Wikia

Harry Potter Wiki

Miecz Gryffindora

Komentarze0
3707stron na
tej wiki
Miecz godryka
Atrybut Gryffndora – miecz

Miecz Gryffindora — legendarny miecz należący do Godryka Gryffindora. Pierwszy raz pojawia się w książce Harry Potter i Komnata Tajemnic, gdzie Harry wyłania go z Tiary Przydziału w krytycznym momencie i zabija nim bazyliszka. Okazuje się, że tylko prawdziwy Gryfon może wyjąć ten miecz z tiary przydziału. Miecz Gryffindora w książce Harry Potter i Insygnia Śmierci odegrał dużą rolę – Ron niszczy nim horkruksa – medalion. Także tym mieczem Neville Longbottom odcina głowę Nagini i pośrednio przyczynia się do śmierci Voldemorta.

Miecz wchłania substancje, które go wzmacniają, np. jad bazyliszka. Został wykuty przez gobliny.

Historia Edytuj

Godryk Gryffindor

Miecz Gryffindora został stworzony tysiąc lat temu przez gobliny, które są najbardziej wykwalifikowanymi kowalami w magicznym świecie. Miecz jest wykonany z czystego srebra ze wstawkami z rubinów, czyli kamieniem, który reprezentuje Gryffindor w tabeli domów. Imię Godryka Gryffindora jest wygrawerowane tuż pod rękojeścią.

Fi 2760 0 4
Harry z mieczem

Miecz był skonstruowany dla Godryka Gryffindora przez Ragnuka Pierwszego, najlepszego złotnika goblinów, a zatem Króla (w kulturze goblinów, władca nie pracuje mniej niż inni, tylko bardziej umiejętnie). Kiedy skończył miecz, Ragnuk pragnął go tak bardzo, że udawał, iż Gryffindor ukradł go od niego i posłał swoją służbę, by ukradli go z powrotem. Godryk bronił się z użyciem różdżki, jednak nie zabił żadnego z goblinów. Zamiast tego wysłał ich z powrotem do króla z wiadomością, że jeśli kiedykolwiek będzie próbował ukraść miecz, Gryffindor zacznie używać miecza przeciwko niemu i jego poddanych.

Król goblinów potraktował groźbę poważnie i pozostawił miecz w spokoju, choć był jego prawowitą własnością. Pozostając w ciągłej urazie do Godryka, umarł. Wydarzenie to było podstawą do fałszywej le
Tt
Miecz Godryka Gryfindora
gendy, jakoby kradzieży Gryffindora[1].

Przypisy

Więcej od Wikii

Losowa wiki