Fandom

Harry Potter Wiki

Miód

7086stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Honey.png

Słoik miodu na Pottermore

Miód (ang. Honey) — słodki produkt spożywczy serwowany na śniadanie w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Miód jest składnikiem niektórych eliksirów.

Ciekawostki Edytuj

  • Podczas drugiego roku nauki w Hogwarcie hasło do pokoju Gryfonów brzmiało „Miodojad”.
  • Honeydukes, czyli Miodowe Królestwo, dosłownie oznacza „książęta miodu".
  • W Miodowym Królestwie pomiędzy kremowymi bryłami nugatu, różowymi kostkami lodów kokosowych i czekoladami było toffi o barwie miodu.
  • Gdy Rubeus Hagrid był w pubie, zamówił cztery kwarty grzanego miodu z korzeniami.
  • Rosmerta zażartowała, że gdyby ktoś jej powiedział, co wyrośnie z Syriusza Blacka, uznałaby, że wypił za dużo miodu.
  • Sir Cadogan siedząc przy uczcie bożonarodzeniowej z mnichami i swoim tłustym konikiem, na widok Harry'ego i Rona uniósł pękaty dzban miodu.
  • Podczas czwartego roku nauki krążyły różne pogłoski o balu, m.in. że Albus Dumbledore zakupił u madame Rosmerty osiemset baryłek pitnego miodu z korzeniami.
  • Harry będąc zdenerwowanym na Hermionę i Rona za to, że świetnie bawią się w Norze, a on musi tkwić na Privet Drive, wyrzucił, nie otwierając, dwa pudełka miodowych czekoladek, które przysłali mu na urodziny.

Występowanie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki