Wikia

Harry Potter Wiki

Miecz Gryffindora

Komentarze0
4059stron na
tej wiki
Miecz godryka

Atrybut Gryffndora – miecz

Miecz Gryffindora — legendarny miecz należący do Godryka Gryffindora. Pierwszy raz pojawia się w książce Harry Potter i Komnata Tajemnic, gdzie Harry wyłania go z Tiary Przydziału w krytycznym momencie i zabija nim bazyliszka. Okazuje się, że tylko prawdziwy Gryfon może wyjąć ten miecz z tiary przydziału. Miecz Gryffindora w książce Harry Potter i Insygnia Śmierci odegrał dużą rolę – Ron niszczy nim horkruksa – medalion. Także tym mieczem Neville Longbottom odcina głowę Nagini i pośrednio przyczynia się do śmierci Voldemorta.

Historia Edytuj

Godryk Gryffindor

Miecz Gryffindora został stworzony tysiąc lat temu przez gobliny, które są najbardziej wykwalifikowanymi kowalami w magicznym świecie. Miecz jest wykonany z czystego srebra ze wstawkami z rubinów, czyli kamieniem, który reprezentuje Gryffindor w tabeli domów. Imię Godryka Gryffindora jest wygrawerowane tuż pod rękojeścią.

Fi 2760 0 4

Harry z mieczem

Miecz był skonstruowany dla Godryka Gryffindora przez Ragnuka Pierwszego, najlepszego złotnika goblinów, a zatem Króla (w kulturze goblinów, władca nie pracuje mniej niż inni, tylko bardziej umiejętnie). Kiedy skończył miecz, Ragnuk pragnął go tak bardzo, że udawał, iż Gryffindor ukradł go od niego i posłał swoją służbę, by ukradli go z powrotem. Godryk bronił się z użyciem różdżki, jednak nie zabił żadnego z goblinów. Zamiast tego wysłał ich z powrotem do króla z wiadomością, że jeśli kiedykolwiek będzie próbował ukraść miecz, Gryffindor zacznie używać miecza przeciwko niemu i jego poddanych.

Król goblinów potraktował groźbę poważnie i pozostawił miecz w spokoju, choć był jego prawowitą własnością. Pozostając w ciągłej urazie do Godryka, umarł. Wydarzenie to było podstawą do fałszywej le
Tt

Miecz Godryka Gryfindora

gendy, jakoby kradzieży Gryffindora[1].

Magiczne właściwościEdytuj

Miecz może niszczyć horkruksy! Wykute przez gobliny ostrza wchłaniają tylko to co je wzmacnia...Harry, ten miecz jest nasycony jadem bazyliszka!
—Hermiona do Harry'ego po rozmowie z Fineasem Nigellusem[źródło]

Miecz wchłonął jad bazyliszka po tym jak Harry zabił go nim na drugim roku w Hogwarcie. Jad okazał się trucizną na tyle silną by niszczyć horkruksy. Właściwość tę odkrył Albus Dumbledore, który użył miecza do zniszczenia Pierścienia Kadmusa Peverella.

Wykorzystanie mieczaEdytuj

==PrzypisyEdytuj

==

Więcej od Wikii

Losowa wiki