FANDOM

Minister Magii Milicenta Bagnold (ang. Minister of Magic Milicent Bagnold) — czarownica nieznanego statusu krwi. Piastowała urząd Ministra Magii, który objęła w 1980 roku, czyli na rok przed upadkiem Lorda Voldemorta, a na emeryturę przeszła w 1990 roku.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Milicenta Bagnold urodziła się w rodzinie czarodziejów nieznanego statusu krwi, około 1963 roku. Razem z rodziną mieszkała prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymała list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobiła na ulicy Pokątnej. Odziedziczyła różdżkę lub kupiła ją w sklepie Ollivandera.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brała udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić ją do Ravenclawu[1]

Późniejsze życie Edytuj

Milicenta została Ministrem Magii w 1980 roku, na rok przed upadkiem Voldemorta. Musiała się tłumaczyć z licznych naruszeń Międzynarodowej Konfederacji Czarodziejów, które zostały złamane 31 października 1981, kiedy to Lily i James Potterowie zostali zamordowani przez Lorda Voldemorta. Wypowiedziała ona słynne słowa, uznawane obecnie za nietaktowne: "Zapewniam nam niezbywalne prawo do zabawy". W 1990 roku przeszła na emeryturę, a jej następcą został Korneliusz Knot.

Występowanie Edytuj

Poprzednik
Harold Minchum
Minister Magii
1980-1990
Następca
Korneliusz Knot

Brytyjscy Ministrowie Magii
Ministrowie w chronologicznej kolejności zarządzania
Nimi

Przypisy

  1. Wprowadzenie dla Krukonów - Pottermore