FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy Krukona. Zobacz też: inne osoby o tym samym imieniu.

Ta strona wygrała XVIII Artykuł Miesiąca. Została dopracowana przez użytkownika Michnar
Regulamin konkursu znajduje się tutaj. Konkurs ma na celu ulepszenie artykułów pod względem tekstu i szaty graficznej. Pierwszy wystartował w czerwcu 2013 roku. Tutaj znajduję się lista zwycięzców.

Michael Corner (ur. ok. 1980 r.) — czarodziej półkrwi, będący uczniem Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, w której został przydzielony do Ravenclawu. Był członkiem Gwardii Dumbledore'a oraz bliskim kolegą Terry'ego Boota i Anthony'ego Goldsteina.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Michael Corner urodził się między 1 września 1979 roku a 31 lipca 1980 w rodzinie czarodziejów półkrwi[1]. Zaczął naukę w Hogwarcie w 1991 roku, gdzie Tiara Przydziału postanowiła przydzielić go do Ravenclawu.

Czwarty rok Edytuj

Podczas Balu Bożonarodzeniowego Michael Corner poznał Ginny Weasley. Pod koniec roku Michael i Ginny zaczęli ze sobą chodzić. Dziewczyna wcześniej zainteresowana była Harrym, ale dała sobie z nim spokój, widząc, że chłopak na tym etapie szaleje za Cho Chang.

Piąty rok Edytuj

CornerGD

Michael Corner i Ginny Weasley na spotkaniu organizacyjnym GD

Michael wraz z jego paczką, Terrym i Anthonym uczestniczył w spotkaniu organizacyjnym Gwardii Dumbledore'a i następnych. Na pewno zainteresowany był obroną, lecz dużą rolę w jego zainteresowaniu się grupą miała na pewno Ginny. Michael mówił, że z pewnością Hermiona uważa spotkania za takie ważne, bo chce dobrze zdać SUMy z obrony przed czarną magią. Dziewczyna powiedziała jednak, że przede wszystkim Lord Voldemort wrócił i trzeba umieć się bronić. W późniejszej rozmowie Michael włączył się do wyliczania niesamowitych wyczynów Harry'ego mówiąc o tym, jak to przechytrzył smoka w Turnieju Trójmagicznym.

Na piątym roku Ron Weasley dowiedział się o związku swojej siostry od Hermiony niedługo po spotkaniu. Hermiona wiedziała wcześniej o związku, ale Ron zaczął z marszu nie lubić Michaela, można powiedzieć, że ciężko znosił związek siostry. W późniejszym czasie Ron nawet zastanawiał się, czy może to nie Michael dał informację Dolores Umbridge, po której ogłosiła Dekret Edukacyjny Numer 24.

CornerGD2

Michael Corner rzuca zaklęcie

Ginny zerwała z Michaelem po meczu Gryfonów z Krukonami o Puchar Quidditcha, który wygrali Gryfoni, co nie spodobało się Cornerowi. Chłopak stał się bardzo naburmuszony, więc Ginny go zostawiła. Wtedy ten od razu zaczął pocieszać Cho Chang i stał się jej nowym chłopakiem w późniejszym czasie. Tymczasem Ginny niezbyt smuciła się po zerwaniu, niedługo później chodziła już z Deanem Thomasem.

Szósty rok Edytuj

Michael Corner wraz ze swoim kolegą Terrym osiągnął wymagany stopień „powyżej oczekiwań” lub „wybitny” z eliksirów i zakwalifikował się na zajęcia w klasie szóstej i siódmej, przygotowujące do Owutemów. Był obecny na lekcji o Felix Felicis, był zaciekawiony tym eliksirem i spytał się profesora Horacego Slughorna, czy ten kiedyś pił płynne szczęście.

Siódmy rok Edytuj

Cornerbitwa

Michael w czasie bitwy o Hogwart

W siódmej klasie Michael został brutalnie ukarany przez Carrowów za próbę pomocy uwięzionemu uczniowi z pierwszego roku. Był obecny wraz z innymi członkami Gwardii Dumbledore'a w Pokoju Życzeń przed bitwą o Hogwart i starał się wraz z Luną pomóc w odnalezieniu zaginionego diademu Roweny Ravenclaw. W czasie bitwy widziany był jak odpierał ataki Bellatriks Lestrange.

Wygląd Edytuj

Michael Corner został opisany jako „ciemny”. W wersji filmowej ma czarne, długie włosy i brązowe oczy.

Za kulisami Edytuj

  • Michael był początkowo Puchonem na liście 40 uczniów przedstawionej przez J.K. Rowling w Harry Potter i ja. Jest on również wymieniony jako czarodziej półkrwi.

Występowanie Edytuj

Przypisy

Członkowie Gwardii Dumbledore'a

Głowa gwardii Harry Potter
Członkowie Hanna Abbott · Katie Bell · Susan Bones · Terry Boot · Lavender Brown · Luca Caruso · Cho Chang · Michael Corner · Colin Creevey · Dennis Creevey · Marietta Edgecombe · Justin Finch-Fletchley · Seamus Finnigan · Anthony Goldstein · Hermiona Granger · Angelina Johnson · Lee Jordan · Neville Longbottom · Luna Lovegood · Ernest Macmillan · Padma Patil · Parvati Patil · Harry Potter · Zachariasz Smith · Alicja Spinnet · Dean Thomas · Alice Tolipan · Fred Weasley · George Weasley · Ginny Weasley · Ron Weasley · Nigel Wolpert