Wikia

Harry Potter Wiki

Miecz Gryffindora

Komentarze0
4692strony na
tej wiki
Miecz Gryffindora
Miecz godryka
Dysponenci
Wytwórca Gobliny
Właściciele Godryk Gryffindor

Miecz Gryffindora — legendarny miecz należący do Godryka Gryffindora. Pierwszy raz pojawia się w książce Harry Potter i Komnata Tajemnic, gdzie Harry wyłania go z Tiary Przydziału w krytycznym momencie i zabija nim bazyliszka. Dumbledore mówi Harry'emu, który obawiał się, że jest dziedzicem Slytherina, że tylko prawdziwy Gryfon może wyjąć ten miecz z tiary przydziału. Miecz Gryffindora w książce Harry Potter i Insygnia Śmierci odegrał dużą rolę – Ron niszczy nim horkruksa – medalion. Także tym mieczem Neville Longbottom odcina głowę Naginii pośrednio przyczynia się do śmierci Voldemorta.

Historia Edytuj

Godryk Gryffindor

Godryk Gryffindor

Miecz Gryffindora został stworzony tysiąc lat temu przez gobliny, które są najbardziej wykwalifikowanymi kowalami w magicznym świecie. Miecz jest wykonany z czystego srebra ze wstawkami z rubinów, czyli kamieniem, który reprezentuje Gryffindor w tabeli domów. Imię Godryka Gryffindora jest wygrawerowane tuż pod rękojeścią.

Fi 2760 0 4

Harry z mieczem

Miecz był skonstruowany dla Godryka Gryffindora przez Ragnuka Pierwszego, najlepszego złotnika goblinów, a zatem Króla (w kulturze goblinów, władca nie pracuje mniej niż inni, tylko bardziej umiejętnie). Kiedy skończył miecz, Ragnuk pragnął go tak bardzo, że udawał, iż Gryffindor ukradł go od niego i posłał swoją służbę, by ukradli go z powrotem. Godryk bronił się z użyciem różdżki, jednak nie zabił żadnego z goblinów. Zamiast tego wysłał ich z powrotem do króla z wiadomością, że jeśli kiedykolwiek będzie próbował ukraść miecz, Gryffindor zacznie używać miecza przeciwko niemu i jego poddanym.

Król goblinów potraktował groźbę poważnie i pozostawił miecz w spokoju, choć był jego prawowitą własnością. Pozostając w ciągłej urazie do Godryka, umarł. Wydarzenie to było podstawą do fałszywej le
Tt

Miecz Godryka Gryfindora

gendy, jakoby kradzieży Gryffindora[1].

Magiczne właściwościEdytuj

Miecz może niszczyć horkruksy! Wykute przez gobliny ostrza wchłaniają tylko to co je wzmacnia...Harry, ten miecz jest nasycony jadem bazyliszka!
—Hermiona do Harry'ego po rozmowie z Fineasem Nigellusem[źródło]

Miecz wchłonął jad bazyliszka po tym jak Harry zabił go nim na drugim roku w Hogwarcie. Jad okazał się trucizną na tyle silną by niszczyć horkruksy. Właściwość tę odkrył Albus Dumbledore, który użył miecza do zniszczenia Pierścienia Kadmusa Peverella.

Wykorzystanie mieczaEdytuj

Przypisy

Więcej od Wikii

Losowa wiki