwalanego w Międzynarodowowego Kodeksu Tajności.

Inne państwa takie jak Niemcy, Bułgaria itp. również mają swoje ministerstwa [1].

HistoriaEdytuj

Wczesna historiaEdytuj

Ministerstwo Magii powstało w 1707 roku i zastąpiło sprawującą dotychczas władzę Radę Czarodziejów. Przed 1707 rokiem Rada Czarodziejów była najdłużej działającą organizacją (choć nie jedyną) rządzącą magiczną społecznością w Wielkiej Brytanii. Jednakże po oficjalnym uchwaleniu Międzynarodowego Kodeksu Tajności Czarów w 1692, społeczność czarodziejów potrzebowała o wiele bardziej uporządkowanej, zorganizowanej i złożonej struktury rządzenia niż ta stosowana dotychczas, by wspierać, regulować i komunikować się ze społecznością w ukryciu.

Ulick Gamp cropped.png

Ulick Gamp

Nie wiadomo, jakie departamenty powstały w chwili utworzenia Ministerstwa. Pewne jest, że za kadencji pierwszego Ministra – Ulicka Gampa udało się stworzyć Departament Przestrzegania Prawa Czarodziejów. Możliwe jest, że mniej więcej w tym samym czasie powstały podstawy prawa czarodziejów, które obowiązywały na terenie Wielkiej Brytanii i Irlandii.

W pierwszych latach Ministerstwa priorytetową sprawą było dostosowanie społeczeństwa czarodziejów do Międzynarodowego Kodeksu Tajności Czarów. Jedną z pierwszych ustaw Ministerstwa było sklasyfikowanie zaklęć Imperius, Cruciatus i Avada Kedavra jako zaklęć zabronionych oraz zaleciło karanie ich najsurowszym wymiarem kary — dożywociem w Azkabanie [2]. Prawo to obowiązywało od 1717 roku aż do 1997, kiedy to zostało prawdopodobnie zniesione przez Piusa Thicknesse'a.

XVIII wiekEdytuj

W późniejszych latach Ministerstwo utworzyło bardziej rozbudowane struktury prawne. Zdecydowano, że Azkaban zostanie zamieniony w więzienie, którego strzec będą dementorzy. Minister Magii, Perseus Parkinson próbował zmienić prawo na takie, które zakazywałoby małżeństw czarodziejów z mugolami. Spotkało się to jednak, z dużym protestem wśród społeczności oraz pracowników Ministerstwa.

Około 1733 roku w Ministerstwie wprowadzono regulamin rekrutacyjny na jedno z najbardziej prestiżowych stanowisk w świecie magii, jakim był zawód aurora.

Bunty GoblinówEdytuj

Urg.jpg

Urg Obrzydliwy

Mniej więcej w czasie rozpoczęcia kadencji przez Ministra Alberta Boota Ministerstwo natrafiło na problem, jakim było krwawe wystąpienia goblinów przeciw czarodziejom. Celem tych rebelii było doprowadzenie do równego traktowania czarodziejów i goblinów. Nie wiadomo, jakie kroki Ministerstwo podjęłoby zaprzestać buntom. Możliwe, że wydelegowano odpowiednie służby, które stłumiłyby powstanie. W pewnym momencie gobliny połączyły swoje siły z wilkołakami.

Prawdopodobnie powstanie zakończyło się śmiercią Urga Obrzydliwego, który był przywódcą rebelii. Został on utopiony w rzece przez młodych czarodziejów.

Po Buntach GoblinówEdytuj

W kolejnych latach Ministerstwo musiało zmierzyć się z czarodziejami czystej krwi, którzy zakładali ugrupowania przeciwko mugolom i mugolakom. Ministerstwo musiało też podjąć decyzję dotyczącą Turnieju Trójmagicznego. Ostatecznie zaprzestano organizacji turnieju.

XIX wiekEdytuj

W 1798 roku na Ministra Magii wybraną pierwszą kobietę, co wzbudziło protesty, z którymi musiało zmierzyć się Ministerstwo. Za czasów kadencji Artemizji Lufkin stworzono kolejny departament – Departament Międzynarodowej Współpracy Czarodziejów. Udało się też za jej kadencji zorganizować kolejne Mistrzostwa Świata w Quidditchu.

Artemisia.jpg

Artemizja Lufkin

W późniejszych latach powstały kolejny departament, Departament Magicznych Gier i Sportów, a Departament Kontroli Nad Magicznymi Stworzeniami został podzielony na trzy wydziały: Wydział Zwierząt, Wydział Istot oraz Wydział Duchów.

Za kadencji Ottaline Gambol Ministerstwo uporało się z dużym problemem, jakim był transport uczniów do Hogwartu. Jej następca, Radolphus Lestrange, próbował zlikwidować jeden z departamentów, Departament Tajemnic, ale spotkało się to z dużym protestem pracowników Ministerstwa.

Największy rozkwit Ministerstwo przeżywało za kadencji Dugalda McPhaila. W tym czasie nie wydarzyło się nic, co sprawiłoby problem Ministerstwu.

W 1875 wprowadzono zakaz używania magii przez nieletnich. Zmieniono również zasady gry w quidditch, co spowodowało duże niezadowolenie czarodziejów oraz ataki na Ministerstwo.

XX wiekEdytuj

W czasie pierwszej wojny światowej Ministerstwo zakazało pomocy mugolom, jednak, mimo niezadowolenia ówczesnego Ministra, wielu czarodziejów to robiło i nikt z Ministerstwa ich nie karał.

W latach 40. XX wieku Ministerstwo musiało zmierzyć się z rewolucją Gellerta Grindelwalda, jednak nie dotknęła ona Wielkiej Brytanii. Z dużym prawdopodobieństwem Ministerstwo wspierało rządy innych krajów w walce z czarnoksiężnikiem. W tym czasie trwała druga wojna światowa. Ministerstwo utrzymywało bardzo ciepłe relacje z mugolskim rządem oraz możliwe, że wspierało mugoli w działaniach zbrojnych.

Gellert Grindelwald.jpg

Gellert Grindelwald

W późniejszych latach światem czarodziejów oraz samym Ministerstwem wstrząsnął wybór na Ministra Nobby'ego Leacha, który był mugolakiem. Wielu pracowników uznających wyższość czystej krwi zrezygnowało z pracy w Ministerstwie. Za rządów jego następczyni, Eugenii Jenkins dochodziło do zamieszek czarodziejów z charłakami, z którymi musiało zmierzyć się Ministerstwo.

Wzrost sił Lorda VoldemortaEdytuj

Pod koniec kadencji Eugenii Jenkins, czarnoksiężnik Lord Voldemort zaczął zbierać zwolenników oraz rosnąć w siłę. Minister została usunięta ze stanowiska, a samo Ministerstwo zaczęło przygotowywać się do wojny. Powołano nową Minister Milicentę Bagnold.

Do wojny jednak nie doszło, ponieważ Lord Voldemort został pokonany przez Harry'ego Pottera. Ministerstwo nie zdołało opanować wybuchu radości po śmierci Voldemorta. Ustawa Tajności została kilka razy naruszona, a Ministerstwo musiało tuszować wiele dziwnych zachowań czarodziejów.

Po zakończeniu kadencji Milicenty Bagnold głównym kandydatem na stanowisko Ministra był Bartemiusz Crouch Sr. Jednak stracił on popularność po tym, jak okazało się, że jego syn Bartemiusz Crouch Jr jest jednym z śmierciożerców zaangażowanych w torturowanie Franka Longbottoma i jego żony. Ostatecznie na Ministra wybrano Korneliusza Knota.

1991-1995Edytuj

Od 1990 roku urząd Ministra sprawował Korneliusz Knot. Jego władza nie była jednak samodzielna — potrzebował wielu doradców. Wśród nich najważniejszą rolę sprawował dyrektor Hogwartu – Albus Dumbledore, któremu wielokrotnie proponowano funkcję Ministra. Początkowo Knot był bardzo chętny tej pomocy. Z czasem jednak nabrał podejrzeń, że Dumbledore knuje jak odsunąć go od władzy.

Latem 1992 do Harry'ego Pottera został wysłany list z upomnieniem. List przestrzegał Harry'ego przed używaniem magii poza terenem Hogwartu. Został napisany w Ministerstwie.

Sprawa Komnaty TajemnicEdytuj

Na początku 1993 roku Ministerstwo w osobie ówczesnego Ministra – Knota musiało się zmierzyć z serią ataków w Hogwarcie. Wywołało to niepokój wśród opinii publicznej. Minister zdecydował, że musi znaleźć się winny, który poniesie karę, której domagali się rodzice uczniów oraz inny zaniepokojeni czarodzieje. Decyzją Knota Rubeus Hagrid został skazany na Azkaban pod zarzutem otworzenia Komnaty Tajemnic. Dyrektor Hogwartu również został oddalony ze szkoły. Nie była to jednak decyzja Ministerstwa, które z dużym prawdopodobieństwem jej nie pochwalało, ale Rady Nadzorczej. Później, decyzją Ministra, ale pod naporem Dumbledore'a został w czerwcu tego samego roku z uwolniony Rubeus Hagrid, a Dumbledore otrzymał z powrotem stanowisko dyrektora.

Ucieczka Syriusza BlackaEdytuj

SiriusBlack.jpg

List gończy Ministerstwa Magii za Syriuszem Blackiem

Latem 1993 roku z więzienia w Azkabanie uciekł Syriusz Black, uznawany za groźnego mordercę. Sprowadziło to na Ministerstwo wiele kłopotów – musieli poinformować o tym premiera mugoli, uspokoić społeczeństwo czarodziei oraz postarać się jak najszybciej złapać zbiega. Problem stwarzał też powód ucieczki Blacka. Wielu spośród pracowników Ministerstwa, w tym sam Knot, przekonanych było, że jako domniemany zwolennik Czarnego Pana Black uciekł z więzienia w celu dokończenia tego, czego nie zrobił jego przywódca to jest zabójstwa Harry'ego Pottera. Było to jedną z przyczyn, z powodu których dementorrzy rozpoczęli patrol w okolicach Hogwartu i Hogsmeade. Ministerstwo delegowało również wielu swoich znakomitych aurorów w celu złapania Blacka. Nie udało im się uczynić wyraźnych postępów, aż Black, poniekąd sam się ujawnił wpadając do wierzy Gryffindoru z nożem. Spowodowało to zwiększenie ilości aurorów wokół zamku.

Black pozostawał jednak nieschwytany. W końcu udało się go pojmać. Doczynił tego Severus Snape. Syriusz był niewinny i mimo zapewnień trójki uczniów (Harry'ego Pottera, Rona Weasleya, Hermiony Granger) oraz dyrektora Hogwartu nikt w Ministerstwie nie uwierzył w niewinność Blacka. Udało mu się z pomocą Harry'ego i Hermiony uciec. Spowodowało to wielki gniew Ministra, który sądził, że przez to reputacja Ministerstwa została wystawiona na szwank.

Ministerstwo nadal podejmowało kroki dążące do schwytania Blacka, ale już bez zaangażowania na taką skalę, gdyż okazało się, że przebywa on za granicą.

Organizacja Mistrzostw ŚwiataEdytuj

5k.jpg

Knot rozpoczyna Mistrzostwa Świata w Quidditchu

Organizacja Mistrzostw Świata w Quidditchu w 1994 roku zaangażowała do współpracy kilka departamentów wchodzących w skład Ministerstwa Magii. Prawdopodobnie były to Departament Międzynarodowej Współpracy Czarodziejów oraz Departament Magicznych Gier i Sportów. Organizacja mistrzostw wymagała też zaangażowania amnezjatorów, którzy byli zmuszenia do wymazywania pamięci mugolom, posiadającym pola kempingowe gdzie ulokowali się czarodzieje przybywający na mistrzostwa.

Opinia o Ministerstwie została wystawiona na szwank, gdy w czasie finału nad polem kempingowym pojawił się Mroczny Znak. Ministerstwo dosyć szybko podjęło kroki, aby złapać czarodzieja, który wyczarował symbol Lorda Voldemorta.

Turniej TrójmagicznyEdytuj

Kolejnym ważnym wydarzeniem za kadencji Konta, które przypadło na 1994 rok był powrót do tradycji Turnieju Trójmagicznego. Tak jak w przypadku mistrzostw świata w quidditchu do współpracy musiały połączyć się minimum dwa departamenty. Na dodatek sam minister magii musiał poinformować premiera mugoli o przywiezieniu do Wielkiej Brytanii smoków oraz sfinksa. Przez cały ten czas Ministerstwo trzymało sprawę Turnieju w tajemnicy. Wiedzieli o nim tylko niektórzy pracownicy.

Turniej obfitował w liczne kontrowersje, które szargały opinię Ministerstwa. Jedną z nich było dołączenie do Turnieju nieletniego reprezentanta – Harry'ego Pottera oraz zaginięcie i morderstwa szefa departamentu współpracy czarodziejów Baremiusza Croucha Sr. Wywołało to wielki szok w Ministerstwie, które niezwłocznie przystąpiło do dochodzenia na ten temat.

Najpoważniejsze konsekwencje dla Ministerstwa miało morderstwo Cedrika Diggory'ego w ostatnim zadaniu Turnieju. Harry Potter, obecny przy tym, utrzymywał, że Cedrik został zamordowany przez Lorda Voldemorta, który zmartwychwstał. Ministerstwo, a w szczególności sam Knot, nie chciało w to uwierzyć. Zaczęło szerzyć propagandę powtarzającą, że Harry kłamie, a Dumbledore, który go popierał, również. Knot zaczął wtedy wątpić w lojalność dyrektora Hogwartu.

1995-1996Edytuj

Po powrocie Lorda Voldemorta, Ministerstwo rozpoczęło propagandę przeciwko Dumbledore'owi i Harry'emu Potterowi. W tym czasie wywierany był duży wpływ na prasę, w szczególności na Proroka Codziennego. Próbowało też ingerować w sprawy Hogwartu. W tym celu powołało jako nauczycielkę Dolores Umbridge.

Latem 1995 roku przed Wizegamot powołany został Harry Potter pod zarzutem użycia zaklęcia przy mugolach. Wyrok miał na celu zniesławienie Harry'ego. Sytuacja była wyjątkowa, ponieważ na rozprawę przybyli wszyscy sędziowie. Jednak nie udało się skazać Pottera, co bardzo zdenerwowało Ministra.

W krótkim czasie po rozpoczęciu roku szkolnego w Hogwarcie Dolores Umbridge została mianowana Wielkim Inkwizytorem Hogwartu, by móc lepiej kontrolować szkołę. Dolores na zlecenie Ministra przeprowadzała dokładne wywiady z nauczycielami, chcąc się dowiedzieć czy nie pracują na szkodę Ministerstwa. Wraz z poparciem Knota udało jej się zakazać organizacji uczniowski. Decyzja ta była przejawem nieufności wobec Dumbledore'a – w Ministerstwie obawiano się, że Dumbledore tworzy swoją armię mającą obalić Ministra. Z czystej przekory, przeciwko nic nieuczącemu programowi obrony przed czarną magią zaakceptowanego przez Ministerstwo, powstała Gwardia Dumbledore'a prowadzona przez Harry'ego Pottera. Jednak doniosła na nią córka jednej z pracownic Ministerstwa – Marietta Edgecombe. Wywołało to zadowolenie Ministra, który nareszcie miał powód, by pozbyć się Harry'ego Pottera i Dumbledore'a. Dumbledore jednak zaprzeczył, że to Harry'ego pomysł, a sam uciekł. Dolores Umbridge została mianowana dyrektorem Hogwartu.

W styczniu 1996 roku z Azkabanu uciekli groźni śmierciożercy. Posypała się fala krytyki na Ministerstwo. Wiele ludzi zaczęło wierzyć Harry'emu i Dumbledore'owi. Knot musiał również powiadomić mugolskiego premiera o ucieczce. W porównaniu do wcześniejszej ucieczki Syriusz Blacka, zbiegów nie szukali dementorzy, którzy się zbuntowali. Ministerstwo starało się zatuszować ucieczkę, a pomoc w niej oskarżyło Syriusza Blacka.

10k.JPG

W czerwcu 1996 roku do Ministerstwa włamali się śmierciożerców w celu wykradnięcia przepowiedni dotyczącej Czarnego Pana. W tym celu postępem zwabiło do Ministerstwa Harry'ego Pottera. Do Harry'ego dołączyli jego koledzy ze szkoły oraz Zakon Feniksa. Doszło do Bitwy w Departamencie Tajemnic. W jej czasie został zabity Syriusz Black, a w pewnym momencie pojawił się sam Lord Voldemort oraz Albus Dumbledore. Zaczęli się pojedynkować. W trakcie tego pojedynku pojawili się pracownicy Ministerstwa oraz Knot. Wtedy Voldemort deprotował się wraz z Bellatriks. Korneliusz Knot musiał przyznać rację Dumbledore'owi oraz usunąć z Hogwartu Umbridge. Sam poinformował również o powrocie Voldemorta mugolskiego premiera, uniewinnił Syriusz Blacka oraz został odwołany z funkcji.

Przed wojną czarodziejówEdytuj

Po odwołaniu Knota na miejsce Ministra został mianowany były szef Biura Aurorów – Rufus Scrimgeour. Nowy Minister rozpoczął przygotowania do wojny. Powołał nowe biura między innymi Biuro Wykrywania i Konfiskaty Fałszywych Zaklęć Obronnych i Środków Ochrony Osobistej. Ministerstwo wydało również poradnik dotyczący obrony przed śmierciożercy. Mimo tych działań Scrimgeour postępował podobnie jak Knot – za wszelką cenę starał się sprawiać wrażenie, że Ministerstwo świetnie sobie radzi w obliczu nadciągającej wojny, podczas gdy tak naprawdę przeżywało wewnętrzny kryzys. Dochodziło do bezpodstawnych aresztowań. Chciał też, aby Harry Potter został „twarzą” Ministerstwa, wypowiadając się na jego temat tylko pochwalnie. Ten jednak odmówił. Doprowadziło to do wielu kłótni między Potterem, a ministrem. Podobne napięci zdarzały się pomiędzy Scrimgeourem a Dumbledore'em. Trwały one aż do śmierci dyrektora w czerwcu 1997 roku.

Zamach stanuEdytuj

Pod koniec lipca śmierciożercy, którym udało się podporządkować zaklęciem Imperius niektórych wysokich stanowiskiem pracowników, przedostali się do Ministerstwa. Wieczorem 1 sierpnia 1997 roku doszło do cichego zamachu stanu, podczas którego Minister został zamordowany. Nie wyjawił jednak miejsca pobytu Harry'ego Pottera.

Władza Lorda VoldemortaEdytuj

Piuss.jpg

Po zamachu śmierciożerców władzę przejął będący pod zaklęciem Imperius Pius Thicknesse. Mimo iż faktyczną władzę sprawował Lord Voldemort, nie zdecydował się ujawnić jako oficjalny Minister, chcąc utrzymać w ten sposób społeczeństwo w strachu i niepewności. Znacznie zwiększono bezpieczeństwo siedziby. Teleportować mogli się do niej tylko najwyżsi rangą urzędnicy. Rozpoczęto szpiegowanie nad podejrzanymi i wrogami Voldemorta. Stworzono też Komisję Rejestracji Mugolaków gdzie rejestrowano mugolaków oraz zsyłano ich do Azkabanu pod zarzutem kradzieży magii. Dewizą Ministerstwa stało się hasło Magia to potęga. Ministerstwo wynagradzało też szmalcowników, ale oficjalnie pozostawali nieformalną organizacją. Wszyscy oskarżeni o współpracę z Zakonem Feniksa byli likwidowani, a Harry Potter stał się wrogiem publicznym.

Po bitwie o HogwartEdytuj

Po zakończeniu Bitwy o Hogwart oraz śmierci Lorda Voldemorta nowym Ministrem został Kingsley Shacklebolt. Poczynił on wewnętrzne zmiany w Ministerstwie. Ukarał tych pracowników Ministerstwa, którzy aktywnie uczestniczyli w reżimie Voldemorta. Zwolnił wszystkich niesłusznie osadzonych więźniów w Azkabanie. Nie wiadomo kiedy i czy Shacklebolt ustąpił ze swojej funkcji.

DepartamentyEdytuj

Depertament Znane osoby Urzędy Lokalizacja
Magicznych Gier i Sportów na 7 piętrze
Międzynarodowej Współpracy Czarodziejów
  • Bartemiusz Crouch Sr
  • Percy Weasley
Przestrzegania Prawa Czarodziejów Aurorzy
  • Biuro Aurorów
  • Niewłaściwego Użycia Czarów
  • Służby Administracyjne Wizengamotu
  • Niewłaściwego Użycia Produktów Mugoli
  • Biuro Wykrywania i Konfiskaty Fałszywych Zaklęć Obronnych i Środków Ochrony Osobistej
  • Wydział Substancji Odurzających
na 2 piętrze
Departament Tajemnic
Transportu Magicznego
Kontroli Nad Magicznymi Stworzeniami *Komisja Likwidacji Niebezpiecznych Stworzeń
Magicznych Wypadków i Katastrof
  • Kornerliusz Knot
  • Arnold Peasegood
Prawdopodobnie zabity w czasie Drugiej Bitwy.
Niewłaściwego Użycia Produktów Mugoli
  • Artur Weasley
  • Perkins

BiuraEdytuj

Pracownicy Ministerstwa MagiiEdytuj

Ministrowie MagiiEdytuj

AurorzyEdytuj

Pracownicy DepartamentówEdytuj

Pracownicy komisji i biurEdytuj

InniEdytuj

Współpraca między mugolami a MinisterstwemEdytuj

Każdy Minister utrzymywał kontakt z mugolskim premierem, dzięki portretowi w biurze premiera, który zapowiadał wizytę Ministra, gdyby stało się coś, co mogłoby mieć wpływ na świat mugoli. Także każdy Minister składa wizytę nowemu premierowi w pierwszy dzień jego kadencji.

Siedziba Ministerstwa MagiiEdytuj

Ministerstwo Magii znajduje się pod ziemią. By dostać się do niego, należy udać się do wybranej budki telefonicznej i wybrać 62442 na tarczy telefonu. Należy też podać nazwisko i cel przybycia. Otrzyma się wówczas przepustkę, po czym budka-winda zjedzie na poziom B8, gdzie znajduje się hol główny Ministerstwa Magii.

W centrum holu głównego stoi Fontanna Magicznego Braterstwa, przedstawiająca parę czarodziejów, centaura, skrzata i goblina. W czasach reżimu Voldemorta fontanna została zastąpiona posągiem Magia to potęga. Podłogą holu jest wypolerowana, lśniąca posadzką z ciemnego drewna. W ścianach znajdują się kominki, służące do podróży Siecią Fiuu. Na granatowym suficie znajdują się złote symbole, zmieniające się jak tablica ogłoszeń. Biura i pokoje Ministerstwa posiadają zaczarowane okna, za którymi pogoda jest dowolnie modyfikowana przez pracowników. Siedziba Ministerstwa składa się z kilku pięter, między którymi kursują windy. Na piętro dziesiąte, na którym znajdują się sale rozpraw Wizengamotu można dostać się jedynie, schodząc tam schodami, które znajdują się po lewej stronie Departamentu Tajemnic. „Przesyłki miejscowe”, czyli wiadomość pomiędzy poszczególnymi pracownikami kiedyś były przesyłane sowami, lecz po pewnym czasie zmieniono je na papierowe samoloty opatrzone odpowiednią pieczątką.

Ciekawostki Edytuj

  • Numer, który trzeba wystukać, by dostać się do Ministerstwa, 62442, na klawiaturze telefonu odpowiada literom M-A-G-I-A.

Występowanie Edytuj

MINISTERSTWO MAGII

Ministerstwo Magii.png

Poziom I, Minister Magii i Personel Pomocniczy Biuro Ministra MagiiDoradca Ministra MagiiBiuro Starszego Podsekretarza Ministra MagiiMłodszy Asystent Ministra MagiiPersonel Pomocniczy
Poziom II, Departament Przestrzegania Prawa Czarodziejów Kwatera Główna AurorówDepartament Substancji OdurzającychUrząd Niewłaściwego Użycia CzarówUrząd Niewłaściwego Użycia Produktów MugoliBiuro Wykrywania i Konfiskaty Fałszywych Zaklęć Obronnych i Środków Ochrony OsobistejSłużby Administracyjne WizengamotuPatrol czarodziejskiej policjiRejestr animagów
Poziom III, Departament Magicznych Wypadków i Katastrof Czarodziejskie Pogotowie RatunkoweKwatera Główna AmnezjatorówKomitet Łagodzenia MugoliNiewidzialny Oddział ZadaniowyUrząd Łączności z Mugolami
Poziom IV, Departament Kontroli Nad Magicznymi Stworzeniami Wydział IstotWydział ZwierzątWydział DuchówUrząd Łączności z CentauramiUrząd Łączności z GoblinamiBiuro Doradztwa w Zwalczaniu SzkodnikówKomisja Likwidacji Niebezpiecznych StworzeńBiuro Dezinformacji
Poziom V, Departament Międzynarodowej Współpracy Czarodziejów Międzynarodowa Komisja Handlu MagicznegoMiędzynarodowy Urząd Prawa CzarodziejówMiędzynarodowa Konfederacja CzarodziejówBiuro Brytyjskiego Przedstawiciela Międzynarodowej Konferencji Czarodziejów
Poziom VI, Departament Transportu Magicznego Biuro Główne Sieci FiuuZarząd Nadzoru MiotlarskiegoUrząd ŚwistoklikówKomisja Kwalifikacyjna Teleportacji
Poziom VII, Departament Magicznych Gier i Sportów Siedziba Główna Brytyjskiej i Irlandzkiej Ligii QuidditchaZarząd Klubu GargulkowegoUrząd Patentów Absurdalnych
Poziom VIII, Atrium Przekąski MinisterskieFontanna Magicznego BraterstwaMagia to potęgaBiurko OchronyWindy w Ministerstwie Magii
Pozion IX, Departament Tajemnic Sala PrzepowiedniSala ŚmierciSala MózgówSala CzasuSala PlanetSala Miłości
Poziom X, Wizengamot Sala Rozpraw Numer 10
Nieznana lokalizacja Personel TechnicznyKomisja do spraw Eksperymentalnych ZaklęćPubliczny Serwis Informacyjny Ministerstwa MagiiCzarodziejska Komisja EgzaminacyjnaKomitet Badań Ministerstwa Magii

Świat Harry'ego Pottera
Postacie:
Harry Potter | Ronald Weasley | Hermiona Granger | Albus Dumbledore | Lord Voldemort | Severus Snape | Syriusz Black | Draco Malfoy | Ginny Weasley | Rubeus Hagrid | Cedrik Diggory | Wiktor Krum | Fleur Delacour | Cho Chang | Luna Lovegood | Neville Longbottom | Minerwa McGonagall | Remus Lupin | Alastor Moody | Nimfadora Tonks | Fred Weasley | George Weasley | Vernon Dursley | Petunia Dursley | Dudley Dursley | Bellatrix Lestrange | Korneliusz Knot | Rufus Scrimgeour | Bartemiusz Crouch Sr | Bartemiusz Crouch Jr | Filius Flitwick | Pomona Sprout | Molly Weasley | Artur Weasley | Dolores Umbridge | Wiktor Krum | Fleur Weasley
Miejsca:
Hogwart | Ulica Pokątna | Hogsmeade | Grimmauld Place 12 | Ministerstwo Magii | Szpital Świętego Munga | Nora | Privet Drive 4 | Beauxbatons | Durmstrang | Dolina Godryka | Azkaban | Dziurawy Kocioł | Pub pod Trzema Miotłami
Domy Hogwartu:
Gryffindor | Hufflepuff | Ravenclaw | Slytherin

Ministerstwa Magii

Kraje
AndoraBangladeszBrazyliaBułgariaBurkina FasoIndieIranJaponiaMongoliaNiemcyNorwegiaNowa ZelandiaPakistanWielka Brytania

Przypisy

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Brytyjskie Ministerstwo Magii

  • Kolejne Dekrety

    94 wiadomości
    • Dekret 91 rozkazuje wszystkim wilkołakom w czasie pełni dnia 29 VII 2016 zgłosić się do szmalcowników, w celu użycia ich jako psów goń...
    • Dekret podobno Edukacyjny nr 92 Nakazuje KAŻDEMU, kto pracował w Komisji Rejestracji Mugolaków, zwanej inaczej Ministerstwem Magii, zgłos...
  • Ministerstwo magii

    3 wiadomości
    • Z tego co pamiętam to Bułgarzy mieli swoje ministerstwo. Tak było w HP i Czara Ognia. Tylko nie pamiętam czy tylko w filmie czy w książce też.
    • W filmach nie wspomniano o innych ministerstwach. Każdy kraj ma własne, jak na przykład Brazylia.

Więcej od Wikii

Losowa wiki